Як чемпіонат світу в Бразилії впливає на фондові ринки? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як чемпіонат світу в Бразилії впливає на фондові ринки?

Фондовий ринок
220
Чемпіонат світу з футболу розпочинається. Чи має мундіаль вплив на фінансові ринки? Виявляється, має. На торгових майданчиках, напевно, як і в усьому світі, стежать за успіхами і невдачами команд і відбивають це в котируваннях. В основному це стосується переможців чемпіонату.
Інвестиційний банк Goldman Sachs представив дослідження взаємозв’язку найбільшого світового футбольного турніру і фондових ринків, і ось що воно показало. У середньому фондові індекси країни-переможця в перший місяць після перемоги зростають на 3,5%.
Втім, явище це не довгострокове, як і емоції вболівальників, минає досить швидко. За підсумками року ринок чемпіонів світу знижується на 4%.
Тож, як кажуть, куй залізо, поки гаряче. Ця тенденція підтверджена часом, і відповідно до статистики з 1974 р. вона не змінюється, за одним лише винятком – Бразилія 2002 р. Але тоді в країні була вкрай несприятлива макроекономічна ситуація: індекс Bovespa падав і до чемпіонату, і після.
Ну, а як же команда, що посіла друге місце? Фанати завжди вкрай розчаровані поразкою на самому останньому етапі, щось схоже відбувається і на ринках. Якщо упадницькими настроєм динаміку назвати не можна, то вже приступом нудьги точно можна. За статистикою в перший місяць після чемпіонату ринок країни, що посіла друге місце, зростає на 2%. Але потрібно зазначити, що це середнє значення багато в чому спотворене через випадок з Аргентиною в 1990 р., коли ринок в перший місяць після мундіалю збільшився на 33%.
У такого бурхливого зростання були свої причини: латиноамериканська країна тільки-тільки відновлювалася після важкої кризи, під час якої фінансовий ринок був фактично знищений, втративши 90% капіталізації. Якщо ж відкинути епізод з Аргентиною, то ринок 7 з 9 срібних призерів у перший місяць після турніру падав у середньому на 1,5%. Більше того, розчарування простежувалося ще й наступні 3 місяці, коли ринок втрачав іще.
Ну, а що ж приймаюча сторона? Звичайно, тут є своя закономірність. Господаркою турніру бути престижно, що викликає на ринку довіру, але, як і у всіх інших випадках, ефект дуже короткостроковий. У середньому зростання ринку приймаючої країни становить 2,7%, але, як і у випадку з переможцем, тенденція дуже швидко припиняється, і як мінімум половина зростання нівелюється вже в перші три місяці після турніру.
За матеріалами:
Вєсті Економіка
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас