Маршрутники по всій Україні масово підвищують ціни на проїзд — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Маршрутники по всій Україні масово підвищують ціни на проїзд

Особисті фінанси
1589
Територіальні відділення Антимонопольного комітету України (АМКУ) приступили до вивчення розрахунків, за якими перевізники по всій країні встановлювали нові тарифи на проїзд у маршрутних таксі в березні-квітні 2014 р. Як повідомили у відомстві, після підвищення вартості проїзду одразу в кількох містах у середньому на 0,5-1 грн різко зросла кількість скарг від громадян. Це і послужило приводом для перевірок, пише “Капітал”.
З початку року практично у всіх обласних центрах України транспортні підприємства ініціювали перегляд розцінок на свої послуги. Приводом для масового перегляду тарифів стало підвищення вартості палива, викликане різким падінням курсу гривні по відношенню до долара і євро. Одними з перших подорожчання проїзду пережили жителі столиці. Загальна аргументація перевізників зводилася до того, що за майже три роки ціна на паливо зросла на 47%, також збільшилися в ціні паливно-мастильні матеріали та запчастини.
Влада на місцях по різному поставилася до прохання транспортників погодити тарифи на підставі їхніх розрахунків. У Полтаві, де місцеві компанії просили підвищити тариф як мінімум на 1 грн, чиновники погодилися лише на 0,5 грн. Але навіть у цьому випадку у АМКУ виникли питання. У полтавському відділенні комітету визнають: формальний привід переглянути розцінки у перевізників був. Але у зв’язку з тим, що тарифи підвищили не всі підприємства, АМКУ має намір вивчити цей випадок на предмет можливого узгодження дій серед окремих транспортних компаній міста.
Враховуючи інтерес АМКУ до тарифів на проїзд у маршрутних таксі, місцева влада міст, де ціни ще не були переглянуті, тепер не поспішає це робити. Крім того, чиновники на місцях побоюються соціального збурення у разі подорожчання проїзду.
У Кіровограді, де перевізники запросили ціни на рівні 3,5 грн, місто відмовилося від узгодження. Як заявив секретар Кіровоградської міськради Іван Маяковський, максимум, на що можуть розраховувати місцеві транспортні компанії, – це 2,75 грн.
Одне з небагатьох міст, де влада зуміла отримати вигоду від підвищення тарифів, – Івано-Франківськ. Напередодні міськрада ухвалила рішення про підвищення вартості проїзду в маршрутках майже на 50% – до 3 грн за поїздку. Згідно з документом, перевізники зобов’язані щодня з 11:00 до 14:00 безкоштовно обслуговувати пенсіонерів.
З 21 квітня тарифи на проїзд до 4 грн підняли окремі перевізники Дніпропетровська, причому це рішення не було узгоджене з міською владою. Декількома днями раніше у міськраді заявили, що перегляд цін можливий не раніше кінця травня, на що перевізники заперечили наміром випустити на маршрути лише четверту частину свого автопарку. Якщо ж дніпропетровським транспортним компаніям не вдасться переконати АМКУ в економічному обгрунтуванні їх розцінок, перевізників чекають санкції комітету.
Як розповіли в АМКУ, як правило, в таких випадках відомство обходиться рекомендаціями усунути порушення, а в разі їх невиконання застосовуються штрафи. Відповідно до закону про захист економічної конкуренції, за узгоджене підвищення цін перевізники будуть змушені заплатити штраф у розмірі до 10% річного обороту компанії.
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас