Skype відбирає прибуток у мобільних операторів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Skype відбирає прибуток у мобільних операторів

Особисті фінанси
3274
В Україні щомісячна кількість користувачів VoIP-сервісу Skype за допомогою мобільних пристроїв склала до лютого 2014 року 1,86 млн. При цьому загальна українська аудиторія сервісу досягла 8,4 млн, що на 44% більше торішнього показника. Про це свідчать дані ексклюзивного селлера реклами Skype в Україні компанії Admixer, пише газета “Капітал”.
За підсумками 2013 року кількість смартфонів в мережі “Київстар” збільшилася на 1,4 млн, або на 44% порівняно з попереднім роком. При цьому смартфонів на базі Android стало в 2,5 рази більше – майже 2,5 млн. Число пристроїв на базі iOS збільшилося майже на 200 тис. одиниць і становила 454 тис. Схожа ситуація і у другого за величиною оператора – “МТС Україна”. У минулому році в його мережі налічувалося 4,8 млн смартфонів, з яких понад 2,7 млн – на базі Android і 507 тис. – на iOS.
На відміну від операторів зв’язку, Skype дозволяє здійснювати дзвінки безкоштовно, якщо вони здійснюються між абонентами сервісу. Плата стягується лише за дзвінки по Skype абонентам звичайних телефонних мереж або з мобільних на стаціонарні телефони.
Таким чином, швидкий розвиток сервісу веде до стрімкого падіння доходів українських операторів зв’язку від міжнародних та міжміських дзвінків.
Згідно зі звітом Національної комісії з питань регулювання зв’язку та інформатизації, починаючи з 2009 р. дохід від надання послуг міжміського телефонного зв’язку щорічно знижується в середньому на 17,8% і в 2013 р. склав 1,4 млрд грн, а дохід від послуг міжнародного зв’язку знижується в середньому на 15,3% (788,7 млн грн в 2013 р.).
“У першу чергу від зростання популярності Skype страждає компанія “Укртелеком”, на яку припадає близько 70% міжнародних дзвінків”, – заявляв раніше аналітик компанії Concorde Capital Олександр Паращій. Згідно з минулорічними даними Admixer, в 2012 р. при середній тривалості дзвінка в 31 хв. користувачі Skype виговорили 279 млн хв.
В “Укртелекомі” визнають: частина споживачів віддає перевагу інтернет-сервісам, що зменшує кількість дзвінків за кордон за допомогою звичайного телефонного зв’язку. Але, за словами представника компанії, така тенденція спостерігається і у мобільних операторів.
На його думку, змінити ситуацію можна, якщо ввести державне регулювання подібних сервісів в Україні. “Ми вважаємо, що добиватися держрегулювання сфери інтернет-телефонії можуть мобільні оператори, на доході яких відображається розвиток і використання таких послуг”, – заявив він, додавши, що питання ліцензування Skype в Росії активно лобіював мобільний оператор МТС.
При цьому комерційний директор “Київстар” Сантьяго Аргеліч каже, що компанія “Київстар” не має наміру боротися з подібними сервісами. “Ми не маємо наміру боротися ні з Skype, ні з WhatsApp, це хороші сервіси, вони добре виконують свою роботу”.
За словами засновника контент-провайдера Jump Ukraine Ігоря Шрайбмана, у світі є оператори мобільного зв’язку, у яких месенджери вже відібрали близько 30% обсягу sms-повідомлень. “Skype, WhatsApp та інші подібні сервіси стимулюють зростання дата-трафіку і користування інтернетом взагалі. А на користуванні інтернетом ми якраз і збираємося заробляти”, – додає директор з маркетингу “Київстар” Сантьяго Аргеліч. Він нагадує, що в багатьох країнах, наприклад в США, оператори вже не заробляють на голосовому зв’язку – він надається абоненту як бонус до інтернет-пакетів.
Нагадаємо, за підсумками 2013 рокуабоненти “Київстар” використовували 8,5 тис. терабайт інтернет-трафіку, що на 50% більше, ніж в 2012 р. А дохід від мобільного оператора компанії “МТС-Україна” торік показав 3% зростання і склав 1 мрлд грн. Але Шрайбман вважає, що втрата доходу від sms-напрямку не може бути пропорційною доходу від надання мобільного інтернету.
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас