З ринку йде найстаріший столичний пивовар - «Пивзавод на Подолі» — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

З ринку йде найстаріший столичний пивовар - «Пивзавод на Подолі»

Фондовий ринок
1273
Кияни незабаром забудуть смак подільського пива. Перший у столиці пивовар з 140-річною історією – «Пивзавод на Подолі» – припинить свою роботу в кінці лютого, розповів «Капіталу» маркетолог компанії Олександр Петрук.
«28 лютого – останній день роботи. Причини – економічні: в умовах жорсткої конкуренції працювати практично нереально», – підтвердив він.
За останнім звітом підприємства в системі розкриття інформації Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за 2012 р., непокриті збитки підприємства становили на кінець року більше 52 млн грн, довгострокові кредити – понад 42 млн грн. Поточні боргові зобов’язання – майже 84 млн грн, хоча на початку року вони становили лише 19 млн грн. Виручка – 17 млн ​​грн, чистий збиток – 3,7 млн ​​грн.
Завод більше не відновить випуск продукції. «Швидше за все, на металобрухт [здадуть]. Якби актив продавався, то це б вже відбулося, і підприємство працювало і надалі», – вважає Петрук.
У заяві колективу заводу, опублікованому в соцмережах, сказано, що «завод виявився не потрібен ані державі, ані місту, ані району». За інформацією Петрука, у зв’язку із закриттям підприємства зараз звільняють близько 100 його співробітників.
Земельна ділянка, на якій знаходиться підприємство, орендована, але ані термінів, ані вартості оренди співрозмовник уточнити не зміг. З директором заводу Юлією Колесник зв’язатися не вдалося.
Боротьба за виживання
Загроза закриття «Пивзаводу на Подолі» виникла ще в 2005 р. Тоді підприємство, що виробляє 12 сортів пива (найвідоміші торгові марки «Поділ», «Жигулівське»), квас, шість видів солодкої газованої води і холодний чай, через тиск пивоварних гігантів і непосильного податкового та кредитного навантаження могло припинити випуск продукції.
При цьому завод працював лише на 60% своєї потужності. Крім того, підприємство зіткнулося з проблемою нестачі оборотної тари, вартість якої в регіонах була значно нижчою, ніж відпускна ціна у виробників.
Зі слів колишнього менеджера підприємства, оптові покупці не повертали тару і реалізували використані пляшки в інших регіонах за ціною, нижче виробничої, вимиваючи таким чином обігові кошти компанії.
У 2006 р. у «Пивзаводу на Подолі» змінився власник: фірма «Акрол», яку тоді пов’язували з ім’ям Олександра Ярославського, купила 92% акцій у голови правління Віктора Сташейка і ще кількох фізосіб.
З 2007 по 2009 р. завод випускав лише один сорт – «Жигулівське», а в 2013 р. додалися ще «Парове» і «Гостинний двір».
Криза галузі
В умовах конкуренції, що посилюється, вижити дрібному пивоварові досить складно, особливо без необхідного фінансування, розповів «Капіталу» виконавчий директор галузевої асоціації «Укрпиво» Ігор Товкач. «Завод опинився в ситуації, коли просто немає оборотних коштів і з усіх боків тиснуть конкуренти на ринку, що падає», – пояснив він.
На думку експерта, причини скорочення ринку – зниження попиту на пиво через падіння купівельної спроможності населення.
«Пиво – не продукт першої необхідності, тому багато від нього відмовляються. За 2013 ринок просів на 8% – до 276 млн дал. Це рекордний спад за останні 10 років», – вказав співрозмовник.
Голова спостережної ради компанії «Оболонь» Сергій Блощаневич відзначає, що падіння попиту спровоковано зростанням цін на продукцію пивоварів через зростаюче фіскальне навантаження. Криза галузі, зі слів Товкача, почалася ще в 2009 р., коли акцизи збільшилися майже вдвічі – до 0,6 грн за літр і пиво подорожчало.
Серед інших причин, які змушують пивоварів знижувати обсяги виробництва, називають підвищення податку на хмелярство і виноградарство з 1% до 1,5%, вважає директор з правових питань та корпоративних відносин компанії «САН ІнБев Україна» Денис Хрєнов.
Конкурентні вишукування
Закриття «Пивзаводу на Подолі» суттєво не змінить структуру ринку, оскільки частка компанії незначна – менше 1%, запевнив Товкач. « Єдиними , хто постраждає від закриття підприємства, стануть його співробітники та справжні гурмани, кияни, які звикли пити пиво саме цього виробника», – переконаний він.
Після закриття підприємства на його території можуть побудувати офісний або торговий центр або житло, вважає керівник департаменту стратегічного консалтингу компанії UTG Віктор Оборський. У власника підприємства вже є досвід реалізації девелоперських проектів. «Акрол» звела на території швейної фабрики «Ластівка» бізнес-центр «Іллінський».
Оборський вважає, що пивзавод знаходиться в дуже хорошому місці: недалеко від центру міста, фасад будинку виходить на вул. Фрунзе, а значить, «вся нерухомість тут буде користуватися попитом».
Заступник директора департаменту торгової нерухомості консалтингової компанії CBRE Вадим Зінченко додає, що на вул. Фрунзе планується побудувати одразу кілька бізнес-центрів, тому «на мій погляд, краще на цій ділянці звести житло».
Експерт пояснює, що для будівництва великого торгового центру недостатньо споживачів, оскільки поряд з підприємством практично немає житлових мікрорайонів.
З ринку йде найстаріший столичний пивовар - «Пивзавод на Подолі»
Марія Бровінська, Олександра Некращук
За матеріалами:
Капітал
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас