Як нажитися на гидкому каченяті — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Як нажитися на гидкому каченяті

Фондовий ринок
1040
Нелюбимі аналітиками акції виявилися найприбутковішими – до такого парадоксального висновку прийшов ресурс MarkwetWatch, який в кінці 2013 року опублікував відповідне дослідження. З’ясувалося, що аналітики дуже схильні до «стадному почуття» і тому можуть не помітити деякі зміни на ринку.
Автор MarketWatch Бретт Арендс (Brett Arends) виділив десять компаній з американського біржового індексу S&P 500 з найгіршими рекомендаціями аналітиків станом на кінець 2012 року. Потім Арендс підрахував, що сталося б, якби він вклав у кожне підприємство по тисячі доларів, а прибуток від інвестицій витратив на покупку нових цінних паперів. З’ясувалося, що за рік (без урахування податків і супутніх витрат) десять тисяч доларів перетворилися б на 16,7 тисячі.
Однак якби Арендс за аналогічною схемою купував акції компаній, високо оцінених аналітиками, за рік його десять тисяч доларів перетворилися б на 14 тисяч. Таким чином, прибутковість склала «лише 40 відсотків». Цей показник, безумовно, кращий, ніж загалом по фондовому ринку, який за рік в середньому виріс на 31 відсоток, але все ж не може зрівнятися з прибутком від вкладень в підприємства з негативною репутацією, що досягла 67 відсотків річних.
Американські гірки
На значне зростання котирувань компаній, акції яких роком раніше не користувалися попитом у інвесторів, в кінці 2013 року звернуло увагу і агентство Bloomberg. Видання виділило трьох невдах 2012 року – мережа магазинів електропобутової техніки Best Buy, комп’ютерного виробника Hewlett Packard і постачальника обладнання та програмного забезпечення PitneyBowes.
Наприкінці 2012-го кожна з цих компаній жорстко критикувалася інвесторами. Зокрема, в листопаді аналітик компанії ISI Group Брайан Маршалл знизив свій прогноз по акціях HP до нейтрального рівня, пояснивши це тим, що підприємство перетворилося в пастку для інвестора – акції компанії недооцінені, але через постійний потік негативної інформації вони не можуть повернутися до своєї справедливої ​​ринкової вартості.
2013-й показав, що аналітики серйозно прорахувалися. За підсумками минулого року акції HP подорожчали на 98 відсотків, Best Buy збільшив свою капіталізацію на 239 відсотків, а PitneyBowes – на 117 відсотків. Потік негативних новин з приводу цих компаній припинився в той момент, коли аналітики на це і не сподівалися.
Список Bloomberg може вважатися показовим: HP і Best Buy присутні в більшості аналітичних матеріалів як приклад того, як до покупців повертається впевненість з приводу компаній. Ще один характерний приклад – оператор потокового телебачення і відео Netflix: його акції за минулий рік зросли в чотири рази.
Зростання котирувань на тлі «прохолодних» прогнозів аналітиків – єдине, що об’єднує ці компанії. У кожної з них – свої причини для зростання. Наприклад, на капіталізацію HP, яка кілька останніх років перебуває в кризі через падіння попиту на персональні комп’ютери, впливає реструктуризація компанії. У той час як ключові фінансові показники HP (виручка, чистий прибуток, прибуток на одну акцію) не покращуються або навіть трохи погіршуються, внутрішні реформи вселяють інвесторам впевненість у майбутніх прибутках.
Біржевой Індекс S&P 500 в його сучасній версії розраховується з 1957 року. До нього входять найбільші за капіталізацією компанії США, чиї акції торгуються на біржах Nasdaq і NYSE.
У 2012 році фахівці вкрай песимістично оцінювали перспективи мережевого гіганта Best Buy, який зіткнувся з жорсткою конкуренцією онлайн-магазинів і, перш за все, Amazon. Best Buy передрікали швидке банкрутство – не дивно, що за підсумками 2012-го акції рітейлера втратили 49 відсотків вартості. Однак у 2013-му новий голова компанії Х’юберт Джой (Hubert Joy) зумів переломити ситуацію, скоротивши частину персоналу і домігшись кращої координації між онлайновою і оффлайновою версіями Best Buy. Раптове відродження рітейлера разом з ефектом низької бази призвели до зростання вартості акцій магазина в три рази. Трейдери зуміли швидко зреагувати на відмінні результати Best Buy за підсумками святкових продажів 2012 року, а потім взяли до уваги реформи Джоя.
Netflix відрізняється як від HP, так і від Best Buy. Якщо останні дві компанії представляють собою великі корпорації, що зіткнулися з системними проблемами, то Netflix – агресивно розвивається і порівняно молоде підприємство. В основі бізнес-моделі компанії лежить продаж відео через інтернет. Останнім часом ця бізнес-модель відлякувала та інвесторів, і аналітиків. Так, за підсумками 2011 року акції Netflix подешевшали на 59 відсотків, а фахівці не рекомендували їх купувати напередодні 2012-го.
Песимістичний настрой відносно Netflix зберігався весь 2012 рік. Лише на початку 2013-го після звіту компанії за 2012-й, який виявився далеко не провальним, інвестори стали прихильніше оцінювати перспективи оператора, а за минулий рік акції Netflix виросли більш ніж на 300 відсотків. Зміну настрою інвесторів пов’язують із зростанням популярності потокового відео, яке можна купувати через інтернет.
Кращу динаміку зростання вартості акцій далеко не завжди демонструють найвідоміші компанії, представлені в індексі S&P 500. За підсумками 2013 р. лідирують Netflix (її акції подорожчали майже на 300 відсотків), виробник комп’ютерних комплектуючих і напівпровідників Micron Technology, чиї акції за рік зросли на 250 відсотків, і Best Buy чия капіталізація збільшилася на 245 відсотків. Для порівняння, акції Coca-Cola за період з січня 2013 р. до початку 2014 р. подорожчали лише на 6,92 відсотка, McDonald’s – на 6,68 відсотка, а General Motors збільшила капіталізацію на 35,3 відсотка.
У міру того, як покупці будуть сприймати послуги Netflix як більш звичні, а не новаторські, акції компанії, швидше за все, будуть дорожчати. На користь оператору може піти і зниження волатильності по її цінних паперах . Щойно учасники ринку визначаться зі своїм ставленням до Netflix, ціновий коридор для її акцій звузиться, що додасть цінним паперам більше стабільності, а значить і більше привабливості у широкого кола інвесторів.
Феномен зростання вартості акцій компаній, які в минулому розчаровували інвесторів, характерний не тільки для 2012-2013 років. Один з провідних банків США – Bank of America – за підсумками 2011 року був майже списаний з рахунків біржовими гравцями. Проте вже наступного року його акції подорожчали в два рази. Схожу динаміку продемонстрували і цінні папери британського банку Lloyd’s. Якщо в 2011-му вони подешевшали на 60,6 відсотка, то за підсумками 2012-го навпаки, виросли на 80,8 відсотка.
Біржова логіка
Чому аналітики ставлять не на найприбутковіші компанії? На думку автора MarketWatch, справа в тому, що вони не хочуть ризикувати своєю репутацією, тобто рекомендувати клієнтам купувати цінні папери потенційно проблемних компаній. Крім того, зі слів Арендса, фінансові фахівці надзвичайно схильні конформізму: якщо на ринку панує переконання, що, наприклад, акції Apple – це вдале вкладення, то більша частина консультантів пропонуватимуть купувати саме їх. «Стадний інстинкт» аналітиків грає проти підприємств-невдах – ніхто не рекомендує купувати їхні акції, що призводить до подальшого зниження їхньої вартості. Фінансові показники емітента при цьому можуть бути цілком солідними.
Проте чи означає це, що непопулярні акції в перспективі обов’язково будуть зростати в ціні? Звісно, ні. Але Bloomberg на всякий випадок виділив головних невдах 2013 року – ними стали виробник золота Newmont, добувач залізної руди Cliffs Natural Resources і вугільна компанія Peabody Energy. В агентстві вважають, що їхні акції можуть різко подорожчати, якщо світова економіка в 2014-му прискориться – і попит на мінеральну сировину зросте.
Схожий список – десяти компаній з кращими і гіршими прогнозами аналітиків на 2014 рік – опублікував і Арендс з MarketWatch. Примітно, що в списку десяти компаній з кращими рекомендаціями аналітиків не виявилося звичних для подібних рейтингів Apple і інвестхолдингу Berkshire Hathway, яких аналітики, мабуть, вважають переоціненими. Проте фахівці пророкують безхмарне майбутнє авіакомпанії Delta Airlines – правда, за 2013-й вона і так подорожчала на 139 відсотків.
До переліку підприємств, в які не рекомендується вкладати кошти, потрапили енергетична компанія Consolidated Edison, страховик Progressive Corporation і виробник різних видів упаковок Bemis Corp. Крім того, в ньому ж алюмінієвий гігант Alcoa, який страждає від зниження світового попиту на тлі нестійкого зростання глобального ВВП. Якщо в 2014-му році акції нелюбимих аналітиками компаній будуть як і раніше зростати сильніше за інших, акції Alcoa стануть лідерами індексу S&P 500, а гроші інвесторів дістануться не тільки їй, а й усім алюмінієвим компаніям світу, в тому числі і російському «Русалу».
Арендс у своїй замітці для MarketWatch нагадує, що гра на біржі завжди пов’язана з ризиком. В оригіналі він використовує висловлювання «You pays your money and you takes your chances», яке можна умовно перекласти як «ризик невіддільний від гри». У цього висловлювання є й інше значення, яке більш актуально для фондового ринку – вся влада належить покупцеві. У цьому сенсі на ринку в 2014 році точно нічого не поміняється.
Олександр Ратніков
За матеріалами:
Лента.РУ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас