"Укрзалізниця" нарахувала майже 3 млрд грн збитків від пасажироперевезень — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Укрзалізниця" нарахувала майже 3 млрд грн збитків від пасажироперевезень

Казна та Політика
395
Державна адміністрація залізничного транспорту України (“Укрзалізниця”) в січні-травні 2013 року отримала майже 3 млрд грн збитку від перевезення пасажирів у дальньому та приміському сполученнях.
Як повідомила прес-служба “Укрзалізниці”, зокрема, збитки від перевезення пасажирів у дальньому сполученні склали 1,378 млрд грн, у приміському – 1,388 млрд грн, від пільгових перевезень – 179,9 млн грн.
“За п’ять місяців 2013 залізницями перевезено пільгових категорій громадян на суму 249,3 млн грн, а компенсації отримано 69,4 млн грн, або 28%”, – наголошується в повідомленні.
Негативні фінансові результати “Укрзалізниця” покрила за рахунок власних доходів від перевезення вантажів. Разом з тим в адміністрації відзначають, що в умовах державної дотації ці кошти могли б бути спрямовані на довгострокові капітальні вкладення.
“У той же час наші найближчі сусіди – ВАТРЖД”- отримали 20 млрд руб. (5 млрд грн) від держави в 2013 році на компенсацію збитків від пасажирських перевезень. До цього російські залізничники додатково отримали у 2012 році на субсидування пасажирських перевезень у дальньому сполученні 10 млрд руб. (2,5 млрд грн)”, – повідомляє “Укрзалізниця”.
Крім того, за даними “Укрзалізниці”, в поточному році на рахунок Федеральної пасажирської компанії (РФ) вже надійшло 13 млрд руб. на субсидування перевезень за регульованим тарифом і було прийнято рішення прискорити індексацію тарифів на перевезення у плацкартних і загальних вагонах. У підсумку індексація склала 20%, що дало Федеральній пасажирській компанії додатково 5,1 млрд руб.
Крім цього, збитки “Укрзалізниці” від пасажирських перевезень за останні п’ять з половиною років, з 2008 по 2013 роки, склали 34,681 млрд грн, і ця сума рівнозначна закупівлю більше 140 нових сучасних швидкісних поїздів.
“При державній дотації за перевезення за соціальними цінами, ці кошти могли б бути спрямовані на довгострокові капітальні вкладення, в першу чергу, в пасажирські перевезення”, – наголошується в повідомленні.
Згідно з даними проспекту емісії єврооблігацій “Укрзалізниці”, в 2011 році її парк пасажирських вагонів налічував 6,693 тис. одиниць, а в 2012 році – 6,382 тис. вагонів, що на 4,7% менше. Кількість спальних вагонів в 2012 році по відношенню до 2011 року скоротилася на 2% – до 298, купейних – на 6,5%, до 2,267 тис., плацкартних – на 4,1%, до 3,677 тис., вагонів з сидячими місцями – збільшилася на 6,8%, до 140.
У проспекті емісії єврооблігацій “Укрзалізниці” також повідомляється, що станом на 1 січня 2013 Донецька залізниця мала в парку 38 електропоїздів та 24 дизель-поїзди, Придніпровська – 54 електропоїзди і один рейковий автобус, Південна – 57 електропоїздів, 12 дизель-поїздів і вісім рейкових автобусів, Одеська – 26 електропоїздів та 16 дизель-поїздів, Південно-Західна – 61 електропоїзд, 14-дизель-поїздів і один рейковий автобус, Львівська – 36 електропоїздів та 41 дизель-поїзд.
“Укрзалізниця” відзначає нагальну необхідність у підтримці на державному та регіональних рівнях щодо забезпечення потреби пасажирів у перевезеннях, зокрема, дії компенсаторного механізму покриття збитків перевізника за надання послуг за рівнем цін, нижче собівартості, і фінансування оновлення пасажирського рухомого складу.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас