2754
Іспанці за 2 млрд євро сконструювали підводний човен, який не може спливати
— Казна та Політика
Новий підводний човен, на створення якого іспанське Міністерство оборони витратило близько 2,2 млрд євро, на останній стадії готовності виявив прикрий дефект: піти під воду він може, а спливти – ні.
Тільки минулого місяця з’ясувалося, що підводний човен серії S-80, названий на честь іспанського винахідника Ісаака Пераля, який в 1887 році створив першу в світі субмарину на електричному ходу, занадто важкий. Кораблебудівники компанії Navartia, що конструювали човен, помилилися в розрахунках, і тепер він каменем йде на дно без можливості піднятися на поверхню. Фахівці компанії визнали наявність “відхилень у вазі”. За їхньою оцінкою, на усунення проблеми знадобиться близько двох років.
Щоб компенсувати надлишкові 75 тонн ваги, кораблебудівникам доведеться подовжити 71-метрове судно, при цьому кожен додатковий метр коштуватиме державі 7,5 млн євро. Кораблебудівники, що базуються в південноіспанській Картахені, мають намір порадитися із закордонними технічними експертами в питанні модернізації підводного човна, заявленого як “найсучасніша субмарина звичайного типу”.
А Міністерство оборони Іспанії тепер поставлено перед складним вибором: затопити човен, що став одним з найдорожчих проектів для флоту, і визнати порожню розтрату коштів чи витратити пристойну суму на його доопрацювання. Враховуючи той факт, що під час економічної кризи держава помітно скоротила оборонні асигнування, додаткові витрати військовим ніяк не потрібні, зазначає РБК. Поставка підводного човна була намічена на 2015 рік, але тепер ця дата, зрозуміло, буде пересунута вперед.
Тим часом щорічно влада повинна платити близько 15 млн євро за зберігання поточного підводного флоту. В даний час у Іспанії є три підводні човни, торік вони несли бойове чергування біля берегів Лівії з метою захисту місцевого населення від армії Муаммара Каддафі.
За матеріалами: NEWSru.com
Поділитися новиною