Що відбувається з компанією "АероСвіт"? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Що відбувається з компанією "АероСвіт"?

9866
Дивлюсь я на небо та й думку гадаю: Чому я не сокіл, чому не літаю…
Навряд чи український поет Михайло Петренко присвятив би свого вірша ситуації з компанією “АероСвіт”. Але цілком можливо, що саме такі слова можуть з’явитись в когось із тих пасажирів, які надзвичайно довго чекають на свої рейси від сумнозвісного українського перевізника. Та скоріш за все, вони подумки промовляють зовсім інші слова…
Поки що ситуація наступна: за інформацією Міністерства закордонних справ України, станом на 7 січня більше 200 наших співгромадян не можуть вилетіти з інших країн додому. За ці кілька днів пасажири “АероСвіту” не могли вилетіти з аеропортів у Стокгольмі, Варшаві, Тель-Авіві та Хошиміні (В’єтнам). Так, наприклад, ще вчора 196 українців залишались в аеропорту Хошиміна. У ЗМІ поширили коментар користувача мережі Facebook Ігоря Тітова, який і досі не може повернутись додому:
“Пишу з Хошиміну. Ми вже більше доби чекаємо рейсу. Літак заарештований. МЗС відмовився давати гарантію оплати боргу. Борг 50 тисяч доларів перед аеропортом за паливо. Пасажири готові були заплатити зі своєї кишені, капітан борту відмовився брати гроші. Ми в пастці, вже друга ніч в очікуванні рейсу. Допоможіть, розповсюдьте серед ТВ-змі, потрібно змусити МЗС нас звідси витягти!”, – написав він.
Залишають свої коментарі на сторінці “АероСвіту” й пасажири інших рейсів. Орфографія та пунктуація збережені.
Dima Tretyakov: Варшава-Киев. vv208. В аэропорту сказали что с 4.01 и что самолет арестован. Аэросвит заявляет что все в шоколаде и вы полетите, а представители аэропорта говорят, хрен полетит, это на долго. Ну и о разных компенсациях, как вы понимаете даже не заикается.
А еще интересная деталь, еще можно покупать билеты на эти авиарейсы.
Daosoba Che: 29-го декабря было куплено 3 билета на 6 января Симферополь-Тель-Авив. 5.01 выяснилось, что рейс отменен. с помощью он-лайн чата билеты били перебронированы на 9.01 (с пересадкой в Киеве). сейчас выяснилось, что рейс симферополь-киев на 9-е отменен тоже, а деньги за билеты нам вернут в течение 5-7 дней. мы без денег и без какой-либо компенсации находимся в Симферополе. решение о возврате денег было принято без нашего ведома – ни по мэйлу, ни по телефону с нами никто не связывался. нас двое граждан россии и один гражданин Израиля – намерены обращаться не только в отдел претензий, но и в израильское консульство!
Загалом, станом на ранок 8 січня було скасовано 17 рейсів компанії “АероСвіт”: на прибуття з Донецька, Одеси, Сімферополя, Будапешта, Кишенева і Тель-Авіва, та на відправлення у всі ці міста, а також у Стокгольм.
Прикро, що “АероСвіт” надзвичайно повільно реагує на звернення пасажирів, особливо це видно у соцмережах – на сотню коментарів прес-служба відписує тільки на 1-2. Не краща ситуація і з довідковими службами – найчастіше пасажирам доводиться чути “Нічим не можу допомогти”.
Боргові зобов’язання
Але не одними проблемами з пасажирами обмежується ситуація з “АероСвітом”. Сюди “намішані” також борги компанії перед аеропортами. Так, з 11 грудня 2012 року московський аеропорт Шереметьєво припинив обслуговування рейсів “АероСвіту” через заборгованість у 165,5 млн. рублів. До цього в “АероСвіту” виникали аналогічні проблеми з аеропортами Ростова, Санкт-Петербургу та Калінінграду. Згодом рейси в Москву були відновлені, оскільки авіакомпанія перерахувала на користь аеропорту значну частину заборгованості. Решту боргу “АероСвіт” має погасити до 20 лютого 2013 року.
Виникли негаразди через борги і в міжнародному аеропорту Варшави імені Шопена – там 4 січня був затриманий літак “АероСвіту”, який здійснював рейс Київ-Варшава-Київ. У понеділок 7 січня літак було відпущено, бо заборгованість було погашено. Як зазначають в самому аеропорту, проблеми з оплатою виникли більше року тому, і “АероСвіт” вже кілька тижнів не платив взагалі.
Заборгованість “АероСвіту” стала проблемою і у співпраці з київським аеропортом “Бориспіль” – 4 січня 2013 року було припинено обслуговування рейсів авіаперевізника на виліт. Але аеропорт знову почав обслуговувати рейси “Аеросвіту” після отримання часткової передоплати та гарантійного листа про оплату послуг на наступні дні. Тим не менше, “АероСвіт” ще повинен перерахувати кошти за фактично надані послуги в середу, 9 січня 2013 р. Якщо ж виникнуть затримки з передоплатою, “Бориспіль” припинить обслуговування рейсів авіакомпанії на виліт з 12:00 9 січня 2013 р.
Just business
В чому ж причина того, що “АероСвіт” зараз опинився у такому становищі?
Цілком можливо, що причина банальна – монополіст “АероСвіт” просто не може обслуговувати ту кількість рейсів, яку він собі “набрав”, а точніше усі 70% авіаперевезень всередині країни та майже 25% міжнародних рейсів. В такому разі вирішити проблему могла б співпраця з головним конкурентом – “МАУ”. Поки що лунає інформація, що частину рейсів від “АероСвіту” буде перекинуто “МАУ”, проте конкретних напрямків, кількості літаків чи персоналу, який підпаде під такі зміни, не називають ні в тій, ні в іншій компанії.
Крім того, є варіант, що Коломойський власноруч робить банкрута зі своєї компанії. Нещодавно з’явилась інформація в ЗМІ, що банкрутом може стати і “Донбасаеро”, яка входить до складу альянсу Українська авіаційна група (поряд з авіакомпаніями “АероСвіт”, “Дніпроавіа” і “Windrose”) Коломойського.
Таким чином, можливо, що процедура банкрутства – це ні що інше, як можливість махнути рукою на всі заборгованості перед аеропортами та іншими установами, а також не реагувати на численні заяви пасажирів затриманих рейсів: мовляв, “ми ж банкрути, кому ми що віддамо?!”. Такий собі “бізнес по-українськи”…
Олексевич Марія
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас