0 800 307 555
0 800 307 555

Німеччина впевнено впроваджує електрокари на свій ринок, незважаючи на слабкі продажі

1046
Влада Німеччини не має наміру відмовлятися від своєї мети: в 2020 році по країні повинен їздити мільйон електромобілів. Автопромисловість оцінює ці плани скептично. Поки продажі електрокарів в Німеччині йдуть слабко.
Наскільки серйозні наміри влади Німеччини пересадити німецьких водіїв на електромобілі? Чи готові вони надавати державні субсидії покупцям авто на електротязі? І яким чином вони збираються досягти своєї мети – мільйон електрокарів на німецьких дорогах до 2020 року? Відповіді на ці питання спробували знайти представники німецького автопрому і високопоставлені німецькі політики на зустрічі, що відбулася 1 жовтня в відомстві федерального канцлера Ангели Меркель (Angela Merkel).
“Домогтися того, щоб до 2020 року на наших дорогах з’явився мільйон електромобілів, буде непросто”, – визнала Меркель на зустрічі, в якій крім неї брали участь представники промисловості, міністри економіки Філіп Реслер (Philipp Rеsler) і транспорту Петер Рамзауер (Peter Ramsauer). Втім, вона закликала не ховати амбітні плани. “Було б неправильно відмовлятися від поставленого завдання, коли у нас в запасі ще роки роботи”, – додала вона.
З чотирьох тисяч до мільйона
Дані статистики поки суперечать оптимізму політиків. У 2012 році на 43 мільйони автомобілів з бензиновими, дизельними і газовими двигунами в Німеччині припадає… всього 4,5 тисячі електрокарів. Згідно з простими підрахунками, щоб отримати мільйон до 2020 року, треба вже в наступному році збільшити число електромобілів в 27 разів, і потім кожен рік випускати на ринок хоча б по 125 тисяч таких машин. Але як домогтися цього при нинішніх цінах? Приміром, автомобіль середнього класу Opel Ampera в базовій комплектації коштує в Німеччині 42 900 євро!
При цьому на додаткову державну допомогу тим, хто бажає пересісти на електрокари, розраховувати не варто, – дали зрозуміти міністр Реслер і Рамзауер. Обидва проти того, щоб держава виплачувала споживачам премію за покупку електромобілів. Рамзауер, за його власними словами, оцінив досвід державного субсидування в таких країнах, як США і Франція. І ось до якого висновку він дійшов: “Там премії за купівлю електромобіля нічого не принесли. Зрештою продукт повинен переконувати покупця, а не те, що держава бігає за ним слідом і кидає йому вслід якісь гроші”.
Замість премії – податкові послаблення
Якщо премій не буде, то поставленої мети в один мільйон електромобілів не досягти, упевнений глава німецького автоконцерну Daimler Дітер Цетше (Dieter Zetsche). Хотіли б отримати держпідтримку і провідні менеджери інших німецьких автовиробників – BMW і Opel. Без держсубсидій максимум, на що розраховує глава Daimler, – це 600 тисяч електрокарів до 2020 року. Меркель цю цифру інтерпретувала по-своєму. “Шістсот тисяч вдасться досягти напевно, над залишком доведеться попрацювати”, – парирувала глава уряду.
В якості варіанту влада пропонує запровадити пільгове оподаткування на електрокари. Адже діють, і цілком успішно, особливі податки (правда, підвищені) на автомобілі з дизельним двигуном, кажуть в Берліні. Меркель пропонує на десять років повністю звільнити власників електрокарів від сплати транспортного податку, а податок на службові машини змінити так, щоб більш дорогі за вартістю електромобілі все одно залишалися привабливими. За інформацією з німецького уряду, ці заходи будуть прийняті вже в поточному році.
При цьому німецька влада не відмовляється від своїх давніх обіцянок вкласти до 2013 року близько мільярда євро на підтримку досліджень, пов’язаних з електромобільними технологіями. Так, гранти повинні бути надані розробникам більш ефективних акумуляторів. Адже саме вони залишаються ахіллесовою п’ятою “е-мобілів”.
“Мільярд ми пообіцяли, і плани змінювати не збираємося”, – запевнила Меркель. Правда, чи будуть у Берліна ці гроші? Справа в тому, що брати передбачалося зі спеціального фонду, в якому акумулюються всі надходження від продажу квот на викиди парникових газів. Але реальні ціни на квоти виявилися набагато нижчими від очікуваних.
Німеччина претендує на перше місце
А от що дійсно полегшить незабаром арифметичну задачу для уряду ФРН, так це можливість відносити до електрокарів і автомобілі з гібридними силовими установками, що складаються з електродвигуна і звичного двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ). Правда, для того, щоб машину визнали “е-мобилем”, обсяг електродвигуна повинен бути більше, ніж у ДВС. А раптом і це не допоможе в боротьбі з незгідливою статистикою? Не біда: у Берліна є запасний – аварійний вихід. Якщо в наступний легіслатурний період знадобляться додаткові стимули для покупців електромобілів, то “уряд розгляне і цю можливість, коли настане час”, – уклала Меркель.
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас