1046
Німеччина впевнено впроваджує електрокари на свій ринок, незважаючи на слабкі продажі
Влада Німеччини не має наміру відмовлятися від своєї мети: в 2020 році по країні повинен їздити мільйон електромобілів. Автопромисловість оцінює ці плани скептично. Поки продажі електрокарів в Німеччині йдуть слабко.
Наскільки серйозні наміри влади Німеччини пересадити німецьких водіїв на електромобілі? Чи готові вони надавати державні субсидії покупцям авто на електротязі? І яким чином вони збираються досягти своєї мети – мільйон електрокарів на німецьких дорогах до 2020 року? Відповіді на ці питання спробували знайти представники німецького автопрому і високопоставлені німецькі політики на зустрічі, що відбулася 1 жовтня в відомстві федерального канцлера Ангели Меркель (Angela Merkel).
“Домогтися того, щоб до 2020 року на наших дорогах з’явився мільйон електромобілів, буде непросто”, – визнала Меркель на зустрічі, в якій крім неї брали участь представники промисловості, міністри економіки Філіп Реслер (Philipp Rеsler) і транспорту Петер Рамзауер (Peter Ramsauer). Втім, вона закликала не ховати амбітні плани. “Було б неправильно відмовлятися від поставленого завдання, коли у нас в запасі ще роки роботи”, – додала вона.
З чотирьох тисяч до мільйона
Дані статистики поки суперечать оптимізму політиків. У 2012 році на 43 мільйони автомобілів з бензиновими, дизельними і газовими двигунами в Німеччині припадає… всього 4,5 тисячі електрокарів. Згідно з простими підрахунками, щоб отримати мільйон до 2020 року, треба вже в наступному році збільшити число електромобілів в 27 разів, і потім кожен рік випускати на ринок хоча б по 125 тисяч таких машин. Але як домогтися цього при нинішніх цінах? Приміром, автомобіль середнього класу Opel Ampera в базовій комплектації коштує в Німеччині 42 900 євро!
При цьому на додаткову державну допомогу тим, хто бажає пересісти на електрокари, розраховувати не варто, – дали зрозуміти міністр Реслер і Рамзауер. Обидва проти того, щоб держава виплачувала споживачам премію за покупку електромобілів. Рамзауер, за його власними словами, оцінив досвід державного субсидування в таких країнах, як США і Франція. І ось до якого висновку він дійшов: “Там премії за купівлю електромобіля нічого не принесли. Зрештою продукт повинен переконувати покупця, а не те, що держава бігає за ним слідом і кидає йому вслід якісь гроші”.
Замість премії – податкові послаблення
Якщо премій не буде, то поставленої мети в один мільйон електромобілів не досягти, упевнений глава німецького автоконцерну Daimler Дітер Цетше (Dieter Zetsche). Хотіли б отримати держпідтримку і провідні менеджери інших німецьких автовиробників – BMW і Opel. Без держсубсидій максимум, на що розраховує глава Daimler, – це 600 тисяч електрокарів до 2020 року. Меркель цю цифру інтерпретувала по-своєму. “Шістсот тисяч вдасться досягти напевно, над залишком доведеться попрацювати”, – парирувала глава уряду.
В якості варіанту влада пропонує запровадити пільгове оподаткування на електрокари. Адже діють, і цілком успішно, особливі податки (правда, підвищені) на автомобілі з дизельним двигуном, кажуть в Берліні. Меркель пропонує на десять років повністю звільнити власників електрокарів від сплати транспортного податку, а податок на службові машини змінити так, щоб більш дорогі за вартістю електромобілі все одно залишалися привабливими. За інформацією з німецького уряду, ці заходи будуть прийняті вже в поточному році.
При цьому німецька влада не відмовляється від своїх давніх обіцянок вкласти до 2013 року близько мільярда євро на підтримку досліджень, пов’язаних з електромобільними технологіями. Так, гранти повинні бути надані розробникам більш ефективних акумуляторів. Адже саме вони залишаються ахіллесовою п’ятою “е-мобілів”.
“Мільярд ми пообіцяли, і плани змінювати не збираємося”, – запевнила Меркель. Правда, чи будуть у Берліна ці гроші? Справа в тому, що брати передбачалося зі спеціального фонду, в якому акумулюються всі надходження від продажу квот на викиди парникових газів. Але реальні ціни на квоти виявилися набагато нижчими від очікуваних.
Німеччина претендує на перше місце
А от що дійсно полегшить незабаром арифметичну задачу для уряду ФРН, так це можливість відносити до електрокарів і автомобілі з гібридними силовими установками, що складаються з електродвигуна і звичного двигуна внутрішнього згоряння (ДВЗ). Правда, для того, щоб машину визнали “е-мобилем”, обсяг електродвигуна повинен бути більше, ніж у ДВС. А раптом і це не допоможе в боротьбі з незгідливою статистикою? Не біда: у Берліна є запасний – аварійний вихід. Якщо в наступний легіслатурний період знадобляться додаткові стимули для покупців електромобілів, то “уряд розгляне і цю можливість, коли настане час”, – уклала Меркель.
За матеріалами: Deutsche Welle
Поділитися новиною
Також за темою
Google представила нову модель ШІ для генерації зображень
Porsche змінила свої плани щодо електромобілів — деталі
ТОП-4 звички водіїв, які суттєво збільшують витрату палива
Німецька компанія представила гуманоїдного робота зі «спритними руками»
Blue Origin представила модернізовану ракету New Glenn для польотів на Місяць
Як підготувати автомобіль до зими — ключові правила
