"Бензиновий жор" в Україні не загрожує дефіцитом палива — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Бензиновий жор" в Україні не загрожує дефіцитом палива

Енергетика
586
У ЗМІ пройшла інформація, що літній "бензиновий жор", коли різко збільшується споживання бензину через відпустки (люди їдуть на відпочинок своїми автомобілями) може обернутися в жовтні дефіцитом на заправках через скорочення імпортних поставок. Такі прогнози з'явилися у зв'язку з плановою зупинкою на ремонт двох білоруських НПЗ - Мозирського і Новополоцького, які постачають в Україну кожен четвертий літр бензину або близько 60 млн т щомісячно.
Як з'ясувала "Сегодня", насправді "паливки" повинно вистачити: трейдери вже зараз накопичують запаси. "Зупинка Мозиря у вересні додасть проблем операторам, але пропозицій бензину на ринку достатньо й оптові ціни приблизно однакові, питання лише в логістиці, якщо везти здалеку (Румунія, Італія - Авт.), він може виявитися дорожчим від білоруського на 10-15 коп./л", - відповів нам президент асоціації "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" Леонід Косянчук.
Директор консалтингової групи "А-95" Сергій Куюн визнав, що стурбованість була, але ситуація прояснилася, трейдери законтрактували великі обсяги поставок на серпень (наприклад, з Литви надійдуть 50 тис. т замість звичайних 30-35 тис. т). "Поки наш ринок відкритий, працює без мит і квот, дефіцит виключений - як тільки з'явилася заминка в Білорусі, відразу постачальники закупили більше обсягів в Росії та Литві, причому через збільшення попиту ціни було піднялися на 5-10 $/т, потім знову впали", - говорить Куюн. В АМКУ обіцяють, що будуть пильно стежити за цінами на бензин у роздробі і не допустять їх підвищення. Дефіцит бензину це маячня, яку вигідно комусь поширювати, щоб посіяти паніку, вважає заступник директора департаменту нафти і газу Міненерго Костянтин Бородін.
Ще одна тема, яка на слуху, можливе введення мит на імпортний бензин у розмірі 100 євро/т, на якому наполягають представники українських НПЗ (їх 6, але працює тільки Кременчуцький і то на 15-17% потужності, тому що не вистачає поставок дешевої вітчизняної нафти), щоб наші заводи з застарілим обладнанням стали конкурентоспроможними. На митах наполягає Мінекономіки, проти них Мінфін - там побоюються, що трейдери різко скоротять постачання, адже це автоматично підніме ціну імпортного бензину на 1 грн/л. Питання перенесли з липня на серпень, але ясності немає. Наше джерело в Міненерго говорить, що мита не введуть не тільки до виборів, а й до кінця року, поки діє плаваючий акциз на паливо (дешевшає нафта - зростає акциз і навпаки, в підсумку ціна бензину в роздробі не змінюється). Зараз ситуація на ринку нафтопродуктів стабільна, і це головне.
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас