Японія погрожує Україні розглядами через додаткові мита на авто — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Японія погрожує Україні розглядами через додаткові мита на авто

2057
Введення Україною додаткових мит на імпорт автомобілів загрожує розглядами в СОТ. На минулому тижні делегація Японії в СОТ заявила, що в разі введення таких обмежень Україна грубо порушить правила організації. Незалежні юристи вважають, що ризики України в разі введення мит мінімальні - в найгіршому випадку мито доведеться через якийсь час скасувати. Проте доводи як імпортерів, так і виробників настільки переконливі, що Мінекономрозвитку, швидше за все, почекає з ухваленням рішення, стверджують джерела "Ъ".
У разі введення додаткових мит на імпорт автомобілів Україна грубо порушить правила Світової організації торгівлі (СОТ), заявила наприкінці минулого тижня японська делегація в СОТ. У заяві, яку в четвер процитувало агентство Reuters, нагадується, що згідно з правилами СОТ Україна може ввести мита тільки в разі різкого непередбаченого зростання імпорту. Тоді як імпорт автомобілів в країну за 2009-2010 роки, навпаки, знизився - на 71,5%, до 107 тис., стверджує японська делегація. А поставки японської техніки падали навіть більш високими темпами: з 51,6 тис. автомобілів в 2008 році до 9 тис. в 2010 році.
Заява Японії була зроблена напередодні оголошення результатів розслідування щодо імпорту автомобілів в Україну, яке ведеться з червня 2011 року. Тоді автовиробники подали скаргу через асоціацію "Укравтопром" в міжвідомчу комісію з міжнародної торгівлі (МКМТ) і Міністерство економічного розвитку і торгівлі з вимогою збільшити ввізне мито, яке зараз складає 10%, до 33,4-47%. Свою позицію вони пояснювали тим, що з 2008 по 2010 рік частка імпортних автомобілів в загальному обсязі продажів в Україні зросла на 16 в. п. У МЕРТ стверджують, що основні країни-постачальники автомобілів в 2010 році збільшили поставки: Японія на 15%, Туреччина -17%, Румунія - 33%, Південна Корея - 79%, Німеччина - 197%. Як повідомляється в офіційних висновках МЕРТ, обсяг виробництва автомобілів на українських підприємствах за ці роки знизився на 78,9%, продажі - на 86,35%, прибуток від операційної діяльності - на 89,9%, кількість працівників скоротилася на 51,3% (див. "Ъ" від 4 липня 2011 року).
Якщо нові мита будуть введені, можна очікувати, що країни-автовиробники подадуть на Україну офіційну скаргу в СОТ, вважає радник юридичної фірми "Саєнко Харенко" Наталія Микольська. "Прогнозувати, чию позицію займе СОТ в даному питанні, складно. Все залежить від того, наскільки серйозні аргументи МКМТ наведе в своєму рішенні, і чи будуть вони відповідати нормам СОТ", - говорить вона. Втім, серйозними санкціями розгляд не загрожує, вважає партнер юридичної групи AstapovLawyers Олег Мальський. "Провадження можуть затягнутися роки на два, і в найгіршому випадку нас змусять зняти обмеження без будь-яких компенсацій", - вважає він. На його думку, в цьому випадку конфлікт буде вирішуватися в політичній площині. "Тиск закордонних партнерів і впливових міжнародних організацій може змусити уряд зняти дискримінацію, щоб остаточно не зіпсувати імідж країни", - прогнозує він.
Очікувалося, що результати будуть оголошені до кінця травня. Проте джерело "Ъ", близьке до керівництва МЕРТ, стверджує, що активне лобіювання інтересів як автовиробниками, так і автоімпортерами застопорило роботу комісії. Голова міністерства Петро Порошенко вчора відмовився обговорювати перспективи введення мит. "Мені невідомі подробиці заяви японців, але навряд чи в ній йдеться про те, як забезпечити 20 тис. робочих місць в Україні", - заявив міністр.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас