"Південний потік" не отримає підтримки від ЄС — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Південний потік" не отримає підтримки від ЄС

Енергетика
625
Російський газопровід "Південний потік" навряд чи може отримати політичну і юридичну підтримку з боку Єврокомісії, незважаючи на проблеми з просуванням газотранспортного проекту Nabucco та інших шляхів постачання газу в країни Євросоюзу через "Південний коридор".
Таку думку власному кореспонденту Укрінформу висловив аналітик ринків електроенергії та газу Міжнародного енергетичного агентства (IEA) Олександр Антонюк, коментуючи рішення угорської компанії MOL про вихід з газотранспортного консорціуму Nabucco.
"Незважаючи на наявні затримки в просуванні європейських газотранспортних проектів в регіоні "Південного коридору", російський "Південний потік" не отримає від ЄС статусу пріоритетного і відповідної підтримки, яку має Nabucco. Це суперечить логіці диверсифікації шляхів постачання енергоносіїв, якої дотримується ЄС", - вважає експерт.
У той же час він зазначив, що зараз ситуація для просування російського газотранспортного проекту "Південний потік" стала більш сприятливою.
"Можна аналізувати ймовірність реалізації кількох альтернативних до Nabucco проектів з будівництва газопроводів в "Південному коридорі". Але основні учасники європейського газового ринку не поспішають з прийняттям рішень. Адже кожен проект має свою фінансову складову, свої тарифи. Тому проекти, що передбачають менший обсяг транспортування газу, мають перевагу. На сьогоднішній день вже з'явилися пропозиції щодо так званих "міні-Nabukko". Привабливими тут є менші витрати при будівництві", - підкреслив Антонюк.
За його словами, в загальному вимірі ситуацію необхідно розглядати не щодо "окремих труб, а в контексті ситуації на енергетичному ринку в Європі та обсягів споживання газу, які в 2010 році мали тенденцію до зниження в середньому на 10%". За оцінками Міжнародного енергетичного агентства, 3% від цього показника зі зменшення споживання газу в ЄС пов'язані з економічними причинами.
"Nabucco - це досить амбітний проект. Він має свої переваги, отримуючи безпрецедентну офіційну юридичну підтримку з боку Єврокомісії і забезпечуючи чіткий план транспортування газу по країнах ЄС. Але в той же час такий великий проект є дуже складним для реалізації за часовими і технологічними факторами. Адже для запроектованого щорічного транспортування 31 млрд кубометрів газу необхідно забезпечити надійні джерела постачання палива. Це на сьогоднішній день знаходиться під питанням. Якщо позиція Азербайджану тут зрозуміла, то по Туркменістану - це великий знак питання", - заявив Антонюк.
Як повідомлялося, в березні акціонери Nabucco скоротили потужність газопроводу і його протяжність у два рази, а в кінці квітня Угорська нафтогазова компанія (MOL) ухвалила рішення вийти з проекту будівництва газопроводу.
Також нагадаємо, що роботи з будівництва газопроводу в обхід України South Stream "Газпром" має намір почати в грудні цього року. При цьому прем'єр-міністр Росії Володимир Путін визнає, що значення України в транзиті газу залишається високим і має намір використовувати в подальшому українську ГТС.
Проект Nabucco, офіційно визнаний Єврокомісією пріоритетним, передбачає транспортування природного газу з Каспійського регіону в європейські країни в обхід Росії.
Учасниками проекту з рівними частками по 16,67% є австрійська компанія OMV, угорська MOL, болгарська Bulgargaz, румунська Transgaz, турецька Botas і німецька RWE.
Комерційні постачання сировини по газопроводу Nabucco планується почати в 2017 році.
Будівництво газопроводу планується почати в 2013 році.
У свою чергу, Єврокомісія заявила, що майбутнє газопроводу Nabucco та інших газотранспортних систем в "Південному коридорі" залежить від рішення постачальника газу - Азербайджану, яке ЄС очікує кілька місяців. Ключовим пріоритетом Євросоюзу в цьому питанні є отримання прямого доступу до енергетичних ресурсів Каспійського регіону.
"Південний потік" - російсько-італійсько-французько-німецький проект газопроводу, який пройде по дну Чорного моря з порту Джубга в болгарський порт Варну. Далі його дві гілки пройдуть через Балканський півострів до Італії та Австрії, хоча їх точні маршрути поки не затверджені.
Оціночна вартість проекту - 8,6 млрд євро.
За матеріалами:
Укрінформ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас