389
Білорусь не потерпить "Аерофлот" до травня
Як повідомили Комерсант-Україна джерела, знайомі з процесом міжурядових переговорів між Москвою і Мінськом, 3 квітня департамент з авіації міністерства транспорту і комунікацій Білорусі направив в мінтранс РФ і Росавіації ультимативний лист. У ньому йжеться, що з 13 квітня між Москвою і Мінськом можуть виконуватися тільки чотири рейси на день з кожної сторони. Зараз російські авіакомпанії виконують п'ять рейсів на день. Співрозмовник стверджує, що Москва повинна сама вирішити, у кого забрати одну частоту. Всі перевізники, що працюють на лінії - "Аерофлот" (три рейси на день), "Сибір" і "Ютейр" (по одному рейсу), вже отримали попереджувальні телеграми аналогічного змісту.
Від офіційних коментарів чиновники відмовляються. У Мінтрансі РФ запевнили, що "не отримували ніяких листів в установленому порядку". Але в "Аерофлоті" підтвердили отримання телеграми від білоруської авіавлади. Джерело в компанії уточнило, що узгоджені тільки два рейси.
Конфлікт навколо авіасполучення між Москвою і Мінськом виник 26 березня - сторони не змогли узгодити літній розклад. Взимку до Мінська з Москви літали тільки "Аерофлот" (тричі на день) і "Ютейр" (один рейс). Заявку на включення в літній розклад подала "Сибір". Мінськ погодив нового перевізника, але не збільшив загальну кількість рейсів. Білорусія заявила, що в угоді прописано паритет частот, який, на її думку, не повинен перевищувати чотирьох рейсів на день. Росавіація це спростовує і наполягає на законності надання додаткової п'ятої частоти "Аерофлоту".
Минулого четверга в Москві відбулися переговори з врегулювання конфлікту. Згідно з офіційним повідомленням Мінтрансу РФ, сторони домовилися доопрацювати чинну угоду до 10 травня, і весь цей час російські авіакомпанії зможуть літати в Мінськ п'ять разів на день. Але тепер з'ясувалося, що термін тимчасового режиму польотів набагато коротший. Джерело на авіаринку Білорусії пояснило, що сторони на переговорах погодили паритетність частот в рамках тимчасового режиму, але протокол мав бути підготовлений тільки на наступний день. "В результаті з'ясувалося, що протокол іншого, - повідомив співрозмовник "Ъ". - Змінилося формулювання. Російська влада відмовилася підтвердити свої зобов'язання визнати паритетність частот. Замість цього пункту в новому протоколі було зафіксовано, що паритет частот є "бажанням білоруської сторони"". Після цього мінські делегати відмовилися підписати протокол і поставили до відома Москви про введення чотирьох частот для російських компаній з 13 квітня.
Експерти оцінюють ситуацію неоднозначно. Глава аналітичний служби "Авіапорт" Олег Пантелєєв вважає, що Мінськ веде себе "некоректно", позбавляючи в односторонньому порядку "Аерофлот" однієї частоти. Експерт пояснює, що "Сибір", яка стала на напрям Мінськ-Москва, принесла додаткові бонуси "Бєлавіа". Як маркетинговий партнер "Сибіру" за код-шерінгою угодою "Бєлавіа" отримує дохід від продажу квитків на рейси "Сибіру". Він бачить два виходи із ситуації: піднімати вирішення питання на більш високий дипломатичний рівень - рівень Митного союзу. Або ж переходити на паритетність в частотах, як наполягає Мінськ. Але, виходячи з "міркувань справедливості", позбавивши "Бєлавіа" перельотів в російські регіони (компанії погоджено п'ять пунктів у Росії). Глава консалтингової компанії Infomost Борис Рибак бачить тільки один вихід - повністю відкрити небо між країнами.
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
Згортання «Нацкешбеку»: коли припинять нараховувати гроші
Компенсації ВПО за втрачене житло на ТОТ: як це працюватиме
Гетманцев просить відкласти запровадження терміналів для ФОП 1-ї групи
Чого очікувати від курсу цього тижня — думка банкірки
НБУ запропонував зміни щодо банківської таємниці
Виробник хумусу відновив виробництво після удару рф по заводу
