ЄС шукає пріоритети — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

ЄС шукає пріоритети

Енергетика
327
До кінця першого півріччя поточного року Євросоюз повинен визначитися з рішенням про фінансування модернізації української ГТС. Про це вчора заявив заступник голови правління "Нафтогазу" Вадим Чупрун після процедури розкриття остаточних пропозицій конкурсних торгів на закупівлю послуг з оцінки вартості ГТС. За його словами, не виключено, що після того, як буде дана оцінка вартості ГТС, "може постати питання про створення тристороннього консорціуму (за участю України, Росії та Євросоюзу. - Ред.), і це потрібно, щоб раз і назавжди поставити крапку у всіх розмовах, скільки коштує ГТС".
Якщо ж політичні настрої у єврочиновників будуть суперечити інтересам України, яка зараз прагне зберегти статус ГТС як основного транзитного маршруту російського газу в ЄС, то система, щоб виконувати свою транспортну роль, буде переведена в режим реверсу і включена в загальну газотранспортну систему Європи.
"Українська ГТС має можливість транспортувати газ на Захід і такий же обсяг назад... Ми відверто говоримо, що розглядаємо багато пропозицій, цікавих пропозицій. Які відповіді на ці пропозиції, ми вам скажемо пізніше. Але робота ця ведеться", - зазначив Вадим Чупрун.
В "Нафтогазі" не сумніваються, що ГТС, як і раніше, буде затребувана споживачами і постачальниками газу, тому вважають обґрунтованим фінансування робіт з оцінки ГТС з держбюджету на поточний рік, незважаючи на його дефіцитність і складності з поповненням.
"Необхідні гроші в будь-якому випадку будуть виділені. Питання принципове. Навіть якщо брати 5,4 млн. грн. - найбільшу вартість оціночної пропозиції, - то ці кошти будуть знайдені в бюджеті", - заявив Чупрун.
Вчора НАК допустила три компанії до другого етапу конкурсу на визначення оцінювача української ГТС: ТОВ "Бейкер Тіллі Україна" (Київ, ціна пропозиції 4100 тис. грн.), компанія "Дафф енд Фелпс" (Нью-Йорк, ціна пропозиції 4400 тис. грн.) і ТОВ "Ернст енд Янг" (Київ, ціна пропозиції 5920 тис. грн.). Незабаром "Нафтогаз" обіцяє оголосити переможця тендеру.
Але визначення оцінки ГТС - це не основна вимога Євросоюзу, виконання якого забезпечить фінансування проектів з її модернізації. В ЄС звертають увагу на важливість підвищення прозорості всього енергосектора України, що забезпечить гарантії цільового та ефективного використання виділених коштів. Зокрема, комісар ЄС з питань розширення Штефан Фюле вважає, що посилення інтеграції з Україною неможливе без прозорості в українській енергетичній сфері.
"Загальна мета українського уряду мати більш тісну інтеграцію з ЄС не може бути досягнута без прозорості в енергетичній сфері", - заявив він наприкінці минулого тижня під час зустрічі в Брюсселі з главою Міненерговугілля Юрієм Бойком. Штефан Фюле нагадав про зобов'язання, які взяла Україна при приєднанні до Договору про європейське Енергоспівтовариство, а також положення Угоди про асоціацію про співробітництво в сфері енергетики.
У Києві, в свою чергу, звертають увагу на важливість надання з боку Енергоспівтовариства допомоги новим членам у вирішенні складних питань. "Саме в такому підході держава зацікавлена в контексті своєї участі в ЄС", - йдеться в повідомленні Міненерговугілля. Про це йшла мова Юрія Бойка з єврокомісаром з питань енергетики Гюнтером Оттінгером минулого тижня.
За словами міністра, питання максимального комерційного використання української ГТС та гарантування її завантаження транзитним російським газом є надзвичайно важливим і актуальним, враховуючи плани Росії прискорити початок реалізації проекту "Південний потік". Тому Київ розраховує на сприяння Єврокомісії та особисто Гюнтера Оттінгера у вирішенні питання про надання міжнародними фінансовими інститутами позики на модернізацію ГТС, в першу чергу реалізацію проекту реконструкції газопроводу "Уренгой - Помари - Ужгород".
Поки ж Україна для підтримки в належному стані ГТС самостійно вживає необхідних заходів. А експерти не відкидають складності в переговорах Києва і Брюсселя з модернізації ГТС. Зокрема, німецький експерт Олександр Рар вважає актуальною проблему вибірковості країн-членів ЄС при розгляді енергетичних питань. "Подвійні стандарти - в них можна звинуватити всіх. І десь, до речі сказати, і Євросоюз. Тому що десь комусь вони роблять поблажки, а комусь ні", - зазначив він.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас