Авто як розкіш — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Авто як розкіш

6237
Видання з'ясувало, на скільки цього року зростуть ціни на автомобілі, перш за все на іномарки.
В автосалонах вже давно забули, що таке жвава торгівля. Покупці машинами цікавляться мляво, ті, хто все ж має потрібну суму грошей, довго думають, вибирають, вимагають знижок і просять бонусів. Ринок продажів автомобілів так і не відновився після кризи. Показавши зростання в минулому році, крива продажів знову пішла вниз.
Нагадаємо, за підсумками минулого року, український ринок продажів зайняв 13-е місце в Європі, досягнувши позначки в 220 619 проданих автомобілів. Зокрема в 2011 році українці витратили на машини на 35% більше грошей, ніж в 2010-му. У грошовому вираженні загальна сума цих придбань склала 3,6 млрд євро. За підсумками двох місяців 2012 року, Україна в європейському рейтингу продажів опустилася на 17 місце. Далі, прогнозують експерти, буде ще складніше: в Кабміні готуються підняти ввізні мита на автомобілі. Якщо чиновники реалізують свої наміри, іномарки подорожчають на 10-30%. Причому не тільки машини, виготовлені в ЄС, Японії і США, зрости ціни можуть і на добре знайому для українця продукцію з Росії.
На сторожі інтересів
Вплинути на зростання цін країні може вихід України з двох міжурядових угод з Росією. За інформацією "Главреду", таку можливість зараз щосили обговорюють в уряді. Вихід з даних угод означає автоматичну появу мита в розмірі 10% на автомобілі, що поставляються з Росії, причому не тільки на російські бренди (наприклад, Lada і УАЗ), а й на всі іномарки, які випускають на місцевих заводах. Зокрема, подорожчання може торкнутися таких популярних моделей, як Volkswagen Polo Sedan, Hyundai Accent і Kia Rio. Також в результаті під мито підпадають і автомобілі Ford, Toyota, Peugeot, Citroen, Mitsubishi, Nissan, General Motors та інші, чиї підприємства зараз або вже побудовані в Росії, або перебувають на завершальній стадії.
Загрожує такий збір і узбецьким Daewoo. Це погано для автодилерів, які займаються продажем таких авто. При нинішніх ставках на автокредити, дані машини будуть просто недоступні для більшості українців.
Втім, враховуючи останні призначення в уряді, цей сценарій не такий вже можливий. Справа в тому, що вихід України з вищезазначених угод з Росією сильно вдарить по вітчизняних автовиробниках, які будуть змушені або шукати інші ринки збуту, або розвивати проекти з локалізації своїх автомобілів у Росії, або просто імпортувати автомобілі на загальних підставах. По суті, це означає, що авторинки двох держав розвиватимуться автономно, і ніяких пріоритетів при постачанні з Росії в Україну і назад вже не буде. І якщо для Росії втрата українського ринку не така критична (місцеві заводи зможуть переспрямувати поставки на зростаючий домашній ринок, а також в інші країни СНД), то для українських виробників такий стан речей може обернутися великими збитками. В такому разі серед постраждалих, в першу чергу, виявиться корпорація "Богдан", що входить в бізнес-імперію Петра Порошенка, якого днями призначили міністром економічного розвитку і торгівлі. Складно уявити, що новопризначений міністр дасть образити свій бізнес.
Скоріше, можна припустити, що Петро Порошенко буде захищати свої компанії.
Впливова тінь
Точно лише те, що саме нове відомство Петра Олексійовича формально курирує спецрозслідування Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі щодо іномарок, в результаті якого Асоціація "Укравтопром" (до неї входять вітчизняні виробники авто) домагається введення спецмита на іномарки з об'ємом двигуна 1,5-2,2 л.
Нагадаємо, 30 червня 2011 р. комісія прийняла до розгляду заяву "Укравтопрому" про порушення та проведення спеціального розслідування щодо імпорту в Україну легкових автомобілів. В рамках цього розслідування українські автовиробники просять уряд ввести спецмита (33,4% і 47%) додатково до нині існуючого 10%-го мита на імпорт легкових автомобілів для авто з двигунами 1000 - 1500 см³ і 1500 - 2200 см³.
Втім, весь 2011 рік імпортерам вдавалося відтягувати проведення розслідування, сторони рідко зустрічалися, засідання Комісії часто переносилися. Але в лютому 2012 року про спецрозслідування знову згадали. У сторін з'явилися нові важелі й аргументи. Експерти вважають, що цього року "Укравтопром" все ж таки вдасться пролобіювати свої вимоги.
По факту це означає переділ ринку. За оцінками AUTO-Consulting, сегмент бензинових автомобілів з об'ємом двигуна 1000 - 1500 см³ і 1500 - 2200 см³ зараз займає 80% всього ринку, з яких 45% припадає на автомобілі українського виробництва або складання. У разі введення спецмита 33,4% на легкові автомобілі з об'ємом двигуна 1000 - 1500 см³ і 47% для легкових авто з об'ємом 1500 - 2200 см³, на ринку звільниться місце, що дорівнюватиме 55% всіх автопродажів, оскільки імпортери перестануть завозити подібні автомобілі та переключаться на моделі за межами "спеціального" діапазону. Адже навряд чи багатьом українцям будуть по кишені імпортні авто, що подорожчали відразу більш ніж на 30%.
Світлана Єрьоміна
За матеріалами:
Главред
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас