0 800 307 555
0 800 307 555

Бориспільське таксі зроблять державним

1059
Для створення державної служби таксі - конкурента приватному бізнесу, яка буде обслуговувати пасажирів в аеропорту "Бориспіль", Мінінфраструктури закупить 300 автомобілів Hyundai Sonata, зібраних на черкаському заводі корпорації "Богдан". На думку експертів, економічна доцільність даного проекту сумнівна, якщо тільки вартість перевезення не зросте у два-три рази.
Як заявив віце-прем'єр, міністр інфраструктури Борис Колесников, для створення служби таксі в аеропорту "Бориспіль" буде закуплено 300 легкових автомобілів марки Hyundai Sonata. За словами віце-прем'єра, транспорт почне надходити вже в жовтні-листопаді, а сама служба запрацює до кінця року. "Будуть створюватися дочірні підприємства на базі аеропорту "Бориспіль" і "Укрзалізниці", на їх баланс передамо автомобілі. Зараз у нас найгірше таксі в світі, треба з цим щось робити", - заявив Колесников. Він уточнив, що Hyundai як традиційний спонсор чемпіонатів УЄФА продасть авто на пільгових умовах, але на яких саме, не уточнив. Він додав також, що вся техніка буде зібрана в Україні, на заводі корпорації "Богдан". Прес-секретар "Богдану" Сергій Красуля підтвердив, що "Хюндай Мотор Україна", що входить до корпорації, уклала договір про поставку 300 автомобілів до футбольного чемпіонату, але також не став вдаватися в подробиці щодо деталей контракту.
Вартість Hyundai Sonata, згідно з інформацією на сайті офіційного дистриб'ютора, - від $26,6 тис. до $35 тис. залежно від комплектації. Швидше за все, Мінінфраструктури закуповує не найдешевший варіант - віце-прем'єр запевняє, що всі авто будуть оснащені клімат-контролем, лічильниками, зчитувальним пристроєм для магнітних карток і шкіряним салоном. Таким чином, вартість партії машин в 300 од. складе близько $10 млн.
Коментуючи питання про те, чому Мінінфраструктури вирішило створювати власну службу таксі, а не залучити до перевезень якесь із існуючих легальних транспортних підприємств, Борис Колесников відповів, що подібної служби просто немає. Дійсно, в Києві поняття "служба таксі" - це лише інформаційно-диспетчерська служба, яка має тільки офіс і працює як посередник з самостійними перевізниками. Тому знайти компанію з власним таксомоторним парком неможливо. Тепер же, виходить, держава хоче створити структуру, на яку ляжуть всі витрати із забезпечення даного бізнесу - зарплати таксистам, пальне, реклама, техобслуговування транспорту та багато іншого.
Наводити лад із таксистами в "Борисполі" Мінінфраструктури взялося ще навесні - тоді за "нав'язливих" таксистів довелося навіть поплатитися кріслом гендиректору аеропорту Борису Шахсуварову.
Але сподіватися на те, що після наведення порядків у "Борисполі" вартість проїзду в таксі стане розумною і зрозумілою для всіх пасажирів, навряд чи варто. Справа в тому, що, на думку таксистів, забезпечити рентабельну роботу служби, яку хочуть створити в Мінінфраструктури, з чинними зараз тарифами неможливо. "Її масштабів не вистачить на весь Київ, а якщо прив'язати тільки до аеропорту - постане питання зворотного завантаження. Де будуть їх стоянки і як на них повертатися? А як підтримувати парк з новеньких авто єврорівня, який убивається за півроку? Все це буде закладено в "економічно обґрунтований" тариф, а оскільки з приватниками будуть боротися, то альтернативи держслужбі не залишиться", - сказав один з представників профспілки таксистів. Він вважає, що вийти на окупність подібна служба зможе лише за умови тарифу не менше 10 грн./км, в той час як зараз вона становить 3-3,5 грн./км. Якщо ж прибуток для такої структури апріорі не закладається - виходить, дотувати її будуть громадяни коштом держбюджету.
За останні півроку кияни вже відчули наслідки боротьби з транспортними заворушеннями в головному столичному аеропорту. Нещодавно адміністрація "Борисполя" підписала договір на обслуговування пасажирів з фірмою "Еліт". Ця компанія, як розповідає експерт, власник порталу "Таксопорт" Анатолій Галазюк, є інформаційно-диспетчерською службою, але, на відміну від інших ІДС Києва, має низку стандартів у наданні послуг: працює лише з легальними таксистами і тільки з власниками авто певного класу, висуває певні вимоги щодо чистоти салону авто, наявності розпізнавальних ознак і т.п. Але відтоді, як "Бориспіль" став співпрацювати з цією компанією і не допускати до пасажирів в аеропорту інших таксистів, тарифна політика також змінилася. В аеропорту з'явилися табло з інформацією про ціни на послуги таксі, де, в залежності від зони, поїздка до Києва обійдеться від 160 грн. до 250 грн., хоча реально, кажуть очевидці, з таксі "Еліт" ціни далі центру доходять до 280 грн. До цього при виклику по телефону через звичайну службу можна було дістатися до міста за 160-200 грн.
Представники самозайнятих таксистів не заперечують проти того, щоб держава створювала однакові для всіх і прозорі правила роботи на цьому ринку. "Повинна бути єдина цінова схема, єдині стандарти якості, врегульовані законодавством. Зараз же на ринку маса нелегальних перевізників, яких покривають на різних рівнях, а чиновники з цим нічого не роблять", - говорить Галазюк. За його словами, за останні півтора роки уряд не прийняв жодного закону, який вирішив би проблему нелегальних таксистів. Очевидно, це буде нескладно зробити вже після створення державного конкурента, але тоді на ринку просто не залишиться легальних представників малого бізнесу, які можуть йому протистояти.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас