Паливу дали повітряний коридор — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Паливу дали повітряний коридор

Енергетика
1252
На українському авіаринку може з'явитися європейське пальне, заявив вчора на прес-конференції віце-прем'єр-міністр інфраструктури Борис Колесніков. "У планах міністерства повністю демонополізувати ринок авіапалива і змусити імпортерів нафти і переробників дійти якогось розумного компромісу (у ціні)", - повідомив Колесніков. За його словами, нове реактивне паливо вже проходить процедуру сертифікації.
Кабмін і Мінінфраструктури ініціювали отримання сертифікату на імпорт авіапалива марки Jet A-1 в липні, підтвердило джерело в Міненерго: "Поява нового гравця дозволить наситити ринок паливом, яке коштує дешевше за паливо з Кременчуцького НПЗ". За словами співрозмовника, гас планується поставляти з Мажейкяйського НПЗ литовської компанії Orlen Lietuva. У прес-службі Orlen Lietuva відмовилися від коментарів, глава представництва компанії в Україні Ігор Майстренко не відповідав на телефонні дзвінки.
Orlen Lietuva - одна з найбільших нафтових компаній в Литві. Чистий прибуток у I півріччі - $61 млн, доходи від продажів - $3,85 млрд. Належить польському концерну PKN Orlen. На українському ринку світлих нафтопродуктів компанія присутня близько 10 років, говорять учасники ринку.
Обсяг споживання авіаційного палива в Україні становить близько 300-350 тис. т на рік, відзначають в консалтинговій компанії UPECO. Паливо поставляється з Кременчуцького НПЗ (постачальники - "Укртатнафта" і "Кребо"), з Волгоградського НПЗ (Росія; компанія "ЛУК-Авіа Ойл") і Лисичанського НПЗ ("ТНК-ВР-Авіа"). Близько 50% ринку припадає на заправки в "Борисполі".
Прес-секретар "Міжнародних авіаліній України" Євгенія Сацька повідомила, що компанія закуповує паливо у компанії "ЛУК-Авіа Ойл". "За якістю це паливо нас повністю влаштовує, - зазначила вона .- Але ми не вважаємо, що формула, за якою розраховується ціна, прозора. Якщо з'явиться альтернативний постачальник з гарним якісним паливом, ми готові розглянути можливість з ним працювати". В "Аеросвіті" заявили, що вважають важливою як демонополізацію ринку авіаційного палива в регіонах (насамперед у Одесі, Сімферополі і Донецьку), так і лібералізацію доступу суб'єктів ринку до паливозаправної інфраструктури "Борисполя". "Ми очікуємо від регуляторних органів на впровадження системи моніторингу ціноутворення на авіапаливо і контролю застосування економічно обґрунтованих цін на паливо для літаків у всіх українських аеропортах", - заявив помічник гендиректора "АероСвіту" зі зв'язків з громадськістю Сергій Куций.
Основну частку - понад 50% - в собівартості перевезень становить паливо, говорив раніше гендиректор авіакомпанії Windrose Володимир Каменчук. А гендиректор IATA Джованні Бісіньяні зазначав, що вартість українського палива на 50% вища, ніж в будь-якому європейському аеропорту.
Постачальники авіапалива не бачать загрози для свого бізнесу в приході нового гравця. Голова правління "Укртатнафти" Павло Овчаренко розповів, що компанія має довгострокові (терміном на 3-4 роки) формульні контракти з авіаперевізниками та аеропортами. "Вартість палива є формульною - це середньозважена ціна за місяць, виходячи зі світових котирувань на Jet A-1, вартість транспортування та інше. Ми не завищуємо ціни, і новий постачальник так само не зможе продавати своє паливо дешевше", - зазначив Овчаренко. Серед компаній, які заправляються паливом "Укртатнафти" - "АероСвіт", "Донбасаеро" і "Дніпроавіа". "Ми будемо навіть раді тому, що на ринку з'явиться нова компанія. Це дозволить нам зняти звинувачення Антимонопольного комітету, який постійно проводить перевірки "ЛУК-Авіа Ойл'", - заявили в прес-службі "Лукойл" (Москва). В "Кребо" не прокоментували заяву віце-прем'єра, пославшись на відсутність на робочому місці директора підприємства.
На думку аналітика UPECO Олександра Сіренка, Orlen Lietuva стане ще одним гравцем на ринку, але продавати паливо буде за такими ж цінами, що й інші оператори. "Присутність ще одного оператора буде знижувати можливість змови на ринку і таким чином зробить ціни більш конкурентними", - вважає директор консалтингової компанії "А95" Сергій Куюн.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас