Львівські платники податків просять уряд "не заважати платити податки" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Львівські платники податків просять уряд "не заважати платити податки"

Казна та Політика
750
Теза про те, що малий бізнес має нести менше фіскального навантаження, ніж великий, на тій підставі, що він малий, видається по суті своїй непереконливою, несправедливою і навіть приносить шкоду.
Таку думку ексклюзивно для "Дзеркала тижня. Україна" висловив голова правління Асоціації платників податків Львівської області Теодор Дяків.
Зокрема, він пояснює, що теза неправильна з таких міркувань: "-Для капіталомістких комп'ютеризованих сучасних підприємств, де зарплата операторів технологічних процесів у вартості продукції складає менше одного відсотка, сплатити єдиний соціальний внесок у розмірі від 36% до майже 50% нарахувань на таку зарплату нескладно. У той же час більш важким, але все ж посильним такий соціальний внесок буде і для промислових гігантів, у вартості продукції яких зарплата становить 5-8%".
З іншого боку, пише експерт, функціонування малого бізнесу ґрунтується переважно на потенціалі людини, її власній праці (тому частка зарплати у вартості його послуг досягає 70-80%). Однак величина зарплат у цих видах діяльності далеко не завжди дотягує до рівня зарплат у промисловості. "Зрозуміло, що за таких умов оплатити 36-37% єдиного соціального внеску, нарахованого на зарплату, просто неможливо, - зобов'язання виходять за межі сукупного доходу", - пише Теодор Дяків. До цього ж ще додаються та офісні витрати, оплата енергоносіїв, зв'язку, оренда приміщень, податки, корпоративні права засновників т.д. З іншого боку, жоден промисловий гігант із рентабельністю 6-8% сьогодні не здатний заплатити 10% цього єдиного податку, який для суб'єктів ССО (системи спрощеного оподаткування) вважається пільговим.
"Висновок тут простий і очевидний: не може бути ефективним єдиний підхід ні до оподаткування, ні до формування соціальних фондів для суб'єктів господарювання з такою різною структурою вартості продукції", - узагальнює автор.
Далі, пише він, з цього випливає, що встановлена законодавством рівність умов економічної діяльності досягається не однією на всіх системою оподаткування, як це намагається робити наш уряд, а застосуванням інструментарію, який забезпечує вилучення у платника податків такої ж або близької для основних їх категорій частки від реально заробленого.
"Тоді відпаде необхідність в обмеженні обсягів річного доходу суб'єктів ССО, не буде сенсу його приховувати, зникнуть зарплати в конвертах, конвертцентр, тінізація найманої праці, міжвідомчі комісії з детінізації зарплат при районних адміністраціях, і, як наслідок, виникнуть умови для реальної реформи податкових органів", - резюмує львівський підприємець.
За його словами, залишився один параметр, щодо якого все ще немає компромісу між підприємцями та урядом: застосування суб'єктами ССО єдиного соціального внеску.
Попередні розрахунки показують, що реальним порятунком від вимушеної тінізації малого бізнесу може стати або розмір єдиного соціального внеску в межах 15-18% нарахувань на ФОП, або застосування його повної ставки, але до мінімальної зарплати. Тільки після законодавчої реалізації одного з двох пропонованих компромісних варіантів можна вводити жорстку відповідальність за будь-які форми тінізації малого бізнесу і очікувати припливу коштів до бюджетів і соціальних фондів.
"Можна, звичайно, вищенаведені докази й аргументи ігнорувати, але тоді треба розуміти, що малий бізнес буде змушений піти в ще більш глибшу тінь, а відповідні бюджети і фонди отримають ще менше коштів. І ніякі контрольні органи цьому не завадять", - стверджує Теодор Дяків.
За матеріалами:
Дзеркало Тижня
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас