За лексуси депутатів заплатять ланоси виборців


За лексуси депутатів заплатять ланоси виборців

Включення транспортного збору у вартість бензину може призвести до того, що власники дешевих машин почнуть платити в 6-9 разів більше. А власники дорогих авто, навпаки, заощадять.

"Багаті заплатять за бідних", - такий головний девіз проекту Податкового кодексу, який спішно дописує уряд після консультацій з народом. За словами прем'єр-міністра Миколи Азарова, в цьому документі буде передбачено, що люди з великим метражем квартири, з великою зарплатою і великою машиною платитимуть державі додаткові податки. І цей додатковий "заробіток" держава, вірогідно, через бюджет направить бідним.

Правда, при детальному розгляді податкових пропозицій уряду виявляється, що не завжди багаті платитимуть більше від бідних. Наприклад, запропонована ідея переведення транспортного збору у вартість бензину поки змусить розщедритися власників ЗАЗ Lanos. На користь власників Lexus.

"Норма розрахована на те, що, хто більше споживає бензину, хто більше їздить, повинен більше платити. У нас же є автомобілі, які на 100 км. пробігу споживають і 40 літрів. Чому вони повинні платити стільки ж, скільки платить власник старенького "москвича"? Це неправильно. Вони повинні платити значно більше", - пояснив принцип включення транспортного збору у вартість бензину прем'єр-міністр Микола Азаров.

В Держкомпідприємництва вже додали конкретику в прем'єрські ідеї і підрахували, що після включення транспортного збору у вартість палива акциз на бензин складе від 180 до 200 євро за тонну. При існуючих зараз 132 євро. На думку глави Комітету Михайла Бродського, таке підвищення позначиться на подорожчанні бензину на стелах АЗС на 20 копійок.

В той же час, експерти ринку нафтопродуктів вже визначили, що за запропонованою схемою акцизна "накрутка" на бензин обійдеться власникам "народних" автомобілів в 6-9 разів дорожче, ніж вони зараз платять у вигляді єдиноразового транспортного податку.

А ось власникам престижних автомобілів з потужними "багатолітражними" двигунами пощастило - для них переплата мінімальна. Більше того: при ставці акцизу 180 євро за тонну бензину власник скромного Bentley Continental GT 6.0 або Cadillac Escalade з двигуном 6.2 л (такий подарували міністру Могильову) заощадить 150 гривень на рік. Дрібниця, але, напевно, приємно.

Зате власник "Славути" при ставці акцизу в 180 євро за тонну і середньому річному пробігу в 15 тисяч км. платитиме в 7 разів більше, ніж раніше. Його витрати зростуть на 453 гривні на рік. Власник трохи престижнішої машини (з об'ємом двигуна до 1,8 см куб) на рік додатково заплатить 534 гривні "прогресивного" податку.

При цьому експерти відзначають, що підвищення акцизу до прогнозованого рівня Держкомпідприємництва ніяк "не поміститься" в обіцяні 20 копійок. Ціна літра палива зросте від 44 до 62 копійок.

Є ще один нюанс. Поки від уряду не чутно, яким чином буде вирішена проблема з пільговиками - інвалідами або ветеранами, які сьогодні звільнені від транспортного збору. До речі, таку "забудькуватість" уряд вже проявив стосовно інвалідів-НП-шників. І створюється враження, що "забудькуватість" Кабміну - насправді не випадковість, а закономірність.

Юрій Школяренко

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua