Флотські бажання — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Флотські бажання

764
Минулого тижня Міністерство оборони України оголосило ДАХК "Чорноморський суднобудівний завод" переможцем тендеру на будівництво чотирьох кораблів класу корвет. З цим не погодилися конкуренти ЧСЗ - заводи "Затока" і "Ленінська кузня", керівники яких вже заявили про намір оскаржити рішення оборонного відомства в суді. Бурхлива реакція конкурентів ЧСЗ цілком зрозуміла: забезпечення потреб українських військових моряків дозволить переможцю конкурсу заробити близько 800 млн повновагих американських доларів.
За інформацією Міністерства оборони, конкурс на визначення виконавця державного оборонного замовлення на будівництво серії кораблів класу корвет відбувся 24 листопада. Його учасниками стали чотири українські підприємства: розташовані в Миколаєві ДП "Суднобудівний завод ім. 61 комунара" і державна акціонерна холдингова компанія "Чорноморський суднобудівний завод", а також відкриті акціонерні товариства "Суднобудівний завод "Залив" (Керч) і "Завод "Ленінська кузня" (Київ). З 25 листопада по 2 грудня їх пропозиції вивчала експертна група, до якої увійшли представники Міноборони, командування ВМС України і казенного підприємства "Дослідно-проектний центр кораблебудування".
В результаті було прийнято рішення визнати переможцем конкурсу Чорноморський суднобудівний завод, який контролює партнер Ріната Ахметова з холдингу "Метінвест", російський бізнесмен Вадим Новинський. Уже 3 грудня конкурсна комісія затвердила відповідне рішення, після чого чиновники взяли шестиденний тайм-аут, і 9 грудня Міноборони оприлюднило інформацію про своє рішення. На наступний день його підтвердили на ЧСЗ.
"Чорноморський суднобудівний завод має всі переваги, необхідні для такої відповідальної оборонної роботи", - заявив із цього приводу генеральний директор підприємства Дмитро Мордовенко.
Щоправда, як виявилося, не всі з цим згодні. У минулу п'ятницю про свою готовність оскаржити рішення Міноборони повідомили на заводі "Залив", власником якого є депутат Верховної Ради від БЮТ Костянтин Жеваго. "Чому конкурсна комісія віддала перевагу саме цьому підприємству (ЧСЗ), Незрозуміло, але складається враження, що чиновники, які прийняли таке рішення, насправді хочуть не будувати корвети, а підтримати відверто слабке підприємство. Єдине, що не викликає сумнівів, - це лобістські здібності російського бізнесмена", - сказав голова наглядової ради керченського заводу Микола Кузьменко. Він також додав, що "Залив" вважає ухвалене рішення необ'єктивним і таким, що суперечить інтересам держави та її безпеки.
Аналогічну думку висловив і голова правління "Ленінської кузні" (входить до сфери інтересів міністра закордонних справ України Петра Порошенка) Валерій Шандра.
"Ми з підсумками конкурсу не згодні і також плануємо звертатися до суду. Нам абсолютно незрозуміло, як ЧСЗ, пропозиція якого на час оголошення була останньою за привабливістю, після вивчення виявилась першою", - заявив Шандра. Він додав також, що Чорноморський суднобудівний завод, який є банкрутом, взагалі не повинен допускатися до конкурсу.
На ЧСЗ у свою чергу заявили, що вважають свою перемогу закономірною. "Ми подали заявку і виграли конкурс за балами за 19 критеріями. Серед них: відповідність технологій запропонованого методу будівництва кораблів, відповідність організації умов будівництва корабля і можливості обладнати його сучасним озброєнням і радіоелектронними засобами", - вказали на підприємстві.
Про перспективи судових розглядів з конкурентами представники ЧСЗ говорити не стали. Однак можна не сумніватися, що якщо вони розпочнуться, то юристи Новинського постараються зробити все можливе, щоб не прогавити стратегічне держзамовлення. Адже контракт з Міноборони обіцяє значні надходження. Загальна вартість будівництва чотирьох корветів водотоннажністю 2,5 тис. т кожний оцінюється майже в $800 млн. А всього до 2025 р. в нашій країні заплановано побудувати близько десяти подібних кораблів.
Юрій Єрьомін
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас