Гроші на підйом


Гроші на підйом

Кабінет міністрів учора прийняв безпрецедентне рішення для підтримки авіаційної галузі. На потреби авіабудівників буде направлено 3,46 млрд грн державних коштів. Експерти вважають, що це дозволить пожвавити галузь, яка виявилася практично заблокована через борги і відсутність кредитів. Однак у довгостроковій перспективі їй допоможе лише приватизація.

Кабінет міністрів вирішив виділити авіаційній галузі 3,46 млрд грн. "Це дозволить оздоровити українську авіаційну галузь і забезпечити фінансування виробничої діяльності підприємств", - заявив міністр промислової політики Володимир Новицький.

Нагадаємо, через дефіцит обігових коштів були зірвані поставки літаків у Лівію, Лаос, Єгипет і Іран. Раніше в уряді заявляли, що Харківське державне авіаційне виробниче підприємство (ХДАВП) потребує 383 млн грн для завершення будівництва дев'яти літаків з 90- процентним ступенем готовності, від продажу яких буде отримано $212 млн. Київському авіаційному заводу "Авіант" на добудовування п'яти літаків необхідно 150-200 млн грн.

За словами пана Новицького, більша частина коштів буде залучена за рахунок випуску облігацій ХДАВП і "Авіанта" на суму 1,62 млрд грн і 858 млн грн відповідно під держгарантії. Вони будуть направлені на погашення заборгованості підприємств перед кредиторами, основні з них - Укрексімбанк і Промінвестбанк. Для завершення будівництва трьох літаків Ан-74 на ХДАВП і одного Ан-148 на "Авіанті" державний Укрексімбанк видасть кредити у розмірі 385 млн грн і 343 млн грн відповідно. кошти, що залишилися, - 160 млн грн для ХДАВП, 90 млн грн для "Авіанта" і 10 млн грн для заводу №410 цивільної авіації - виділить стабфонд держбюджету.

Заборгованість "Авіанта" перед банками становить 460 млн грн, перед постачальниками - 688 млн грн. Ще більший борг має ХДАВП: 1,196 млрд грн перед банками і 491 млн грн - перед партнерами. "Підприємства розрахуються облігаціями зі своїми кредиторами і підпишуть угоду про відстрочку платежів мінімум на п'ять років", - заявив міністр. Прибутковість паперів і умови їх випуску будуть визначені окремим рішенням. "Адекватна прибутковість облігацій - 15-16%", - відзначає начальник управління інвестиційно-банківських послуг Укрсоцбанку Ерік Найман.

Банкіри вважають випуск облігацій зручним способом вирішення проблеми заборгованості. "Держава бере борги авіапідприємств на себе. А облігації можна і перепродати", - говорить пан Найман. Перший заступник голови правління Промінвестбанку В'ячеслав Юткін відзначає, що борг ХДАВП і "Авіанта" перед його банком становить близько 1 млрд грн: "Це дуже довгі і проблемні кредити. Ми сподіваємося, що з нами розрахуються паперами, які ми зможемо використовувати в операціях з рефінансування".

Прийняті вчора урядом рішення дозволять вивести авіабудівну галузь України із кризи, вважають експерти. Хоча виділених коштів недостатньо для серійного виробництва комерційно успішних літаків, підкреслює директор Центру політичного та економічного аналізу Олександр Кава. "Навіть за умови одержання всіх обіцяних коштів той же 'Авіант' не в змозі випускати літаки вчасно через нестачу кваліфікованих кадрів, - говорить він. - Вік співробітників заводу набагато перевищує сорокалітню межу, багато уже пішли на пенсію, а нових кадрів, на жаль, практично немає. Через це завод кілька років зривав строки здачі одного-єдиного Ан-148". Схоже, що проблему розуміють і в уряді. Нагадаємо, згідно "Стратегії розвитку вітчизняної авіаційної промисловості до 2020 року", підприємства галузі повинні бути приватизовані до 2015 року.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Топ новини
Обговорюють

Читають

В Контексті Finance.ua
Опитування