7539
"Ъ": Автомобілісти виграли збір
Верховна рада змінила систему стягнення транспортного збору, знизивши ставки для автомобілів з об'ємом двигуна 2,2-3 тис. куб. см і збільшивши оподатковування лише машин з об'ємом двигуна понад 3 тис. куб. см. Представники місцевих органів влади говорять, що заради зниження податкового навантаження для автомобілістів у період кризи їм доведеться скоротити витрати на ремонт доріг.
Законопроект №3030-1 "Про внесення змін у закон 'Про податок із власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів'" учора підтримали 390 народних депутатів. Документом затверджуються нові ставки транспортного збору. Нагадаємо, 10 січня ставки збору для власників автомобілів з об'ємом двигуна 2,2-3,5 тис. куб. см були збільшені з 10-25 грн/100 куб. см до 75-120 грн/100 куб. см, що викликало бурю протестів. Кабмін погодився переглянути закон і знизити податковий тиск, а у Верховній раді були зареєстровані 14 законопроектів. Парламентський комітет з питань податкової та митної політики і депутати підтримали в першому читанні проект документа комуністів Петра Симоненко й Адама Мартинюка.
Депутати не тільки знизили ставки, але й переглянули схему їх нарахування. Замість шести ставок (3 грн, 5 грн, 7 грн, 10 грн, 75 грн і 120 грн із 100 куб. см) буде 52. Наприклад, при об'ємі двигуна до 1 тис. куб. см ставка складе 30 грн, 1,001-1,1 тис. куб. см – 55 грн, а при 5,901-6 тис. куб. см – 720 грн.
У перерахуванні на стару систему розмір транспортного збору для автомобілів з об'ємом двигуна 2,201-2,5 тис. куб. см і 2,501-3 тис. куб. см знижений до рівня минулого року – з 75 грн до 10-25 грн/100 куб. см. Плата із двигунів об'ємом до 2,2 тис. куб. см залишилася практично незмінною – близько 3-7 грн/100 куб. см. Прем'єр-міністр Юлія Тимошенко хотіла встановити замість 75 грн 20-50 грн.
Менше виграли власники транспортних засобів з об'ємом двигуна понад 3 л. У діапазоні від 3,001 до 3,5 тис. куб. см ставка знижена з 75 грн до 61-62 грн/100 куб. см, а при об'ємі двигуна 3,501-5 тис. куб. см – з 120 грн до 61-62 грн/100 куб. см. Лише з 5,001 тис. куб. см ставка підвищиться до 122 грн/100 куб. см. Ще в 2008 році ставка податку на такі автомобілі становила 40 грн/100 куб. см. Збільшення платежів до 60 грн/100 куб. см (Кабмін пропонував 80 грн), за підрахунками голови комітету з питань податкової та митної політики Сергія Терьохіна (БЮТ), дасть місцевим бюджетам додатково 750 млн грн: "Це компенсує частину недобору у розмірі 1,55 млрд грн".
Нові ставки будуть стягуватися при першій реєстрації, реєстрації, перереєстрації і проходженні чергового технічного огляду автомобіля. При першій реєстрації автомобілів, які використовуються до і більше 8 років, будуть введені коефіцієнти 1,2 і 50 відповідно. Остання ставка повинна зробити абсолютно невигідною реєстрацію старих іноземних автомобілів в Україні.
Крім іншого, депутати прийняли поправку, що передбачає використання отриманих від транспортного збору коштів винятково на будівництво, реконструкцію, ремонт і утримання доріг. "Це була пропозиція автомобілістів, щоб дороги будувалися за рахунок збору, а не чиновникам зарплати платилися", - пояснив пан Терьохін. Затверджена і пропозиція Сергія Осики (БЮТ), щоб власники транспортних засобів, що використовують альтернативні види палива (за його даними, 4,5% автомобілів працює на газі), платили ставку податку з коефіцієнтом 0,5 з 1 липня 2009 року до 2016 року.
В 2008 році, за даними Державної податкової адміністрації, у місцеві бюджети було перераховано 1,5 млрд грн. І якби парламент залишив підвищені ставки незмінними, автомобілісти б їх просто не платили, впевнений генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко. "Тоді б точно платежі в бюджет упали. Навіщо власникам машин платити податок 2 тис. грн, якщо можна придбати технічний талон за 500 грн", - говорить експерт. Іншої думки дотримується виконавчий директор Всеукраїнської асоціації торговців транспортними засобами Олександр Абаринов, адже тепер без фінансування залишаться програми будівництва і ремонту доріг. "Люди будуть платити зі ставкою минулого року, тому ми зберемо податків на тому ж рівні – 4-5 млн грн, - підтвердив Ъ мер Луганська Сергій Кравченко. - За такі податки відремонтувати дороги неможливо, тому будемо без доріг". За його словами, міськрада планувала збільшення податкових відрахувань від підвищених ставок на 10-11 млн грн.
Це вимушений захід – у період кризи не варто перекладати податковий тягар на підприємців і автомобілістів, вважає мер Запоріжжя Євген Карташов. "Ми сьогодні зменшили податок на землю для підприємств, зберегли ринкові ставки, - говорить він. - Мої колеги з Донецька, Одеси, Чернігова підтримують збереження транспортних податків, які були. Нехай краще ми зробимо менше доріг, але люди не здатні зараз платити підвищені ставки".
Наталя Непряхіна
За матеріалами: Коммерсант-Україна
Поділитися новиною