Активу ІСД загрожує банкрутство — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Активу ІСД загрожує банкрутство

Фондовий ринок
2998
Гданську судноверф - актив "Індустріального союзу Донбасу" (ІСД) Сергія Тарути і Віталія Гайдука - може спіткати доля більшості польських суднобудівних заводів. Днями минає термін узгодження плану реструктуризації підприємства з Єврокомісією.
Якщо цього не відбудеться в призначений час, судноверф може бути оголошена банкрутом і продана з аукціону разом із судноверфями в Гдині і Щецині. Тим часом компанія дотепер не домовилася з польською владою щодо того, хто повинен фінансувати скорочення потужностей заводу, що є однією з вимог Єврокомісії.
Тривалі переговори між урядом Польщі та ISD Polska ("дочка" ІСД) створюють загрозу ухвалення негативного рішення Єврокомісією (ЄК), повідомляє інформагентство Polska Agencja Prasowa (PAP). У листопаді ЄК уже відхилила плани реструктуризації судноверфей у Гдині і Щецині, зобов'язавши польський уряд до кінця травня 2009 року продати збиткові підприємства з аукціонів, повернувши дотації, виділені Єврокомісією на розвиток польського суднобудування .
За даними ЄК, з моменту приєднання Польщі до ЄС судноверфі в Гданську і Гдині одержали 350 млн євро держсубсидій, у Щецині - 31 млн євро. План реструктуризації судноверфі в Гданську, за інформацією PAP, повинен бути затверджений у перших числах грудня. І у випадку порушення цих строків судноверф Гданська може очікувати аналогічного рішення ЄК, відзначає PAP.
На початку листопада, виступаючи на прес-конференції в Брюсселі, єврокомісар з питань конкуренції Неллі Кроес повідомила, що на узгодження плану реструктуризації верфі в Гданську був виділений додатковий час, тому що новий власник заводу вклав значні інвестиції в підприємство. "Ми щиро сподіваємося, що план реконструкції Гданської судноверфі буде відповідати всім вимогам Єврокомісії і забезпечить життєздатність і стійке майбутнє підприємства", - додала вона.
Черговий раунд переговорів між сторонами пройде 5 грудня, коли Кроес відвідає судноверф у Гданську, повідомив віце-президент "Індустріальної групи" (управляє активами ІСД) Олександр Пилипенко. За його словами, план дотепер не погоджений з ЄК, оскільки інвестор і польський уряд не можуть домовитися про виділення держдопомоги підприємству для закриття двох із трьох існуючих стапелів, що є вимогою Єврокомісії. "Я планую бути на цих переговорах і готовий довести єврокомісару обґрунтованість наших вимог - публічної допомоги в розмірі 150 млн злотих ($52 млн)", - відзначив Пилипенко.
"Якщо інвестор знайде раціональне обґрунтування для заявленої ним суми, міндержмайна її виділить. Ми робимо все, щоб план потрапив у Брюссель не пізніше початку майбутнього тижня", - сказав у п'ятницю PAP заступник міністра міндержмайна Польщі Зджислав Гавлик. Якщо компроміс із польською владою не буде досягнутий і ЄК відхилить план реструктуризації судноверфі, керівництво ISD Polska може також звернутися в міжнародний суд, зажадавши компенсувати збитки, підкреслив партнер юрфірми "Правові партнери" Андрій Доманський.
У випадку одержання коштів від польського уряду ІСД зможе частково компенсувати втрати, яких компанія зазнає останнім часом. "Ці гроші не вирішать фінансові проблеми самої ІСД, тому що компенсація має цільове призначення, але дозволять більш активно розвиватися в Польщі", - вважає аналітик ІК Concorde Capital Євген Черв’яченко. "Гданська судноверф для ІСД привабливий актив з погляду доступу до морських портів, а отже, і для логістики", - упевнений аналітик ІФГ "Сократ" Дмитро Хорошун.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас