6130
Які супермаркети мають найбільші борги
— Аграрний ринок
Дослідницька компанія RetailStudio надала "Делу" дані про заборгованість супермаркетів перед постачальниками продукції, що оприлюднили свою фінансову звітність за підсумками трьох кварталів 2008 року. Відповідно до них, кредиторська заборгованість компанії "Квіза-трейд" (мережа "Велика кишеня") перед постачальниками станом на 1 жовтня 2008 року становила 440 мільйонів гривень, що на 42% більше, ніж рік тому (300 мільйонів гривень).
Заборгованість перед постачальниками компанії "Реарді" (магазини "Велика ложка") за рік зросла майже в 2,5 рази - до 124 мільйонів гривень. Сума кредитів компанії "Омега" (мережа супермаркетів "Варус") збільшилася за рік на 80% - до 92,2 мільйони гривень. Супермаркети "Караван" збільшили заборгованість на 72% (до 86,7 мільйона гривень).
Що приховують супермаркети
Найбільші торговельні мережі не оприлюднили своїх фінансових даних. Однак, як свідчать компанії-постачальники продукції, у цих супермаркетів не менші проблеми. Зокрема, вони нарікають на розрахунки з компанією Fozzy (супермаркети "Сільпо", "Бумі-маркет", "Фора"). "Відповідно до договору, Fozzy має право затримувати оплату за продукцію на 56 днів (на більший термін, ніж багато інших учасників ринку). Уже сьогодні компанія перевищила цей термін на два тижні", - стверджує виконавчий директор рибопереробного заводу "Плеяди" Олена Алексєєва.
Група компаній "Салтовський м'ясокомбінат" уже почала "вибивати" борги в супермаркетів у судовому порядку. "Ми судимося з "Великою ложкою" та "Екомаркетом". Що із цього вийде - не знаємо", - повідомив генеральний директор Денис Парамонов.
"За останній місяць борги торговельних мереж перед нами зросли на 30-40%, - ремствує генеральний директор великого м’ясопереробного підприємства. - Супермаркети не можуть взяти нові кредитні кошти, тому і використовують замість них гроші за поставлену продукцію. Ми намагаємося з ними домовитися полюбовно, але поки це неефективно".
Підтверджують проблеми з оплатою поставленої продукції й у кондитерській компанії "АВК". "Зараз ми стикаємося зі спробами деяких бізнесменів перекласти свої ризики на партнерів - збільшити заборгованість, одержати більш вигідні умови постачання", - повідомив генеральний директор Андрій Дикунов. За його словами, компанії, які раніше нормально платили за поставлену продукцію, продовжують це робити і в умовах кризи. "Труднощі створюють саме ті наші контрагенти, які й раніше дозволяли собі не повністю виконувати договірні зобов'язання", - відзначив Дикунов.
"Ті з дистриб'юторів, які працюють на кредитних ресурсах, значною мірою відчули наслідки кризи. Це негайно позначилося на збільшенні їх заборгованості перед нами", - говорить Людмила Жугіна, управляючий партнер компанії "Альтера груп", виробника алкогольних напоїв.
У регіонах найскладніше
У той же час, як стало відомо "Делу", найбільші проблеми з оплатою продукції виникли в регіональних торговельних мереж - "Інтермаркета" ("Арсен", "Барвінок", "Інтермаркет"), "Союзу" (мережі "Союз", "Квартал") і "Фаворита". Як повідомили в компаніях-постачальниках продукції, ці супермаркети практично припинили розрахунки з ними.
У самих торговельних мережах говорять, що їх становище не настільки важке. "Зараз компанія за графіком погашає платежі, які виникли в період економічної кризи. У першу чергу ми розраховуємося з тими постачальниками, які постійно відвантажують товари в наші мережі, - повідомив начальник відділу зв'язків із громадськістю "Інтермаркету" Юрій Булик. - З деякими постачальниками ми ведемо переговори про розстрочку платежів".
У компанії "Союз" стверджують, що виникла заборгованість перед постачальниками буде виплачена найближчим часом. "Сьогодні оплата товару здійснюється у звичайному режимі, а заборгованість, що утворилася в результаті затримки оплат, буде реструктуризована в найближчі місяці", - повідомила PR-менеджер компанії Віта Газука.
У переддень Нового року постачальники будуть змушені йти на поступки боржникам. "Зараз усі зацікавлені в збільшенні оборотності, - говорить директор RetailStudio Михайло Грищенко. - Для цього постачальники разом з мережами вже переглядають асортименти: від деяких товарів відмовляються, пропозиції по недорогих товарах розширюють".
Тетяна Недорізанюк, Ірина Кононенко/p>
За матеріалами: Діло
Поділитися новиною
Також за темою
Аграрії намолотили 24,8 млн тонн: 12,8% менше, ніж на цю дату торік
Розмінування: в липні аграріям повернули 330 га розмінованих земель
Ціни на землю в Україні стрімко зростають: скільки зараз коштує гектар
Логістичні компанії у Польщі потерпають від дефіциту українського зерна
Яка країна стала найбільшим покупцем української агропродукції у липні
Українській пшениці доведеться більше конкурувати на традиційних ринках