0 800 307 555
0 800 307 555

За автоцивілку будуть штрафувати

2318
Рада прийняла зміни до низки законів у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху...
Нові правила, які набудуть чинності за місяць після оприлюднення закону, передбачають збільшення штрафів за відсутність поліса обов'язкового страхування відповідальності автовласників у п'ятдесят разів - з 0,5-1 до 25-50 неоподатковуваних мінімумів (425-850 грн.).
Спочатку в законопроекті передбачалося більш скромне збільшення штрафів - до 10-20 неоподатковуваних мінімумів, але в процесі підготовки документа до другого читання розмір штрафів був збільшений.
Страховий ринок неодноразово заявляв про необхідність збільшення штрафів за відсутність поліса як основного мотиваційного фактору українських автовласників до страхування. Дійсно, наприкінці 2007 р., внаслідок активної рекламної кампанії держструктур і страховиків щодо введення контролю за наявністю полісів з 1 січня 2008 р., кількість охочих застрахувати свою цивільну відповідальність значно збільшилася. Але вже до лютого 2008 р., коли стало зрозуміло, що штрафувати за відсутність поліса не будуть, продажі ЦВ знизилися.
В початковому проекті документа передбачалася норма про скасування "коротких полісів" ЦВ, які купують автовласники на час проходження обов'язкового техогляду. Але в прийнятому законі цієї норми немає. Ухвалено рішення прийняти її в комплексі з іншими змінами до закону "Про обов'язкове страхування відповідальності автовласників".
По суті, виключення цієї норми приведе до того, що страхування ЦВ як і раніше не буде працювати. Адже, відповідно до прийнятого закону, перевіряти наявність поліса автоцивілки будуть тільки під час техогляду, реєстрації транспортного засобу і при оформленні порушень правил дорожнього руху або ДТП і при проходженні митного контролю. Тобто лінійної перевірки на дорогах не буде.
Страховики раді підвищенню штрафів, хоча й відзначають, що в першу чергу це вплине на збільшення розміру хабарів на дорогах. "Контролю за наявністю полісів не було в тому числі через низькі штрафи. Зараз же просто за відсутність поліса автоцивілки водія можуть оштрафувати на суму до 850 грн. або такому водієві доведеться дати хабар принаймні на половину суми штрафу. А заплатити 200-425 грн. готовий не всякий водій.
Тому автовласникам буде вигідніше купити поліс страхування ЦВ", - впевнений гендиректор СК "Вексель" Василь Фурман.
У той же час, якщо прийняття закону викличе черговий бум страхування ЦВ, це може закінчитися банкрутством невеликих компаній. Вже зараз виплати за цим видом страхування ростуть вдвічі швидше, ніж платежі. За підсумками півріччя платежі по автоцивілці виросли на 86%, до 603 млн. грн., а виплати виросли на 164%, до 193 млн. грн. "Збитковість цього виду страхування доходить до 50%. Коли почнеться масове страхування автовласників, рівень виплат значно виросте", - стверджує голова правління СК "Дженералі Гарант Страхування" Юрій Лахно.
Але поки, за словами страховиків, цей вид страхування ще досить рентабельний. Адже в розрахунок тарифу по ЦВ закладався рівень збитковості в розмірі 80%. "Цей вид страхування розрахований на великих страховиків з високим рівнем фінансової стабільності. Ще під час введення цього виду страхування говорили, що для того, щоб цей вид страхування не став збитковим, компанії необхідно щорічно продавати не менше 50 тис. полісів.
Тому деякі компанії можуть і не витримати зростання виплат по автоцивілці. Ті, хто хотів заробити на цьому виді страхування великі гроші, одержить великі проблеми", - розповів начальник відділу обов'язкових видів страхування на транспорті СК "Кредо-Класик" Олександр Кирилюк.
Щорічно автомобілям завдається збиток у розмірі 2 млрд. грн., а відшкодовується з них не більше 30%. В 2006 р. на дорогах загинули 7 тис. людей, а страховики одержали заяви на виплату тільки від 100 потерпілих. Не всі потерпілі знають про можливість звернення за відшкодуванням до страховика, а ті, хто знає, не завжди можуть документально підтвердити свої медичні витрати. Хоча, якщо закон про автоцивілку запрацює на повну силу, виплат збитку, завданого життю і здоров'ю, стане значно більше.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас