Депутати пропонують при торгівлі старими авто обкладати ПДВ маржинальний прибуток — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Депутати пропонують при торгівлі старими авто обкладати ПДВ маржинальний прибуток

Казна та Політика
462
Народні депутати пропонують поширити спеціальний режим оподаткування на додану вартість (ПДВ) операцій з творами мистецтва, предметами колекціонування або антикваріату на торгівлю старими транспортними засобами (трейд-ін).
Відповідний законопроект №2623 про внесення змін у деякі законодавчі акти (відносно оподатковування окремих видів доходів) внесений народними депутатами Юрієм Полунеєвим (БЮТ), Миколою Кругловим та Дмитром Святашем (обидва - Партія регіонів) і зареєстрований у Верховній Раді 9 червня.
Пропонується, зокрема, поширити на торгівлю старими автомобілями норму закону "Про податок на додану вартість", відповідно до якої базою оподатковування операцій по поставці культурних цінностей є маржа - різниця між ціною продажу товару та ціною його придбання (без обліку ПДВ, нарахованого на таку маржу).
При цьому законопроектом пропонується ввести поняття "спеціалізований магазин" - платник податку, що здобуває старі транспортні засоби (і культурні цінності) з метою подальшого перепродажу.
У пояснювальній записці до законопроекту відзначається, що в Україні спеціальний порядок оподатковування старих транспортних засобів не застосовується, хоча в 2007 році було перереєстровано 634,8 тис. автомобілів на суму більше $12,8 млрд, у тому числі 453,69 тис. легкових авто на $8,9 млрд).
У той же час директивою Європейського Союзу "Про спільну систему податку на додану вартість" від 28 листопада 2006 року щоб уникнути подвійного оподатковування й перекручування конкуренції між платниками податків була визначена доцільність введення системи оподатковування старих товарів, творів мистецтва та антикваріату. Зокрема, у ній відзначається, що податком повинен обкладатися маржинальний прибуток (за винятком ПДВ на цей прибуток).
За оцінкою Всеукраїнської асоціації автоімпортерів та дилерів (ВААІД), що приводиться у пояснювальній записці, у цей час близько 90% старих автомобілів продаються на біржах, при цьому суми, що вказують у біржових договорах, значно нижче реальної вартості автомобілів і становлять не більше 1 тис. грн.
На думку авторів законопроекту, у такий спосіб в Україні буде стимулюватися офіційний продаж автомобілів через спеціалізовані магазини по реальній вартості, що у десятки (в окремих випадках у сотні) раз відрізняється від вартості, наведеної в біржовій угоді.
За оцінкою авторів, орієнтовний обсяг операцій, які можуть бути віднесені до категорії трейд-ін з урахуванням скорочення продажу автомобілів через біржі за заниженими цінами, складе близько 440 тис. ед за рік на суму більше $8 млрд (40 млрд грн).
З обліком того, що на практиці винагорода за продаж авто становить від 3% до 6%, об'єкт обкладання ПДВ складе від 1,2 до 2,4 млрд грн, тобто очікуваний ріст надходжень ПДВ складе від 240 до 480 млн грн.
З обліком того, що, відповідно до очікувань ВААІД, комісійний сегмент досягне піка привабливості до 2010 року, коли ринок насититься новими авто й почнуться масові перепродажі, такі надходження можуть зрости до 750 млн грн.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас