4487
В Україні стрімко дорожчають нові автомобілі
— Казна та Політика
Бажання українців мати нове авто просто феноменальне. Наприкінці літа продажі легкових машин зросли більш ніж у півтора разу в порівнянні з минулим роком (у Європі зростання склало лише два з половиною відсотка, а в Німеччині й зовсім спостерігається спад продажів нових авто).
Ще недавно 30 тисяч автомобілів на місяць здавалися дуже солідною для українського ринку цифрою. У серпні ж було продано близько 52 тисяч новеньких машин. Для нашої країни це абсолютний рекорд. В результаті Україна зайняла сьому позицію в Європі з числа куплених автомобілів. Попереду нас такі великі держави, як Німеччина, Росія, Франція, Італія, Іспанія та Великобританія. Найвражаюче - автомобільний бум у нашій країні триває, незважаючи на подорожчання багатьох популярних моделей. Втім, і самі автолюбителі, схоже, не проти смітити грішми: якщо торік середня ціна купленого автомобіля дорівнювала 13 тисячам доларів, то в цьому - вже 18 тисячам.
Чергова хвиля подорожчання накрила автосалони в останніх числах вересня. Ми спробували з'ясувати, чому це відбулося і наскільки зросли в ціні найбільш популярні моделі автомобілів. Як приклад ми взяли седани середнього, або, як їх ще називають, З-класу.
Курс європейської валюти за кілька останніх тижнів виріс майже на 20 копійок. У результаті автоматично подорожчали всі марки, ціна яких прив'язана до євро, - Skoda, Seat, Renault, Peugeot, Toyota і багато інших. Двадцять копійок на одному євро - начебто і небагато, але спробуємо помножити їх на вартість авто. Маємо: найпростіша Skoda Octavia Tour ("Шкода Октавія Тур") з мотором 1,6 літра подорожчала на 500 доларів, перемахнувши ціновий рубіж у 20 тисяч доларів! Приблизно так само виросла і ціна її французької конкурентки - Renault Megane ("Рено Меган"). Правда, останнім часом на автомобілі діяла знижка близько 1200 доларів. Але чи протриває ця акція, продавці не знають. До слова, потрібно враховувати, що євро в салонах приймають за курсом Нацбанку плюс певний відсоток. В Renault, наприклад, він становить два відсотки.
А от салони, де продають Ford, вирішили компенсувати покупцям євро, що дорожчає. На модель Ford Focus ("Форд Фокус") з мотором 1,6 літра нам дали знижку майже 1400 доларів! Єдина проблема - "акційних" машин практично не залишилося. Нова партія прийде, швидше за все, взимку. І, можливо, за більш високою ціною.
Підскочила майже на 700-800 доларів вартість Toyota Corolla ("Тойота Королла"), яка з'явилася в Україні досить недавно. Хоча представники бренду начебто б зафіксували курс євро на свої машини.
- Курс зафіксований на моделі, якими народ уже переситився, - пояснили в салоні, - а "Королла" - модель нова. Може, через півроку і на неї оголосять акцію. А поки машини розкуповують і так. У наявності нічого немає, можу записати на листопад, причому рекомендую поспішити, інакше одержите автомобіль не раніше зими.
Що робити? Схоже, у такій ситуації розумніше йти в салони, де вартість автомобілів прив'язана до долара. Скажімо, цінники в американській валюті ви зустрінете в Mitsubishi, Nissan, Volkswagen, Honda. Приміром, базовий Mitsubishi Lancer ("Міцубісі Лансер") з мотором 1,6 літра, незважаючи на подорожчання конкурентів з Європи, як і раніше продається за ціною, що тримається вже досить довго, приблизно 18 тисяч доларів. Але, на жаль, у наявності автомобілів немає. Нас пообіцяли записати в чергу на листопад, у випадку, якщо внесемо передоплату (один відсоток від вартості машини).
Кинулися в інший салон, де так само в доларах оцінюють "народну модель" від Nissan - зроблений у Південній Кореї седанчик середнього класу Almera Classic ("Алмера Класік").
Але менеджер відразу засмутився:
- Ви спізнилися, з 1 жовтня автомобіль дорожчає на 300 доларів.
- Але в нас у запасі ще пару днів!
- Так, час є. Але поставка буде тільки в середині грудня. А яка вартість буде в грудні, зараз не знає ніхто. Запис у чергу зовсім не гарантує, що ви одержите машину за фіксованою ціною.
Що ж, наостанок вирішуємо звернутися в салони, де ціни вказують у національній валюті. За гривні продають в основному автомобілі, які збирають у нас у країні. Це Opel, Chevrolet, Hyundai, Kia і навіть китайський Chery, який в останні місяці придбав таку популярність, що обігнав за продажами Skoda. Але в першому ж салоні нас осягло розчарування - одна з мегапопулярних в Україні іномарок Chevrolet Lacetti (у базовій комплектації - з мотором 1,6 літра і механічної КПП) продається вже за 80 тисяч 160 гривень. Хоча ще пару місяців тому таке авто можна було придбати приблизно за 75 тисяч.
- У нас було кілька подорожчань, - визнали в салоні. - Зовсім недавно ціна здійнялася на півтори тисяч гривень. Чому - не знаємо. Нам не говорять.
Однак у прес-службі корпорації "УкрАвто" повідомили, що підвищення цін відбувається з об'єктивних причин - морські перевезення істотно дорожчають, що в результаті приводить до збільшення вартості машинокомплектів, з яких збираються автомобілі (експерти пов'язують це з бурхливим ростом китайської економіки: на планеті просто не вистачає суден, щоб вивезти все, що виготовляється в країнах Азії).
Поруч із Chevrolet - салон Opel. Заходимо в нього і зіштовхуємося з новими цінниками на "народні автомобілі": вартість найдешевшої з версій Astra Classic ("Опель Астра Класік") зросла до 78 тисяч 615 гривень, хоча "літня" ціна, ще зазначена на інтернет-сайті цього дилера, становила всього 74 тисячі 204 гривні.
- "Астру Класік" виготовляють на АвтоЗАЗі, але комплектуючі поставляють із Європи, купуючи за євро, - розводять руками в салоні. - З вітчизняних деталей на ній хіба що акумулятор. От вартість і росте.
Зате Hyundai, потрібно віддати йому належне, ціни поки тримає (підвищень не було щонайменше з початку року). Втім, відносно нова модель Elantra ("Хюндай Елантра"), конкурент згаданих вище автомобілів, поставляється, як ви вже здогадалися, тільки під замовлення. І на жовтень вже все розібрано. Що прийде в листопаді, поки нікому не відомо. Залишайте номер телефону - вам подзвонять...
За матеріалами: BIN
Поділитися новиною
Також за темою
До PURL долучилася вже 21 країна, сума зобовʼязань перевищила $4 мільярди
Держбюджет-2026: що ці цифри міняють для кожного українця
У скільки обійдеться держбюджету діяльність народного депутата у 2026 році
Які ризики та виклики несе Держбюджет-2026
Британія готова передати Україні 8 млрд фунтів заморожених російських активів
В НАЗК пояснили, чому перевірки не могли виявити схему «шлагбаум»
