ПРОМО
90% випадків карткового шахрайства пов’язані із розголошенням персональних даних
Майже 90% випадків карткового шахрайства пов’язані із розголошенням персональних даних користувачів.
Про це розповіла Анна Довгальська, заступниця голови правління Глобус банку.
Посилаючись
на дані НБУ, вона зауважила, що у 2023 році сума збитків через
шахрайське використовування платіжних карток перевищила 800 млн. грн., що
більш як на 70% перевищує показники 2022 року. Крім того, за
аналізований період на 25% збільшилася кількість сумнівних операцій:
вона перевищила 270 тис.
Експертка
звернула увагу на те, що переважна більшість випадків «карткового»
шахрайства пов’язане з мережею Інтернет під виглядом придбання товарів,
оплати послуг, отримання «призів» тощо. Шахрайство з платіжними картками
в інтернеті у 2023 році склало понад 83% від усіх зафіксованих
випадків, і лише 17% припало на шахрайство з використанням технічних
засобів та пристроїв у банкоматах та терміналах самообслуговування.
Банкірка
розповіла про те, які системи захисту використовуються в платіжних
картках для протидії використовування карток сторонніми особами.
Насамперед це система підтвердження особи при здійсненні операцій:
використання особистого коду при вході в мобільний застосунок,
підтвердження операцій з купівлі та операцій з перерахунку коштів через
смс з одноразовим паролем чи за допомогою повторної авторизації в
мобільному застосунку.
Також
верифікований дзвінок оператора банку в разі підозріло надмірної
активності за картою (але оператор банку ніколи не вимагатиме
розголошення особистих даних громадянина).
Ще
важливий момент для більш надійного захисту — це прив’язування номера
телефону (SIM-карти) до особистих даних (іншими словами добровільне
посилення ідентифікації клієнта).
«Якщо
відкинути вигадливість карткових злочинців, то можна сказати, що
технічно платіжні картки є максимально захищеними, безпечними та
надійними для їх користувачів. Головне завжди дотримуватись правила —
нікому і ніколи не розголошувати всю „вихідну“ інформацію про картку:
номер, термін дії, CVV-код, логін та пароль для входу в банківський
застосунок, отримувані одноразові паролі», — резюмувала Анна Довгальська.
За матеріалами: Глобус
Поділитися новиною