90% випадків карткового шахрайства пов’язані із розголошенням персональних даних — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555
ПРОМО

90% випадків карткового шахрайства пов’язані із розголошенням персональних даних

Особисті фінанси
433
Майже 90% випадків карткового шахрайства пов’язані із розголошенням персональних даних користувачів.
Про це розповіла Анна Довгальська, заступниця голови правління Глобус банку.
Посилаючись на дані НБУ, вона зауважила, що у 2023 році сума збитків через шахрайське використовування платіжних карток перевищила 800 млн. грн., що більш як на 70% перевищує показники 2022 року. Крім того, за аналізований період на 25% збільшилася кількість сумнівних операцій: вона перевищила 270 тис.
Експертка звернула увагу на те, що переважна більшість випадків «карткового» шахрайства пов’язане з мережею Інтернет під виглядом придбання товарів, оплати послуг, отримання «призів» тощо. Шахрайство з платіжними картками в інтернеті у 2023 році склало понад 83% від усіх зафіксованих випадків, і лише 17% припало на шахрайство з використанням технічних засобів та пристроїв у банкоматах та терміналах самообслуговування.
Банкірка розповіла про те, які системи захисту використовуються в платіжних картках для протидії використовування карток сторонніми особами. Насамперед це система підтвердження особи при здійсненні операцій: використання особистого коду при вході в мобільний застосунок, підтвердження операцій з купівлі та операцій з перерахунку коштів через смс з одноразовим паролем чи за допомогою повторної авторизації в мобільному застосунку.
Також верифікований дзвінок оператора банку в разі підозріло надмірної активності за картою (але оператор банку ніколи не вимагатиме розголошення особистих даних громадянина).
Ще важливий момент для більш надійного захисту — це прив’язування номера телефону (SIM-карти) до особистих даних (іншими словами добровільне посилення ідентифікації клієнта).
«Якщо відкинути вигадливість карткових злочинців, то можна сказати, що технічно платіжні картки є максимально захищеними, безпечними та надійними для їх користувачів. Головне завжди дотримуватись правила — нікому і ніколи не розголошувати всю „вихідну“ інформацію про картку: номер, термін дії, CVV-код, логін та пароль для входу в банківський застосунок, отримувані одноразові паролі», — резюмувала Анна Довгальська.
За матеріалами:
Глобус
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас