Чому в Україні падає виробництво горілки — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чому в Україні падає виробництво горілки

Аграрний ринок
4474
За чотири місяці цього року горілки в країні виробили на 15,3% менше, всього 8,7 млн дал, ніж за аналогічний період 2012-го. «Загалом по ринку є зниження обсягів випуску і, більше того – воно буде посилюватися», – упевнений генеральний директор холдингу Global Spirits (ТМ «Хортиця», «Мороша») Сергій Величко.
Представники галузі пояснюють таку негативну динаміку інтенсивним нарощуванням виробництва горілки напередодні підвищення акцизів на неї – на 11% з 1 квітня. «Виробили завищену кількість товару, – констатує Величко. – І склади багатьох компаній, наскільки я знаю, були переповнені». Генеральний директор Global Spirits прогнозує, що за підсумками першого півріччя 2013-го зниження обсягу випуску горілки рік до року складе більш ніж 10%.
Виробництво «із запасом» у попередні місяці – не єдина причина зменшення пропозиції горілки. Є й довгострокові фактори, стверджує генеральний директор «Української алкогольної компанії «Олімп» (ТМ Prime, «Плакучая ива» тощо) Юлія Самойлова. «Зростання ринку стримують низька купівельна спроможність споживачів; підвищення акцизу і, відповідно, зростання цін, – перераховує вона. – А також недостатній контроль за контрафактом в торгових точках і самогоноваріння».
Схожі пояснення надає директор напрямку лікеро-горілчаних виробів групи компаній «Петрус» Сергій Губський: перехід частини споживачів внаслідок подорожчання продукції на дешевший інший алкоголь і самогон. «За два роки мінімальна роздрібна ціна горілки виросла з 17,96 гривні за 0,5 літра до 30,10 гривні, а це зростання майже в два рази! – каже він. – Основна і єдина причина падіння обсягів виробництва – зниження реалізації в цілому по всьому ринку алкоголю».
Це підтверджує статистика. За підсумками 2012 року, згідно з даними дослідницької компанії RTRI, спостерігається стагнація в сегменті «горілка». «Досі ринок не досяг обсягів докризового 2009 року», – нарікає Самойлова.
Тіньовий фактор
За словами Самойлової, зростання цін призводить до скорочення легального ринку горілки. Збільшується споживання дешевого сурогату – самогону і нелегально виробленого спиртного (ціна якого – нижче мінімальних роздрібних). Представники індустрії відзначають, що контрафакт сьогодні можна знайти навіть на полицях магазинів. «Механізми контролю за дотриманням законів, що регулюють алкогольний ринок, працюють неефективно», – вважає Самойлова.
А як з переорієнтацією споживача на легальні, але слабоалкогольні напої – в першу чергу пиво? Пивовари стверджують – немає такого.
«Якби наша галузь зростала пропорційно тому, як падають виробники горілки, тоді можна було б говорити про переорієнтацію, – пояснює виконавчий директор асоціації «Укрпиво» Ігор Товкач. – Але цього не відбувається». За даними Держкомстату, в січні-квітні цього року в Україні було вироблено понад 78 млн декалітрів пива, що всього на 0,5% менше, ніж за чотири місяці 2012-го.
Анастасія Абраменкова, Ганна Ковальчук
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас