5089
"Мобільники" придумали знижені тарифи, які збільшують їхній дохід
Це може пояснюватися тим, що розмови після глобальних літніх змін тарифів стали обходитися не значно дешевше, як повідомлялося, а навпаки – навіть трохи дорожче.
Вчора два найбільші мобільні оператори – «Київстар» і «МТС Україна» відзвітували про роботу за третій квартал (липень – вересень). Обидві компанії збільшили на 11% дохід і підтягнули прибутковість послуг. Головним чином, зростання доходів пов’язується з тим, що абонентів у операторів стало більше.
При цьому оператори заявляють, що середній рахунок на одного абонента зменшився. У «Київстарі» вчора повідомили, що він скоротився на 2%, а в МТС раніше заявляли, що в результаті зниження тарифів за рекомендацією АМКУ розцінок в низці тарифів в липні, середній рахунок їхнього клієнта зменшився на 11%.
Нагадаємо, «Київстар» у серпні примушував абонентів переходити на нові тарифи, змінюючи розцінки в старих. А у вересні повідомив про запуск нових пакетних тарифів «Супер Київстар» і «Алло, квартал!», в яких вартість абонентної плати знижена на 20%, а кількість пакетних хвилин зросла на 40% і більше. А «МТС Україна» після підняття тарифів у багатьох в червні провела масове зниження розцінок в липні. У МТС вчора до того ж додатково повідомили, що червневе збільшення цін довелося скасувати на вимогу АМКУ.
Здавалося б, і доходи повинні були просісти. Але показники діяльності компаній за цей час змінися абсолютно у протилежний бік. Так середньомісячний дохід з одного абонента «Київстару» збільшився на 8% – з 39 до 42 грн, а МТС – на 10% (з 40 до 44 грн). При цьому абоненти не стали говорити довше, як це припускали нові тарифні плани. Середньомісячна кількість використаних хвилин у мережі «Київстар» збільшилася на менш ніж 1%, в порівнянні з другим кварталом, а в МТС навіть зменшилася на одну хвилину.
За зростання середнього рахунки та однакового обсягу виговореного часу вартість однієї хвилини в середньому зросла. У МТС – на 9%, а у «Київстару» – на майже 8%.
До речі, у третього за розміром оператора – life :) «Астеліт» – який першим на ринку 5 років тому ввів майже безлімітне внутрішньомережеве спілкування, середня кількість виговорених хвилин на одного абонента в третьому кварталі взагалі помітно впала – на 4,5%, а дохід з кожного абонента трохи виріс. Це означає, що в межах 5% збільшилася і вартість хвилини.
Оператори пояснюють статистичне збільшення показника APPM (Average Price per Minute, середня вартість хвилини) в першу чергу, традиційним сезонним чинником.
«Основна причина – сезонність (високий роумінговий сезон + сегментні пропозиції для туристів з Росії і СНД, які приїжджали в Крим), а також зростання споживання послуг передачі даних», – відзначають в МТС. «У четвертому кварталі ця тенденція йде», – констатують в прес-службі life :).
У МТС додають, що саме позначення показника – APPM – дещо застаріле. Так як у його структуру вже давно входять додаткові послуги, а не тільки хвилини розмови. «Сьогодні – це фактично середня вартість всіх послуг», – говорять у компанії.
І дійсно, якщо поглянути на торішнє співвідношення хвилинних показників мобільних операторів, у них також спостерігається пропорційне зростання. Але є одне велике «АЛЕ». У минулому році АМКУ не змушував «мобільників» знижувати розцінки, а вони в свою чергу не рапортували про глобальні зміни на краще.
Це наводить на думки про те, що «Київстар» і «МТС Україна» спрацювали дуже грамотно в даному випадку. Демонструючи в низці тарифів помітне зниження ціни, вони знайшли інші джерела, як змусити абонента платити більше. Скорочення кількості використаних хвилин дозволяє зробити припущення, що оператори потихеньку скорочують ліміти внутрішньомережевого спілкування і змушують абонентів вносити гроші на рахунок все частіше.
Але самі оператори пояснюють це інакше. «Сьогодні середня кількість хвилин на одного абонента МТС в Україні є максимальною серед європейських країн та одною з найвищих у світі. Вона близька до природного рівня споживання голосових послуг, тому стабільна, а якщо і буде змінюватися, то не радикально», – заявили в МТС.
Станіслав Юрасов
За матеріалами: Коментарі
Поділитися новиною