1241
Блокування - поза законом
Столичні водії можуть зітхнути із полегшенням: Окружний адміністративний суд Києва заборонив блокувати колеса автомобілів за неоплачену парковку. Як заявила директор КП "Київтранспарксервіс" Олена Поліщук, бригади блокувальників припинили свою роботу 23 квітня о 15.00, коли керівництво підприємства було ознайомлене із судовим рішенням.
Прийняте 21 квітня рішення суду відмінило дію п. 31 "Правил паркування", затверджених постановою Кабміну №1342 від 3.12.2009 р. Даний пункт свідчить, що в разі повної або часткової несплати збору за паркування оператор має право перешкоджати виїзду транспортного засобу із майданчика "із застосуванням спеціальних пристроїв-шлагбаумів або інших технічних засобів". Оскільки чіткого юридичного поняття "Технічний засіб, що перешкоджає виїзду транспортного засобу" не існує, в КМДА вирішили, що мають повне право використовувати блокування коліс. Але саме через відсутність чіткого юридичного трактування в решті міст України ці пристрої практично не використали.
Ймовірно Мін'юст спробує оскаржити винесену судову ухвалу. Але Окружний адміністративний суд Києва постановив, що забороняє застосовувати блокування впродовж всього терміну розгляду апеляції. На думку юриста Віктора Щербакова, який і оскаржив в суді законність постанови Кабміну, це означає, що власникам автомобілів гарантовано до півтора років спокійного життя. Проте старший партнер юридичної компанії "Ільяшев і партнери" Роман Марченко стверджує, що термін розгляду подібних позовів в Апеляційному адміністративному суді Києва ніколи не перевищує чотири-п'ять місяців. "Втім, шанси на те, що і цей суд підтвердить рішення Окружного адміністративного суду Києва, досить високі. Про це свідчить статистика його попередніх рішень", - зазначив він.
Директор КП "Київтранспарксервіс" стверджує, що блокування коліс в Києві здійснювалося не для отримання прибутку, а щоб дисциплінувати людей, які не бажають оплачувати послуги паркування в місті. "Вже сьогодні видно, що збори за паркування почали різко падати", - скаржиться вона, не уточнюючи розміру втрат. А начальник ДУ транспорту КМДА Олексій Бархатов запевняє, що заборона на блокування коліс незабаром приведе столицю до транспортного колапсу. "Поки в місті не працюють евакуатори, блокування було єдиним засобом змусити водіїв паркувати машини лише у визначених для цього місцях і оплачувати витрати Києва на облаштування майданчиків. Переговори з ДАІ про початок роботи евакуаторів ведуться, але позитивного результату, можливо, доведеться чекати ще декілька місяців", - заявив він.
Представники громадської організації "Комітет прямої дії" (КПД), активісти якої боролися з практикою застосування блокування стверджують, що блокування використовувалось лише на майданчиках для паркування, а не у заборонених для зупинки і стоянки місцях. "З людини, яка не встигла сплатити парковку, незаконно стягувалися 170 грн. за нібито надану послугу розблокування коліс. Це і було головною метою створення бригад блокувальників, що частенько діяли в змові з паркувальниками. Не дивлячись на наявність бланків, виписувати протокол про адміністративне порушення вони відмовлялися", - говорить глава комітету Дмитро Гнап.
За його словами, кількість бригад блокувальників в Києві знизилася з 32 до 12-15 лише з кінця минулого року. Для них встановлювався план - 11 автомобілів на день, що, окрім неофіційних доходів, приносило КП "Київтранспарксервіс" не менше 800 тис. грн. на місяць.
"Куди витрачалися ці гроші? Де нові наземні і підземні стоянки, які місто обіцяло облаштувати за ці кошти?" - обурюється пан Гнап. Голова транспортної комісії Київради Дмитро Олійник також вважає, що застосовувати до власників транспортних засобів радикальні заходи КМДА може лише тоді, коли забезпечить в достатній кількості підземні і наземні паркінги. За його словами, керівництво мерії вже три роки обіцяє їх побудувати, але результату немає.
"Запуск одного паркінгу на вісім машиномісць на вулиці Бальзака виглядає кепкуванням", - вважає він. Від 25 до 40% проїжджої частини доріг в центрі міста зараз займають припарковані легкові автомобілі.
За матеріалами: Деловая Столица
Поділитися новиною