10368
В Україні масово закриваються магазини квітів - через різке зниження попиту на букети
— Особисті фінанси
Цього року вітчизняні квіткарі спостерігають різке зменшення попиту на свою продукцію, через що деякі магазини змушені закриватися, повідомила президент Союзу українських квіткарів Ірина Слободянюк.
За її словами, на початку року попит на квіти через революційні події в країні обвалився до мінімуму. На сьогоднішній день люди стали трохи активнішими, але в порівнянні з минулим роком охочих придбати квіти в рази менше.
«Через те, що квіти все-таки не є товаром першої необхідності, через падіння купівельної спроможності ринок практично стоїть. Завозять в рази менше, продають теж», – розповіла Ірина Слободянюк.
Ті ж, хто все-таки витрачається, намагаються це робити по мінімуму: середній чек квіткових магазинів з початку року скоротився з 200 до 150-170 грн.
І це незважаючи на подорожчання букетів. «Імпортний товар виріс у ціні приблизно на 30-40%, а наш на 10-15%», – конкретизувала директор компанії Євробукет Тетяна Тарасенко. Ціни на троянди, наприклад, зараз досягають 35 грн, тоді як минулого року коштували в середньому близько 25 грн. Хризантеми – 30 грн за гілочку (раніше 20-25), тюльпани – 20-25 грн (раніше 15-18).
Ведмедик у подарунок
Оскільки українці стали набагато рідше купувати квіти, асортимент в квіткових магазинах скоротився приблизно вдвічі: з 30-40 позицій до 15-20. Оптовики припинили постачати, в першу чергу, неходові дорогі екзотичні види квітів.
Але щоб якось привернути клієнтів, магазини роблять знижки і пропонують бонуси. «Іноді знижки досягають 30-40%, а, наприклад, при купівлі певного букета, м’яка іграшка або коробка цукерок йде в подарунок», – розповіли в одній київській компанії з продажу квітів.
Надія на 8 березня
Кардинального поліпшення ситуації продавці найближчим часом не чекають. На Новий рік зазвичай великого підвищення попиту не спостерігається. «Замовлень, звичайно, буває трохи більше. Компанії вітають своїх партнерів, влаштовують корпоративи. Але масових замовлень в цей час ми не спостерігаємо», – говорить Тетяна Тарасенко. Тож у кращому випадку, ринок почне потроху оживати не раніше наступного року завдяки сплескам попиту на 14 лютого і 8 березня.
За матеріалами: Вісті
Поділитися новиною