Куди "Бориспіль" закопає 14 мільярдів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Куди "Бориспіль" закопає 14 мільярдів

Фондовий ринок
675
У найближчі п’ять років найбільший аеропорт країни – «Бориспіль» – має намір витратити на свій розвиток близько 14 мільярдів гривень. Такі наполеонівські плани буквально підірвали соціальні мережі. Але менеджмент головних повітряних воріт України запевняє: колосальні інвестиції вкрай необхідні, інакше істотно наростити пасажиропотік не вдасться.
Минулого тижня керівники аеропорту «Бориспіль» заявили, що в найближчі п’ять років в повітряних воротах України необхідно реалізувати сім найбільших інфраструктурних проектів. Починаючи від ремонту багажної зони, закінчуючи будівництвом нової (другої за рахунком) злітної смуги, на яку збираються виділити мінімум 8 млрд грн.
Всього ж на відновлення основних повітряних воріт необхідно… 14 мільярдів! Частину коштів «Бориспіль» планує залучити за рахунок власних доходів підприємства, а частину – взяти кредит. Такий інвестиційний план викликав ажіотаж в соціальних мережах через його значний розмір – в зв’язку з чим менеджмент аеропорту вирішив роз’яснити журналістам, куди саме підуть гроші.
Багаж розділять
Щоб збільшувати пропускну здатність аеропорту «Бориспіль», менеджмент в першу чергу планує поліпшити зону видачі багажу. Адже в даний час пасажири внутрішніх і міжнародних рейсів отримують багаж в одному місці.
Тепер все це планують розділити. В результаті нова зона дозволить заодно і збільшити пропускну здатність міжнародних рейсів. За словами головного механіка аеропорту Олександра Нестеренка, нова зона видачі багажу внутрішніх рейсів у терміналі “D” буде введена в експлуатацію в травні наступного року. “Зростаючі обсяги пасажирів і багажу змушують нас розширювати наші потужності.
Тому зараз будується окремо будівля в складі терміналу «D», де буде розміщена зона прийому та видачі багажу. Роботи плануємо завершити в травні наступного року. Але я думаю, ми встигнемо раніше”, – розповів Нестеренко. Будівництво здійснює компанія “Український виробничо-будівельний альянс “Центр”, договір з якою підписано на суму 28,1 млн грн.
Розширення процесора
У планах “Борисполя” розширити і центральну частину пасажирського терміналу «D» (процесор). Здійснити цей проект мають намір за рахунок автостоянки, яка знаходиться поруч з нинішнім пасажирським терміналом. Таким чином, загальна площа нової будівлі складе близько 25 тис. квадратних метрів. Запланований процесор, як і нинішній, буде складатися з трьох рівнів. Перший рівень – зона отримання багажу, комерційні зони, офісні приміщення. Другий рівень – також офісні, побутові та приміщення для персоналу.
Третій рівень – це реєстрація, пункти контролю на авіаційну безпеку та пункти паспортного контролю. Як стверджують в аеропорту, розширення підвищить пропускну спроможність аеропорту до 10 тисяч пасажирів на годину при нинішніх 6 тисячах. Будівництво ж планують розпочати з наступного року, а генпідрядника за цим проектом буде визначено на конкурсі після затвердження проекту. “Сьогодні триває відбір підрядної організації, яка буде здійснювати проектування. Плануємо розпочати будівельні роботи в кінці другого – початку третього кварталу 2018 року.
Вартість будівництва буде визначена проектною документацією, але орієнтовно це 2 мільярди гривень”, – розповів заступник директора з операційної діяльності Микола Корніяка.
Наступним проектом в аеропорту «Бориспіль» є створення додаткових виходів на посадку, так званих bus gate (вихід на посадку в автобус, що веде до стоянки повітряного судна – ред.).
На даний момент в терміналі «D» існує 5 bus gate, а в аеропорту стверджують, що будівництво ще трьох виходів дасть можливість обслуговувати в терміналі «D» додатково 6 рейсів або 780 пасажирів на годину. Генеральним проектувальником цього проекту виступила компанія “Альтіс-Констракшн”, взявши за свої послуги 419 тис. грн, а генпідрядника поки вибирають на конкурсі. Однак, орієнтовна вартість проекту вже відома – 47,3 млн грн.
“Однією зі складових пропускної спроможності аеропорту «Бориспіль» є виходи на посадку. В кінці цього місяця заплановано початок будівельних робіт, завершити реалізацію проекту ми плануємо протягом 6 місяців. Вартість проекту складе 47,3 мільйонів гривень”, – розповів Микола Корніяка.
Пересісти зможуть всі
Крім цього, в ході реконструкції терміналу «D» аеропорту планується розширити зону обслуговування трансферних пасажирів. За цю роботу взялася компанія “Альтіс-Констракшн”, договір з якою підписаний 27 червня 2017 року на суму 119,95 млн грн, а будівництво має зайняти 14 місяців. Заступник директора з авіаційної безпеки аеропорту Микола Хлівний пояснив, що нинішня пропускна спроможність аеропорту в обслуговуванні транзитних пасажирів є недостатньою, позаяк приріст транзитних пасажирів зростає з року в рік. «Нова зона являє собою надбудову між 5-м і 6-м гейтами на рівні 2 і 3 поверхів. Пропускна спроможність нової зони становитиме 1500 пасажирів на годину», – розповів Хлівний.
Ближче до неба
Ще одним проектом стане продовження пасажирської галереї терміналу «D» на 375 метрів і розширення перону перед нею. Це дозволить ввести 8 додаткових виходів на посадку через стаціонарні авіамости ( «рукави») і створить додаткові комерційні площі (для розміщення точок громадського харчування і магазинів duty free).
За словами заступника генерального директора аеропорту Євгена Дихне, розширення пасажирської галереї збільшить пропускну спроможність існуючого терміналу: «Ми розраховуємо на збільшення саме погодинної пропускної спроможності. У пікові навантаження ми зможемо обслужити замість 3 тисяч пасажирів, на які спроектований сьогодні існуючий термінал «D», 3700 пікових пасажирів саме завдяки тому, що добудуємо перон і галерею», – зазначив він.
Крім цього, будівництво перону (частина льотного поля аеродрому, призначена для розміщення літаків для посадки і висадки пасажирів, навантаження і розвантаження багажу) біля терміналу «D» дає можливість більш оперативно та якісно обслуговувати авіакомпанії, бо 11 гейтов і 40 місць для стоянок не дозволяють в годину пік всім авіакомпаніям свої повітряні судна поставити на пероні «D». У зв’язку з цим такі компанії обслуговуються на дальніх частинах аеродрому.
В аеропорту «Бориспіль» планують реалізувати цей проект за три роки, а орієнтовна вартість становить 3,5 млрд грн. Однак, генерального підрядника виберуть після затвердження проекту. До слова, проектувальником виступила компанія “Аеробуд”, отримавши за послуги 2700000 гривень.
Щоб пілот добре злетів і дуже вдало сів
Однак найбільш грандіозним проектом «Борисполя», мабуть, стане реконструкція введеної ще в далекому 1971 році льотної зони №2, яка, крім злітно-посадкової смуги, включає ще й комплекс руліжних доріжок, місць стоянок і перонів. Необхідність будівництва льотної зони в аеропорту пояснюють зростанням пасажиропотоку.
Адже обслуговувати понад 25 млн пасажирів на рік можливо тільки з двома злітно-посадковими смугами, а на даний момент приймати сучасні повітряні судна в «Борисполі» може тільки одна. В аеропорту вважають, що нова льотна зона може бути готова до 2023 року. Заступник генерального директора аеропорту Євген Дихне розповів, що аеропорт запланував її реконструкцію з допомогою кредитних коштів. “Не маючи точних розрахунків, ми не можемо назвати суму вартості будівництва злітно-посадкової смуги, але ми орієнтуємося на 8 мільярдів гривень. Напевно нам доведеться взяти кредит, тому що за свої кошти ми не зможемо побудувати об’єкт за 2 будівельні сезони», – сказав він.
Довгоочікувана парковка
В планах керівництва «Борисполя» завершити епопею з паркінгом, розташованим у центрі аеропорту. Власне, паркінг планували відкрити ще в 2014 році, але, через невиконання підрядником будівельних робіт, проект досі не завершений. Тепер на завершення будівництва об’єкта планують витратити ще 440 млн грн. Крапку до кінця 2018 року має поставити новий підрядник – компанія “НАН”. “Паркінг буде розбитий на кілька черг. Перша черга – це центральний блок і південна частина, яка, за нашими планами, повинна бути запущена не пізніше початку весняно-літнього навігаційного періоду, тобто до наступного літа, а це – дві третини від загального обсягу будівництва. Другий етап буде завершено до кінця 2018 року”, – розповів комерційний директор аеропорту Георгій Зубко.
Також в аеропорту підкреслили, що, згідно з попереднім проектом, повна потужність паркінгу становить понад 2000 паркомісць, що є економічно недоцільним для аеропорту. У зв’язку з цим ведуться дискусії про те, щоб на другій черзі паркінгу розмістити автовокзал, офісні та торгові площі.
При цьому в аеропорту поспішили запевнити, що розмістити автомобіль в новому паркінгу не буде коштувати занадто дорого для українця. Вартість паркомісця складе 30 гривень за годину (за планом).
***
Підсумовуючи вартість зазначених проектів, міжнародний аеропорт «Бориспіль» протягом 5 років витратить більше 14 мільярдів гривень. За словами заступника генерального директора аеропорту Євгена Дихне, реалізація інфраструктурних проектів – це необхідність. Адже коли аеропорт переступить пасажиропотік в 13-14 мільйонів осіб, він відчує гостру необхідність як в нових виходах на посадку, так і в додаткових стійках реєстрації, каналах перевірки авіаційної безпеки і сортування багажу. В цілому, нинішня стратегія розвитку аеропорту розписана навколо терміналу «D», і в неї ніяк не вписуються термінали «F» і «В», що вже існують, але переважно простоюють. Швидше за все, вони будуть простоювати і далі, залишаючи відкритим питання про те, навіщо було будувати той же «F» і хто відповість за викинуті на його зведення бюджетні кошти. Нам же залишається сподіватися, що нинішнє керівництво «Борисполя», реалізовуючи свої амбітні плани, витратить гроші розумно.
Олександр Куницький
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас