Українців можуть змусити платити податок від продажу вживаних речей - ЗМІ — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українців можуть змусити платити податок від продажу вживаних речей - ЗМІ

Казна та Політика
6089
Здали в комісійний магазин поношену річ, побутову техніку або меблі і виручили за неї гроші – заплатіть податок. Таке роз’яснення видала ДФС для громадян-резидентів України.
І додала, що ці кошти є додатковим доходом людини. А з нього повинен стягуватися податок на доходи фізичних осіб, пише УНІАН з посиланням на УБР.
“Коли приймали Податковий кодекс, були палкі дискусії з цього приводу. У результаті отримані таким чином гроші віднесли до категорії “інші доходи”. Але про це не знають не те що прості українці – навіть багато підприємців”, – повідомив президент Українського аналітичного центру Олександр Охріменко.
Так, посередник – комісійний магазин (юридична особа), є податковим агентом і повинен утримувати з виплачених людині коштів ПДФО і військовий збір. Крім того, повинен відбивати інформацію про виплачені доходи і стягнуті збори в податкових звітах.
“Мабуть, стоїть завдання поповнення бюджету, а джерела обмежені. Ось і звертають увагу на кожну деталь”, – зазначив керуючий партнер адвокатського об’єднання Suprema Lex Віктор Мороз.
Мораторій на перевірки бізнесу, що діє в Україні, не може захистити підприємців від позапланових перевірок податкової. І якщо виявлять неналежним чином оформлений товар, прийнятий на реалізацію, магазин покарають за невиконання обов’язків податкового агента.
Великі комісійні магазини дотримуються правил, але більшість дрібних операторів, особливо регіональних, по-старому оформляють простенькі квитанції.
“Квитанція теж вважається первинним бухгалтерським документом. Вона дозволяє хоч якось ідентифікувати людину за прізвищем і адресою (якщо вона вказана). Але цього недостатньо для інформації про стягнення податку. У людини буде недоїмка по ПДФО, що загрожує штрафами. Хоча, звичайно, велике питання, як податкова буде відстежувати, чи реальна ця людина, і стягувати з неї збори. Особливо, якщо це робити не вибірково, а, скажімо, взятися за перевірку всіх клієнтів комісійного магазину”, – підкреслив Віктор Мороз.
Якщо ж ДФС не зможе відшукати платників податків, претензії пред’являть магазину. Це і повинно стимулювати останніх міняти підходи до оформлення договорів.
Паспорт і код будуть потрібні кожному, хто збирається продати непотрібну річ в комісіонці. Навіть якщо мова йде про зовсім невеликі суми – 10-20 грн.
“До речі, аналогічні вимоги повинні застосовуватися і до клієнтів ломбардів”, – розповів Олександр Охріменко.
Якщо людина здала річ, але не викупила її, з отриманих на руки коштів потрібно сплатити податок. Зазначено, що при роботі з комісіонкою-юрособою утримує податок і інформує ДФС магазин. Але і людина зобов’язана вказати отриманий дохід у податковій декларації після закінчення податкового періоду, як правило, до травня того року, який іде за податковим періодом, у якому отримано дохід. Платити вже нічого не треба.
Якщо б/у товар реалізований через фізособу-підприємця, то людина зобов’язана вказати дохід в декларації і самостійно заплатити ПДФО в розмірі 18% і військовий збір 1,5%.
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас