Мінінфраструктури пропонує підвищити плату за шлюзування на Дніпрі на 64,5% — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мінінфраструктури пропонує підвищити плату за шлюзування на Дніпрі на 64,5%

Казна та Політика
231
Міністерство інфраструктури України пропонує підвищити плату за шлюзування суден на Дніпрі на 64,5% (або фактичний індекс інфляції за листопад 2014 – жовтень 2016) з подальшим введенням єдиної усередненої тарифної групи замість окремих тарифних груп для закордонного і каботажного плавання, що забезпечить розрахункове кумулятивне зростання доходів на 19,5 млн грн на рік.
Такі ініціативи викладені у пояснювальній записці до проекту постанови Кабінету міністрів “Про внесення змін до розмірів плати за проходження суден через шлюзи Дніпровського каскаду”.
Одним з основних принципів функціонування транспортних підприємств, визначених Транспортною стратегією України на період до 2020 року, є самоокупність. Утримання судноплавних шлюзів здійснюється з державного бюджету та за рахунок надходжень від стягнення плати за пропуск суден через шлюзи.
Як підкреслюється в записці, через відсутність фінансування фактично зруйнувалася система планово-попереджувальних ремонтів судноплавних шлюзів, про що говорилося ще у висновку колегії Рахункової палати України у 2008 році.
“Результати постійних інструментальних спостережень за судноплавними шлюзами в 2016 році підтвердили висновки незалежної технічної експертизи, проведеної фахівцями інженерного корпусу армії США за підтримки Міністерства інфраструктури України, а саме: за результатами дослідження для шести з семи шлюзів визначена необхідність інвестування в оновлення технічного стану за пріоритетними напрямами в обсязі $8,7-16,2 млн”, – йдеться в документі.
З урахуванням експертних висновків було заплановано в 2016-2017 роках направити на капремонт і реконструкцію судноплавних шлюзів 108,4 млн грн бюджетних коштів за програмою “Здійснення заходів щодо підтримки впровадження транспортної стратегії України”. Однак оскільки під час розробки проекту держбюджету-2017 Кабмін не підтримав пропозиції Мінінфраструктури, єдиним способом надання додаткової держпідтримки є застосування важелів тарифного регулювання, спрямованого на залучення додаткових фінансових ресурсів з реального сектора економіки.
У зв’язку з цим пропонується підвищити розмір плати за шлюзування суден на 64,5%.
Як зазначається у проекті постанови, її реалізація не потребуватиме додаткових видатків з державного або місцевих бюджетів, сприятиме зменшенню фінансового навантаження на держбюджет в частині підтримки експлуатаційно безпечного стану судноплавних шлюзів.
Як повідомлялося, в Україні в останні роки було розроблено кілька версій законопроекту “Про внутрішній водний транспорт”, який передбачав, зокрема, запровадження цільового річкового збору; фінансування обслуговування і ремонту шлюзів за рахунок енергогенеруючих компаній, скасування плати за шлюзування. Однак він досі не затверджений.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас