233
Мінінфраструктури пропонує підвищити плату за шлюзування на Дніпрі на 64,5%
— Казна та Політика
Міністерство інфраструктури України пропонує підвищити плату за шлюзування суден на Дніпрі на 64,5% (або фактичний індекс інфляції за листопад 2014 – жовтень 2016) з подальшим введенням єдиної усередненої тарифної групи замість окремих тарифних груп для закордонного і каботажного плавання, що забезпечить розрахункове кумулятивне зростання доходів на 19,5 млн грн на рік.
Такі ініціативи викладені у пояснювальній записці до проекту постанови Кабінету міністрів “Про внесення змін до розмірів плати за проходження суден через шлюзи Дніпровського каскаду”.
Одним з основних принципів функціонування транспортних підприємств, визначених Транспортною стратегією України на період до 2020 року, є самоокупність. Утримання судноплавних шлюзів здійснюється з державного бюджету та за рахунок надходжень від стягнення плати за пропуск суден через шлюзи.
Як підкреслюється в записці, через відсутність фінансування фактично зруйнувалася система планово-попереджувальних ремонтів судноплавних шлюзів, про що говорилося ще у висновку колегії Рахункової палати України у 2008 році.
“Результати постійних інструментальних спостережень за судноплавними шлюзами в 2016 році підтвердили висновки незалежної технічної експертизи, проведеної фахівцями інженерного корпусу армії США за підтримки Міністерства інфраструктури України, а саме: за результатами дослідження для шести з семи шлюзів визначена необхідність інвестування в оновлення технічного стану за пріоритетними напрямами в обсязі $8,7-16,2 млн”, – йдеться в документі.
З урахуванням експертних висновків було заплановано в 2016-2017 роках направити на капремонт і реконструкцію судноплавних шлюзів 108,4 млн грн бюджетних коштів за програмою “Здійснення заходів щодо підтримки впровадження транспортної стратегії України”. Однак оскільки під час розробки проекту держбюджету-2017 Кабмін не підтримав пропозиції Мінінфраструктури, єдиним способом надання додаткової держпідтримки є застосування важелів тарифного регулювання, спрямованого на залучення додаткових фінансових ресурсів з реального сектора економіки.
У зв’язку з цим пропонується підвищити розмір плати за шлюзування суден на 64,5%.
Як зазначається у проекті постанови, її реалізація не потребуватиме додаткових видатків з державного або місцевих бюджетів, сприятиме зменшенню фінансового навантаження на держбюджет в частині підтримки експлуатаційно безпечного стану судноплавних шлюзів.
Як повідомлялося, в Україні в останні роки було розроблено кілька версій законопроекту “Про внутрішній водний транспорт”, який передбачав, зокрема, запровадження цільового річкового збору; фінансування обслуговування і ремонту шлюзів за рахунок енергогенеруючих компаній, скасування плати за шлюзування. Однак він досі не затверджений.
За матеріалами: Інтерфакс-Україна
Поділитися новиною
Також за темою
«Податок на Google» приніс Україні понад 13 млрд грн у 2025 році
Кабмін запровадив єдину систему класифікації територій за європейським зразком
З кого податкова може автоматично стягувати борги
МВФ та Україна готують нову програму фінансування
ЄС відкрив конкурс проєктів на 17 млн євро для підтримки громадянського суспільства України
Столиця продовжує вдосконалювати систему освіти та впроваджувати сучасні технології
