Нацбанк викрив українських фінансистів у брехні і покарає — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Нацбанк викрив українських фінансистів у брехні і покарає

Кредит&Депозит
333
Національний банк посилить вимоги до банків в частині розкриття інформації клієнтам щодо вартості кредитів. Як заявила заступник НБУ Катерина Рожкова, регулятор підготував нові пропозиції до прийнятого закону про споживче кредитування саме про це: в частині обов’язкового включення в загальну вартість кредиту послуг третіх осіб.
Йдеться про послуги кредитних посередників: страхових компаній, оцінювачів, реєстраторів та інших осіб, з якими взаємодіють банки при видачі кредитів.
«Багато суперечок про те, чи варто включати в реальну ставку або загальну вартість кредиту послуги третіх осіб. Позиція НБУ – варто. Тому що аналіз вартості споживчих кредитів різних банків показав, що до 30% вартості кредиту можуть становити послуги страховиків та інших учасників», – зазначила Рожкова.
Нацбанківці вже розробили і ввели в дію з 10 червня методики розрахунку загальної вартості кредиту та розрахунку реальної річної ставки. І тепер прагнуть закріпити вимоги, викладені в постанові, на законодавчому рівні. У НБУ не згодні з доводами банків про неможливість точно вказати вартість послуг третіх осіб. Хоча банкіри посилаються на те, що не можуть знати вартість посередників, бо не впливають на їх ціноутворення. Вони бояться, що, побачивши реальні цифри ставок і сум переплат по кредитах, клієнти відмовляться користуватися послугами банків.
«Давайте будемо чесними. Всі до одного банки, розробляючи програми споживчого кредитування, визначають перелік страхових компаній, з якими працюють, і граничну вартість їхніх послуг. За те, що банки надають клієнтуру і ринок цим компаніям, вони отримують компенсації і комісії, які входять в доходи в банку. Тому говорити про те, що не знаємо, не впливаємо, не можемо – це не транспарентно», -підкреслила Рожкова.
Вона зазначила, що в разі невиконання банками вимог щодо розкриття інформації, може повторитися історія кризового періоду з ростом неповернень і масовими судовими позовами. Що в свою чергу загальмує повернення довіри до банківської системи.
«Ми будемо наполягати на тому, щоб було повне розкриття інформації. Банки знають, що це коштує. Оцінюючи фінансовий стан клієнта в своїх скорингових системах, банки включають всі ці платежі, тому що повинні розуміти, чи вистачить у клієнта щомісячних надходжень для того щоб розраховуватися за кредитом. Тому ми чекаємо підтримки в цьому питанні», – резюмувала Рожкова.
Віта Філонич
За матеріалами:
Фінансовий клуб
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас