Багаті українці кинулися бронювати свої авто — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Багаті українці кинулися бронювати свої авто

Технології&Авто
1615
Розгул злочинності в країні змушує українців перестраховуватися. Експерти констатують: наші громадяни почали посилено цікавитися броньованим транспортом.
І хоча левова частка замовлень на бронювання надходить від Міноборони і МВС, пересічні українці також звертаються в спеціалізовані майстерні.
Хто їздить
Як розповіла фахівець відділу маркетингових комунікацій міжнародного центру інтернет-торгівлі Allbiz Марія Розумна, торік попит на броньовані авто і техніку зріс більш ніж в 2,7 разів.
Цього року динаміка зберігається. «З’явилися навіть замовлення з США, хоча 97% попиту забезпечує внутрішній ринок», – розповіла Марія Розумна.
Стабільний інтерес до захищених авто підтвердили і самі компанії, що займаються бронюванням. Хоча там і відзначають, що купувати нові і дорогі «цивільні» машини стали менше.
«У кращі роки продавали до 15-20 броньованих легкових автомобілів на рік, зараз – приблизно в 2 рази менше. В основному, це Mercedes S-класу. Вартість автомобілів – близько 550-650 тис. євро», – розповів UBR.ua заступник генерального директора з продажу легкових автомобілів компанії «АвтоКапітал» В’ячеслав Дядченко.
Основні замовники цивільних бронемашин в Україні – це бізнесмени, охоронні агентства, компанії автопрокату, інші юрособи. Кінцевого користувача продавець, як правило, не знає. Багато політиків замовляють автомобілі для себе через підлеглих, а генералам машини закуповують на держтендерах. А ось зірки шоу-бізнесу витрачатися на «обладунки» не звикли.
«Найпопулярніші серед позашляховиків – Toyota Land Cruiser 200 (в основному для поїздок в зону АТО), Mercedes G-Class і Range Rover. Серед седанів – Mercedes S-Class і BMW 7-Series. Машини різних років випуску, деякі Євро-5, деякі Євро-3 і 4», – зауважив у розмові з UBR.ua власник компанії «Armoured VIP» Руслан Бойко.
Везуть автомобілі найчастіше з Далекого Сходу, а більш дорогі – з Європи та Канади. Зі зрозумілих причин спостерігаються труднощі з поставками автомобілів з РФ, бо російські виробники використовують базові моделі російського складання, він-код у них також російський і вони не відповідають стандартам Євро-5.
Дороге задоволення
В Україні є близько десятка виробників, що працюють в даному сегменті. Але часто наші громадяни з міркувань безпеки вибирають відомі іноземні контори з хорошою репутацією і потрібними сертифікатами. А ось для військового сектора працюють наші умільці.
Бронювання може бути як заводським, так і зробленим вже після купівлі авто, в спеціалізованій фірмі. Вже готову техніку в броні надають Mercedes-Benz, BMW, Audi і Land Rover/Jaguar.
Але найчастіше бронюють не весь автомобіль, а тільки його частини (кабіна водія, двері пасажира).
Броньована техніка ділиться на кілька категорій:
За словами президента Асоціації траблшутерів Сергія Креймера, на сьогоднішній день обсяг ринку становить приблизно 2 тис. машин на рік. Причому, попит зростає в геометричній прогресії. У 2014 році ринок оцінювався в 500 автомобілів, в 2015 р. – вже в 700-800, а в 2016 році попит зріс на 1000-1200 автомобілів.
Як розповіли нам в одеській охоронній компанії «Антикілер», точний обсяг ринку оцінити складно – всі, хто має можливість утримувати захищений автомобіль і парк машин супроводу – їх уже мають і лише час від часу оновлюють його.
Зрозуміло, інформація про заміну, обслуговування або ремонт захищеного автомобіля – закрита, і її витік може суттєво вдарити по репутації компанії.
Представницькі автомобілі і машини супроводу бронюють за індивідуальними замовленнями в спеціалізованих тюнінг-ательє. Деякі такі ательє є при заводах-виробниках.
Ціна автомобіля залежить від декількох факторів: вартість бази, рівень бронювання, бренд виробника капсули, наявність додаткових побажань у замовника. Базова версія Toyota Camry з рівнем захисту В-6 стартує від $130-170 тис. В залежності від виробника. Вартість базової версії Toyota Land Cruiser з рівнем захисту В-6 починається від $210 тис.
Вартість самого бронювання багато в чому залежить і від «рельєфу» автомобіля, наскільки вигнутий корпус машини.
«Якщо бронювати по хорошому класу, то вартість дорівнюватиме приблизно ціні самого автомобіля. Наприклад, найпростіше забронювати джип, наприклад, «Кубик» від Mercedes, тому що він дійсно квадратний, а ось броня для Camry може коштувати і вдвічі дорожче», – розповів UBR.ua начальник відділу розвитку НУО «Практика» Сергій Вілков.
Готові екземпляри компанії відвантажують протягом 10-14 днів. Але індивідуальне замовлення можна чекати і більше року.
Сервіс із доплатою
Обслуговування броньованого автомобіля також обійдеться дорожче, ніж звичайного. Як мінімум, тому, що регламентні роботи потрібно проводити частіше. А різниця у вартості індивідуальна для кожного автомобіля.
Основна проблема – це робота з деталями, розміщеними за захисними панелями. Якщо виробник використовує власні ноу-хау для кріплення даних панелей, то для доступу до масляного фільтра і зливу масла може знадобитися від 3 до 5 годин і стільки ж на зворотне складання.
Позаяк багато виробників не пропонують інструмент для сервісних центрів, це створює величезні проблеми в обслуговуванні і нерідко робить його вартість космічною.
Найдорожчі втратні матеріали – гума, гальмівні колодки, амортизатори і пружини, а також скління. Комплект гуми на Mercedes S-класу може обійтися в 20 тис. євро. Все залежить від конфігурації конкретного автомобіля і можливостей СТО на замовлення таких запчастин.
«Вартість може збільшуватися, якщо було витрачено більше нормо-годин. Наприклад, якщо за регламентом процедура займає 0,6 нормо-годин, а з броньованим авто це зайняло 0,8 нормо-годин, то ціна, відповідно, буде більшою», – зазначив у розмові з UBR.ua керуючий автосервісу повного циклу «Гарант-Автотехнік» Євген Синянський.
Денис Вергун
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас