Українська митниця не пропускає деякі посилки з технікою Xiaomi, купленою за кордоном — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Українська митниця не пропускає деякі посилки з технікою Xiaomi, купленою за кордоном

Технології&Авто
3360
З кінця квітня українці, які купують продукцію бренду Xiaomi безпосередньо з Китаю, стали скаржитися на те, що до них не доходять деякі посилки з технікою, замовленої в зарубіжних інтернет-магазинах. Про це повідомив представник одного з китайських магазинів, який зв’язався з українською ком’юніті. Покупці уточнюють, що поштова служба попередила про те, що посилки відправляються назад відправнику.
“Люди вважають, що це ми монополізуємо ринок. Це не так, ми не маємо відношення до заборони”, — уточнює Дмитро Лупич, координатор українського ком’юніті.
В Україні представником правовласника торговельної марки Xiaomi є Олександр Шевченко, інформація про якого значиться в офіційному реєстрі на сайті Державної фіскальної служби (ДФС).
Українська митниця підтверджує, що, згідно з чинним законодавством, він (і тільки він) на правах представника правовласника може дозволяти або забороняти, блокувати доставку і повертати посилки. Затримка може досягати 10 днів. Далі ним приймається рішення – або правовласник звертається в суд, або не перешкоджає митниці завершити митне оформлення.
До представника правовласника звернулися за коментарем, щоб уточнити, чи був запит з його боку і чи він стосуватиметься приватних відправлень. За його словами, запит є, і він відповідає статті 398 Митного кодексу України, а посилки, в яких знаходиться 1-2 одиниці товару, не повертаються. Крім того, Олександр Шевченко заявив про те, що паралельно з ним інші особи якимось чином зареєстрували такі самі права. Хоча про них інформації у реєстрі немає.
Що ж таке вичерпання прав? Раніше детально про це написав Сергій Арабаджи, засновник Hotline.ua. Виробник товару під власною торговою маркою втрачає право на його комерційну експлуатацію після першого продажу. Це означає, зокрема, що новий власник може рекламувати цей товар. У цьому сенсі, права власника на торговельну марку вичерпуються. Начебто все зрозуміло і не повинно бути ніяких різночитань: товар зроблений заради продажу, з його продажу отримано вигоду, у товару новий власник, тому його виробник не повинен і не має права перешкоджати подальшому продажу цього товару.
Але при міжнародній торгівлі різночитання з’являються. Деякі країни вважають, що імпортер (покупець) товару повинен при ввезенні в свою країну підтвердити у виробника право на його продаж. Це називається національний принцип вичерпання прав. Якщо цього робити не потрібно – це міжнародний підхід.
За матеріалами:
ITC.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас