Яндекс проти Gmail: як перенести пошту після блокування російських сайтів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Яндекс проти Gmail: як перенести пошту після блокування російських сайтів

Казна та Політика
27364
Після набрання чинності указу президента про блокування російських веб-ресурсів, українцям, які використовували поштові сервіси mail.ru, yandex.ua, yandex.ru, inbox.ru, list.ru, bk.ru і mail.ua необхідно буде перейти на українські ресурси.
Велике переселення
Експерти кажуть: «переїзд» буде масштабний. Адже російськими поштовими скриньками користувалися мільйони наших співгромадян. Користувачів однієї тільки «електронки» від Яндексу в Україні налічують понад 1,3 млн. Тож потік нових користувачів на конкурентні майданчики очікується колосальний.
«Поштові сервіси — це масштабовані системи, тому вони зможуть коректно працювати з великим потоком нових користувачів», — запевнив у розмові з UBR.ua CEO та засновник бізнес-мережі Hubber Артем Шевченко.
Електронна пошта є одним з основних каналів зв’язку не тільки для простих українців, але і для безлічі компаній, яким необхідно постійно розсилати клієнтам сервісні повідомлення, листи про оновлення та анонси тощо.
Зараз практично всі компанії, оператори та провайдери займаються розсиланням листів своїм користувачам з рекомендаціями терміново змінити електронну пошту на українську.
Так, приміром, на українському майданчику Zakupki.Prom.ua близько 30% постачальників раніше користувалися забороненими тепер поштовими сервісами.
«Наш торговий майданчик повідомив всіх постачальників з email-ами в доменних зонах .ru або yandex.ua і mail.ua про введення санкцій. Станом на 19 травня нашими рекомендаціями щодо оперативної зміни пошти скористалися близько 15% постачальників. Причому за тиждень найбільша активність у переході була зафіксована 17 травня», — розповіла UBR.ua керівник відділу розвитку продукту торгового майданчика Zakupki.Prom.ua Анна Мирончук.
Для переїзду можна вибрати один з таких сервісів:
  • Gmail.com;
  • Yahoo.com;
  • Ukr.net;
  • Meta.ua;
  • I.ua;
  • Корпоративна пошта.
Також санкції обійшли стороною російську компанію Rambler&Co, яка вирішила навіть запустити портал в українському сегменті інтернету — rambler.ua. Крім читання новин, українці також можуть завести тут поштову скриньку.
Хоча поки неясно, чи навмисно залишили компанію поза санкційним списком, чи просто проґавили. Тож з відкриттям скриньки на цьому майданчику експерти радять зачекати.
«Всі українські сервіси старі, і боятися їх блокування не варто, але i.ua не надає безкоштовного SMTP (більш сучасний і досконалий протокол для роботи з вхідними повідомленнями), що, безперечно, анахронізм і проблема (та й в принципі технологічно він найбільше застарів), що робить його не кращим варіантом для перенесення пошти», — зауважив у розмові з UBR.ua засновник і СЕО 1991 Open Data Incubator Денис Гурський.
Як налаштувати переадресацію
Простіше налаштувати переадресацію листів на «легальні» поштові скриньки, ніж працювати з рішеннями для обходу блокування сервісів, кажуть експерти. Листи з особистою інформацією краще зовсім видалити з російських поштових скриньок.
Якщо ваш провайдер ще не заблокував заборонені ресурси — ніяких додаткових маніпуляцій проводити не треба. В іншому випадку — при перенесенні пошти та іншої інформації доведеться, наприклад, використовувати Tor Browser або браузер Opera в турбо-режимі, а для Google Chrome ви можете встановити спеціальне розширення – один з VPN-сервісів.
Останні українці після новин про блокування качають особливо активно.
Але не зайвим буде знати, що використання VPN (приховування реальної ip-адреси) несе ризики інформаційної безпеки.
«Коли трафік проходить через сервер VPN, вам ніхто не може дати гарантії, що не здійснюється стеження за вами в мережі або, в гіршому випадку, перехоплення паролів та іншої важливої інформації», — говорить Артем Шевченко.
Отже, надійніше все-таки буде переїхати.
Перший крок, який потрібно зробити при зміні поштового сервісу, — створити обліковий запис і завести скриньку на одному з дозволених поштових сервісів. Як тільки новий обліковий запис створений, можна приступати до налаштування переадресації.
Якщо старі листи потрібно зберегти, мабуть, найпростішим способом буде скористатися поштовим клієнтом, наприклад, Microsoft Outlook. У ньому необхідно налаштувати старий і новий ящики по SMTP, синхронізувати старий ящик, експортувати листи з нього в файл, а потім імпортувати в новий.
Правила листування
У всіх поштових сервісах є можливість зробити імпорт/експорт даних. Ніяких додаткових програм для цього використовувати не потрібно. Після вилучення та перенесення даних в новий поштових ящик, старий варто залишити і зробити переадресацію з нього на новий.
«Якщо у вас ящик, який не підтримує експорт даних, всю інформацію за допомогою протоколу POP3 треба зберегти на комп’ютер, а потім перенести їх у новий сервіс або працювати, як з архівом, розташованим на комп’ютері, наприклад, використовуючи MS Outlook», — зауважив у розмові з UBR.ua директор департаменту корпоративних продажів компанії «ІТ-Інтегратор» Іван Сидоренко.
Наприклад, щоб налаштувати переадресацію листів з Mail.ru потрібно зайти в налаштування облікового запису і скористатися вкладкою «Пересилання та POP/IMAP», де потрібно вибрати один з варіантів — «Включити POP для всіх листів» або «Включити POP для листів, отриманих з цього моменту». Ці налаштування потрібно зберегти за допомогою кнопки «Зберегти зміни».
Наступний крок — у вкладці «Облікові записи» (у тих же налаштуваннях) потрібно знайти рядок «Отримати пошту з інших облікових записів» і натиснути «Додати обліковий запис». У вікні потрібно ввести адресу на Mail.ru. і натиснути «Далі».
Після цього з’явиться можливість вибрати спосіб імпорту, тобто варіант скопіювати всі листи зі старого ящика (тому не варто хвилюватися, що ваші листи і файли будуть загублені) або пересилати тільки нові листи, які будуть приходити на старий email.
Вибравши один з варіантів, потрібно буде ввести ім’я користувача та пароль на Mail.ru та натиснути кнопку «Додати акаунт». Після цього всі листи будуть скопійовані в новий ящик, а наступні вхідні будуть відразу приходити на нову адресу.
«Найпростіший і найдоступніший спосіб перенести всю інформацію з одного поштовика на інший — використовувати IMAPSize — це безкоштовний додаток для Windows, який дозволяє швидко і ефективно управляти поштовими обліковими записами IMAP (протокол, що підтримує прийом і можливість управління електронною поштою прямо на сервері). Він підходить для переважної більшості поштових сервісів», — радить Анна Мирончук.
Якщо ж у вас, крім самого ящика, дані зберігаються в «хмарі» (існує хмарний сервіс — Яндекс.Диск, який схожий на Google Диск), то для перенесення даних з Яндексу необхідно завантажити все одним архівом і потім завантажити на інше хмарне сховище або фізичний накопичувач.
Це найпростіший і найшвидший спосіб. Але, звичайно, все залежить від кількості даних, які потрібно перемістити.
У разі, якщо мова йде про один поштовий ящик, можна, виконавши інструкцію, все зробити самостійно.
«Недостатньо просунуті користувачі можуть скористатися послугами приватних підприємців, які надають «навколокомп’ютерні» послуги за викликом — встановлюють програмне забезпечення, роблять дрібний ремонт техніки», — зазначив у розмові з Іван Сидоренко.
Для пересічних користувачів виклик такого фахівця обійдеться в кілька сотень гривень.
Якщо ж мова йде про перенесення корпоративної пошти, то досить зручно використовувати послуги фрілансерів. Як тільки стало відомо про можливі проблеми з доступом до російським скриньок, в інтернеті почали з’являтися оголошення з пропозиціями допомогти перенести інформацію з однієї електронної пошти на іншу.
«За перенесення пошти 100 співробітників просять в середньому від 1000 до 3000 грн. Для виконання подібної задачі знадобиться від 2 до 4 днів», — розповів UBR.ua представник українського фріланс-сервісу Freelancehunt Валентин Зюзін.
Для виконання завдання фахівцям не потрібно приїжджати в офіс — вся робота виконується віддалено. Тож виконавця можна знайти через фріланс-біржі в будь-якій точці країни. Однак варто врахувати, що такий виконавець буде мати доступ до всього листування компанії, тому перед початком робіт варто підписати з ним договір, в т.ч. і NDA (угода про нерозголошення).
Не зайвим буде перевірити і його репутацію — краще шукати через перевірені майданчики, звернути увагу на відгуки про виконавця, залишені іншими замовниками.
Щоб убезпечити себе від можливого шахрайства, можна оплатити роботу через сервіс безпечної співпраці – в таких проектах фрілансер отримує оплату тільки після того, як закінчить всю роботу. Це гарантує збереження коштів і виконання завдання.
Фрілансери готові за винагороду допомогти «перенести» і всі дані профілю з однієї соцмережі в іншу.
Активніше в цьому контексті проявили себе власники великих груп по продажу товарів в соціальній мережі ВКонтакте.
«Зараз на нашому сервісі є запити на перенесення товарів групи у Facebook. Ми очікуємо, що активніше завдання такого характеру будуть з’являтися, коли більшість провайдерів заблокують поштові сервіси та соціальні мережі, які потрапили під санкції», — розповів UBR.ua СЕО сервісу Kabanchik.ua Роман Киригетов.
Що робити з сотнями ящиків
Якщо ви користувалися послугою «пошта для домену» Яндексу (для особистої або корпоративної пошти), то тут ситуація ускладнюється. Яндекс надавав цю послугу безкоштовно і безкоштовних альтернатив з аналогічним функціоналом тут просто немає.
Таку ж послугу надають, наприклад, Google (G suite), Amazon (workmail), або Zoho:
Zoho — єдиний з трьох надає безкоштовний пакет до 25 ящиків (можна розширити до 50 за допомогою реферальної програми). Для більшого числа ящиків ціни стартують від 2 євро/міс. за користувача.
Google (G suite) — знову ж таки, індустріальний стандарт, $5/міс. за користувача з базовим функціоналом, $10 за користувача з розширеним функціоналом для бізнесу.
Amazon (workmail) — $4/міс. за користувача.
«Якщо вам потрібні ці сервіси для себе або для малої кількості співробітників, то це підйомні цифри, але якщо рахунок ящиків йде на десятки або сотні, то вигідніше буде підійти до питання інакше — через хостинг-провайдерів або власний поштовий сервер», — зазначив Денис Гурський.
Більшість хостинг-провайдерів надають управління поштою у своїх хостинг-пакетах, без обмеження за кількістю ящиків, тільки за місцем на диску. Наприклад, nic.ua, або mirohost.
Можливості налаштування і управління ними, зазвичай, бідніші, якщо порівнювати з сервісами, згаданими вище, але для базових потреб більшості користувачів цього буде достатньо, головне, щоб під всю кореспонденцію вистачило місця, тому берете хостинг-пакет з достатнім об’ємом диска і користуєтеся (все можна буде налаштувати панелі управління хостингом).
Якщо місця бракуватиме — пишіть в службу підтримки, швидше за все, вам допоможуть з вирішенням цього питання. Перенести старі листи можна буде тим самим способом, що і з іншими поштовими сервісами, через Оutlook.
Якщо ж ваші вимоги до управління поштою вищі, у вас величезне число ящиків, потрібна тонка настройка фільтрів, пересилання, груп розсилок і є необхідність відправляти велику кількість листів, то тут не обійтися без власного поштового сервера.
«Для цього вам знадобиться орендувати віртуальний сервер ($10-30/міс.) і найняти фахівця, який зможе його налаштувати і перенести старі листи». — зазначив у розмові Денис Гурський.
Денис Вергун
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас