Аскольд Клюс: політ-проліт. Як відсудити компенсацію у авіакомпанії? — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Аскольд Клюс: політ-проліт. Як відсудити компенсацію у авіакомпанії?

Особисті фінанси
969
Два роки тому я збирався летіти з Лондона додому. Рейс скасували. У залі очікування прямо біля мене сиділа дівчина і плакала, а поруч один поліцейський заспокоював її, пропонуючи чашку кави. Якраз обличчя людей навколо, повні відчаю і переживань, і образ тієї самої дівчини надовго закарбувалися в пам’яті.
Мені здається, той, кому довелося зіткнутися з даною ситуацією, чудово пам’ятає всі проблеми, що випливають і які виникли через елементарну недбалість авіакомпанії. Зізнаюся, опинившись у такій ситуації, неприємно усвідомлювати, що не знаєш своїх прав. Саме тому я вирішив розповісти, як же діяти в разі скасування рейсу.
Чому авіакомпанії скасовують рейси і які у них зобов’язання?
Причин може бути безліч, але часто авіакомпанії скасовують рейс заздалегідь з комерційних причин. Про таке скасування польоту авіакомпанія повинна попередити пасажира не пізніше 2 тижнів до перельоту. Також бувають випадки, коли затримка рейсу може плавно перерости в його скасування. Тоді Вас зобов’язані доставити до пункту призначення наступним можливим рейсом перевізника або авіакомпанією-партнером. Коли ж такої можливості немає, гроші за квиток повертаються протягом 7 днів.
При цьому сума необхідної компенсації складе від $135 до $650 на одного пасажира.
У мене було скасування чартерного рейсу, чи можна отримати компенсацію в такому випадку?
Не має значення, летите Ви звичайним чи чартерним рейсом (або навіть лоукостером – більш бюджетним перевізником). Важливо розуміти, що пасажир, який заплатив гроші за переліт, уклав договір з авіакомпанією-перевізником, і вона зобов’язується доставити його в призначений час і місце. Затримка рейсу, скасування або овербукінг (недопуск людини на борт літака) є порушенням частини даного договору з боку перевізника.
Наскільки реальна можливість отримання компенсації?
Вже сьогодні ми вийшли на цифру, коли 98% пасажирів отримують свою законну компенсацію.
Протягом якого терміну можна вимагати компенсацію?
Все залежить від країни, де її вимагають. Наприклад, в Україні це 2 роки. Максимальний термін позовної давності, з яким ми стикалися, становить 6 років.
Що потрібно зробити на місці, щоб довести неправоту авіакомпанії?
В першу чергу необхідно отримати документ зі штампом, що підтверджує факт скасування та/або заміни рейсу. Прослідкуйте, щоб в ньому були викладені достовірні і максимально точні причини сформованої ситуації. У крайньому випадку, підійде штамп на маршрутному талоні про скасування рейсу, але тоді не будуть вказані причини.
Для цього знайдіть представника перевізника, наприклад, на стійці реєстрації на рейс або в касі авіакомпанії. Якщо Ви перебуваєте в залі очікування рейсів, такого працівника можна зустріти біля гейту (виходу на посадку), звідки повинен здійснюватися виліт літака.
У разі коли представника ніде немає, запитайте у будь-якого співробітника аеропорту, де можна отримати такий документ. Зазвичай це інформаційна стійка в аеропорту.
Звісно, Ви завжди можете зателефонувати в колл-центр авіакомпанії і дізнатися актуальну інформацію про рейс (телефон авіакомпанії може висіти на банері в аеропорту). Або зайдіть на сайт авіакомпанії.
Обов’язково зберігайте квитки, посадочні талони і багажні бирки. Щоб не втратити їх, рекомендую відразу сфотографувати. Також не будуть зайвими фотографії табло вильотів, де видно поточний час і статус Вашого рейсу. Збирайте всі чеки на їжу, готель і таксі (автобус, поїзд).
Пам’ятайте: компенсацію можна вимагати, якщо скасування рейсу сталася з вини перевізника, а не через такий форс-мажор, як, наприклад, погодні умови або страйк співробітників аеропорту (авіакомпанії). При цьому поломка літака до форс-мажору не відноситься.
Які умови повинна надати авіакомпанія на місці?
Це залежить від часу очікування нового рейсу і дальності польоту. Якщо Ви очікуєте новий рейс:
  • Більше 2 годин при дальності польоту до 1500 км (рейси по Україні, а також з Києва до Мінська, Мюнхен, Софію, Ригу і т. д.);
  • більше 3 годин-для рейсів від 1500 до 3500 км (з Борисполя до Лондона, Барселони, Брюсселя, Женеви і т. д.);
  • більше 4 годин при дальності польоту від 3500 км (з Києва до Нью-Йорк, Пекін, Коломбо і т. д.), тоді Вам передбачено:
- харчування та прохолодні напої;
- два безкоштовні дзвінки або передачі телекс/факс-повідомлення, або e-mail, виходячи з технічних можливостей аеропорту;
- трансфер за маршрутом аеропорт-готель-аеропорт;
- місце в готелі, якщо Ви змушені чекати виліт впродовж однієї або більше ночей.
Куди писати/дзвонити з вимогами компенсації?
Ви маєте повне право звернутися з претензією виплати компенсації в авіакомпанію. Для цього потрібно описати ситуацію і послатися на відповідне законодавство, яке необхідно застосовувати у Вашому конкретному випадку, а також правила перевезення пасажирів даної авіакомпанії.
Пам’ятайте, що будь-яка авіакомпанія – велика і сильна організація, тому важливо бути максимально чесним при викладі Вашої ситуації. Також потрібно прикріпити проїзні документи та зібрані докази вини перевізника.
При цьому Ви маєте повне право звернутися до суду ще на самому початку або після невдалих переговорів з авіаперевізником.
Природно, авіакомпанії докладають максимальних зусиль, щоб не виплачувати компенсацію. Тому ми рекомендуємо найняти досвідченого юриста у сфері авіаперевезень пасажирів.
Може авіакомпанія занести мене в чорний список після таких звернень?
Це просто неможливо. Тому сміливо відстоюйте право на компенсацію.
Бажаю Вам вдалих польотів і поменше скасувань рейсів!
Аскольд Клюс, засновник компанії MyAviaHelp
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас