Рецесія в США розпочалася: Ford скоротить 10% персоналу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Рецесія в США розпочалася: Ford скоротить 10% персоналу

Фондовий ринок
753
В останні місяці з автомобільного ринку США приходять тільки погані новини, що майже напевне свідчить про проблеми в американській економіці.
Ще на початку року окремі експерти попереджали, що епоха автомобільного буму в США близька до завершення, а вже в травні новини стали тривожними.
Величезні запаси автомобілів на складах, прогнози щодо того, що ціни на старі автомобілі будуть низькими протягом довгих років, спад продажів і збитки з автокредитування – все це змусило Ford заявити про істотне скорочення штату співробітників.
На складах США зараз припадають пилом 3,9 млн автомобілів, що дуже близько до історичного максимуму.
Попит також неухильно знижується, а перспективи не дуже райдужні.
Більш того, через “застій” на автомобільному ринку США можна очікувати справжнього потоку автомобілів, які будуть потрапляти на вторинний ринок в найближчі роки, а ціни, згідно з прогнозом Morgan Stanley, в найближчі 5 років можуть впасти на 50%.
Фактично це означає повноцінну кризу на автомобільному ринку США, і це або провісник рецесії, або її повноцінний супутник.
Генеральний директор Ford Марк Філдс в цій ситуації намагається втримати прибуток і підвищити рентабельність, і для цього в 2017 р. планується скоротити витрати на $3 млрд. В цілому, враховуючи спад на ринку, тільки скорочення видатків може дати такий результат.
Крім того, вартість акцій Ford протягом всього трирічного терміну повноважень Філдса так чи інакше знижувалася, а ринкова вартість компанії значно відстала від Tesla і General Motors.
Скорочення робочих місць в основному орієнтоване на найманих працівників, воно може початися вже на цьому тижні, а всього компанія скоротить 10% персоналу. У Ford 200 тис. співробітників по всьому світу, половина з яких працює в США, тобто американців все одно доведеться звільняти.
Очевидно, що скорочення такої кількості людей вплине на обсяги виробництва і, відповідно, на промислове виробництво в США. І це все на тлі підвищення ставок ФРС.
Що це, якщо не рецесія?
Для уряду, до речі, це дуже хороший сигнал про проблеми. Крім того, що дії Ford прямо суперечать планам президента Дональда Трампа, в розпал фінансової кризи компанія стала одержувачем державної допомоги.
Компанія Ford попросила кредит у розмірі $9 млрд, в обмін на це вона пообіцяла витратити $14 млрд на нові технології.
ІСТОРІЯ ПИТАННЯ
23 червня 2009 р. компанія Ford отримала кредит у розмірі $5,9 млрд за програмою “Транспортні технології”, розробленою департаментом енергетики.
У свою чергу компанія пообіцяла прискорити розробку як гібридних, так і акумуляторних автомобілів, закрити представництва і продати Volvo. Вона модернізувала заводи в штатах Іллінойс, Кентуккі, Мічиган, Міссурі і Огайо для виробництва гібридних автомобілів. Ford використала кошти, щоб сфокусуватися на комерційних електромобілях.
81% коштів використовувалися на створення нових технологій ефективності, включаючи фінансування популярного пікапа F-серії.
Дослідницька служба Конгресу США оцінила, що кредит врятував 33 тис. робочих місць. Ford погасить цей кредит до 2022 р.
Багато хто стверджує, що Ford потребував коштів для підтримання свого грошового потоку під час рецесії. Компанія каже, що вона була в кращій формі, ніж інші автогіганти, бо заклала свої активи в 2006 р. для залучення $23,6 млрд, які використовувалися для переоснащення її лінійки продуктів, щоб зосередитися на невеликих, енергоефективних транспортних засобах.
Але, судячи з усього, ці кредити виявилися повністю марними, принаймні з точки зору нинішньої адміністрації.
  • Грудень 2008 р. – кількість персоналу – 213 тис. осіб
  • Грудень 2008 р. – Ford отримала від уряду кредит у розмірі $9 млрд
  • Травень 2017 р. – кількість персоналу – 180 тис. осіб
Гроші витрачені, люди залишилися без роботи, а нові технології – це дуже спірна тема, особливо враховуючи успіх Tesla або GM.
Як пише The Wall Street Journal, сильні скорочення робочих місць в США можуть спровокувати політичну реакцію через роль, яку автопром зіграв під час кампанії та на початку президентського терміну Дональда Трампа.
За матеріалами:
Вєсті Економіка
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас