Експерт розповів, що потрібно, шоб в Україні були рівні дороги (інфографіка)
Щільність українських доріг найнижча в Європі, а смертність на них – найвища. Головна провина лежить на Укравтодорі, який, разом із дочірніми держпідприємствами, наживаються на цьому. Проте і самі українські водії лишаються активними співучасниками руйнації українських доріг.
Про це розповів Володимир Шульмейстер, директор програми Інфраструктура майбутнього.
За його словами, влада зобов’язана виділяти на дороги гроші від 15%-го акцизу при імпорті нафтопродуктів – це 35 млрд грн на рік. Але наразі ці кошти йдуть на погашення кредитів за зовнішніми боргами. На 2017 рік на ремонт доріг дійде лише 8,8 млрд грн. При цьому до 40% коштів, які виділяють на ремонт, осідають в кишенях зацікавлених осіб та компаній, тому вони й не зацікавлені робити довговічні дороги.
“На докорінне виправлення ситуації потрібні 4-5 років і до 100 млрд грн на рік. Окрім того, необхідно встановити контроль за діяльністю і витратами Укравтодору. А облавтодори передати на баланс обладміністрацій, або приватизувати”, – зауважує експерт.
На думку Шульмейстера, потрібно сформувати бюджет на ремонт доріг у розмірі не менше 50 млрд грн на рік. Джерелом фінансування визначити не лише акциз від нафтопродуктів, але й доходи від сплати за проїзд від великовантажного транспорту.
“В ремонті задіяти іноземних експертів з багаторічним міжнародним досвідом, оголосивши міжнародні тендери. Застосувати бетонну технологію, як більш довговічну і економічно вигіднішу”, – вказує він.
“Встановити європейські стандарти магістралей. Розширити полотно доріг та встановити на них систему автоматичних штрафів за перевищення навантаження на вісь (Weigh-in-Motion). Інакше, українці продовжать витрачати власні кошти на ремонт машин, а смертність на дорогах не зменшиться”, – резюмує Шульмейстер.
За матеріалами: НВ
Поділитися новиною