"Електрика скінчилася": Кабмін запровадив надзвичайний стан у енергетиці - чим це загрожує українцям — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Електрика скінчилася": Кабмін запровадив надзвичайний стан у енергетиці - чим це загрожує українцям

Енергетика
972
Кабінет міністрів України на місяць ввів надзвичайний стан (НС) в енергетиці.
Відповідне рішення було прийнято в ході позачергового засідання уряду 15 лютого.
“Є пункт, який передбачає, що в разі виникнення необхідності та диспропорції між споживанням і виробленням електричної енергії ми все ж таки будемо задіювати віялові відключення для того, щоб збалансувати вироблення і споживання електричної енергії”, – розповів міністр енергетики та вугільної промисловості Ігор Насалик.
Він пояснив, що надзвичайні заходи передбачають визначення допустимого рівня зниження резерву енергогенеруючих потужностей.
Щоб знизити споживання вугілля-антрациту на 20%, уряд має намір задіяти низку заходів.
Зокрема, буде розроблений графік навантаження енергосистеми України з урахуванням вимог ДП “Національна енергетична компанія “Укренерго”. Наприклад, щоб максимально заощадити вугілля, підприємства будуть працювати на мінімумі свого обладнання.
Крім того, оператор магістральних мереж встановить тимчасові обмеження щодо їх пропускної спроможності, а також визначити умови та обсяги міждержавних перетоків електроенергії.
Для АЕС будуть встановлені спеціальні графіки роботи, плюс “Енергоатом” повинна бути готова в будь-який момент розвантажити свої енергоблоки. При цьому в період НП атомні станції забезпечать енергопостачання в нічний час і до 70-80% покриють споживання вдень. Решта покриють гідроелектростанції, посилиться навантаження на ті ТЕС, які працюють на газовому вугіллі.
Коли українцям чекати відключень в будинках
Раніше на запитання, коли варто очікувати кризової ситуації, Насалик відповів: “Через два тижні почнуться, враховуючи запаси, які у нас є по різних генераціях, цей термін може бути від 14 до 45 днів. Але можна сказати, що через два тижні ми зіткнемося з проблемою покриття пікових навантажень в енергосистемі”.
Колапс у енергетиці внаслідок нестачі вугілля антрацитної групи прогнозують вже через 25 днів. У Кабміні заявили, що віялові відключення торкнуться семи областей: Київської, Дніпропетровської, Харківської, Чернігівської, Сумської, Запорізької, Черкаської.
“Відключати споживачів – спочатку промислових, потім житлові райони – почнуть, коли вимкнуться ключові ТЕС: Зміївська (під Харковом), Трипільська (Київ), Криворізька і Придніпровська. Тоді буде важко утримувати частоту, і відключатимуть, щоб не допустити перекосів в споживанні – це загрожує “блекаутом” (коли згорають трансформатори. – Авт.), – розповів незалежний енергоексперт Валентин Землянський. – Убезпечити великі міста від відключення не вдасться – споживачі залишаться в темряві від 2 до 8 годин в середньому”.
Паралельно буде введений режим надзвичайної ситуації в енергетиці. “Однак це якраз на споживачах ніяк не позначиться: такий режим уже мінімум чотири рази вводився в останні 3 роки, і він означає лише особливий порядок перерозподілу коштів”, – заявив енергоексперт Дмитро Марунич.
Залишимося не тільки без світла
ТЕЦ виробляє і тепло (гарячу воду), і електроенергію. Якщо таке підприємство зупиняється або робить упор на виробництво електроенергії, то будуть перебої з поставками тепла і гарячої води в районі, який живиться від такої ТЕЦ, пояснює UBR.ua.
“Частина населення отримує послуги центрального опалення, частина використовує опалювальні електроприлади або газові котли. В останньому випадку відсутність або перебої з електропостачанням можуть створити проблеми з автоматикою котлів і роботою насосів”, – пояснив директор енергетичних програм Центру світової економіки і міжнародних відносин НАН України Валентин Землянський.
Будуть проблеми і з транспортом. Наприклад, в Москві в травні 2005 року через аварію в енергосистемі в ряді районів міста світло пропало на кілька годин. В результаті, близько тисячі людей застрягли в ліфтах, а десятки тисяч – в метро. Зі збоями працювали вокзали і була паралізована робота багатьох комерційних і державних підприємств.
“Можна подумати, що в місті тільки трамваї і тролейбуси залежать від електромережі. Автобуси і маршрутки також вимагають заправки пальним, яке на АЗС роздають колонки з електричним приводом”, – зазначив аналітик громадської організації “Громадський аудит” Тарас Галайда.
Втім, гендиректор мережі АЗС “Паралель” Олена Хілієнко заспокоїла: якщо і виникнуть перебої, то навряд чи будуть масовими і на стабільність роботи заправок компанії це не вплинуть. “При короткостроковому відключенні будемо використовувати дизельні генератори, якими обладнані наші АЗС і нафтобази. Каси та POS-термінали оснащені gprs-модулями, які включаються при відключенні основного інтернет-каналу. Тому вони будуть працювати, принаймні, поки функціонують базові станції мобільних операторів”, – заявила вона.
У свою чергу прес-секретар Vodafone Україна Вікторія Павловська запевнила, що планові відключення електроенергії не повинні стати причиною перебоїв зі зв’язком. “Мобільна мережа працювати буде. У разі припинення подачі електроенергії і після використання ресурсу акумуляторів, використовується живлення за допомогою дизель-генераторів. Для цього закуповується і поставляється на об’єкти зв’язку дизельне паливо”, – повідомила Павловська.
Втім, як зазначає президент асоціації “Об’єднання операторів ринку нафтопродуктів України” Дмитро Кулик, генератори можуть допомогти лише при нетривалій відсутності світла. Але далеко не всі АЗС оснащені подібним устаткуванням. Тому стверджувати, що всі заправки будуть працювати в звичному режимі, не можна. Особливо це стосується придорожніх і сільських АЗС, де навряд чи є додаткове обладнання.
“У віддаленій сільській місцевості навіть мережева АЗС може бути не оснащена блоком резервного енергопостачання. Крім того, використання генератора – дороге задоволення. Тому передбачити, як поводитимуться власники заправок в разі, якщо блекаут затягнеться, – складно. Загалом, роботи генератора вистачає на 5-6 годин”, – уточнив Кулик.
Якщо світло буде подаватися на заправки за графіком, то через якийсь час вони стануть закриватися, що загрожує чергами і загальним ажіотажем. Адже в такій ситуації автовласники будуть намагатися запастися паливом про запас.
Петро Пуляєв
За матеріалами:
Вісті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас