Вийти в море: як вибрати яхту для купівлі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Вийти в море: як вибрати яхту для купівлі

Світ
1083
Якщо замовити нову яхту взимку, то до осіннього оксамитового сезону вона буде готова для виходу в море. Про те, яку яхту вибрати і як перетворити дороге придбання на вигідну інвестицію, розповідає співвласник яхтової компанії Fleet5 Андрій Іванов.
Перш ніж купити яхту, треба зрозуміти, для чого вона потрібна: ходити на ній в спокійних водах з сім’єю чи ганяти на Карибах? Можливо, бажаєте, щоб судно стало вашим домом або ж вигідною інвестицією, здатною принести прибуток в майбутньому? Загалом, вибір, як авто – сімейне, гоночне, колекційне тощо.
Вийти в море: як вибрати яхту для купівлі
Фото Dufour Yachts
Повноцінним домом можна вважати яхти, довжина яких стартує від 20 м. Такий розмір судна дозволить жити на воді без обмежень у кількості потрібної побутової техніки та інших зручностей. Втім, житло в 10 м теж цілком прийнятне, але більш компактне. Для того щоб просто періодично милуватися красотами Греції, Італії чи Іспанії, прихопивши на борт сім’ю і друзів, цілком достатньо якраз такого човна.
Окремої уваги заслуговують експедиційні судна – не будинки, а палаци на воді. Це найпопулярніша тема серед заможних любителів яхтингу. На такому човні можна піти в будь-яку точку світу, на цьому судні є все, що завгодно. Материнський корабель – плавуча база з останніми розробками техніки – вертольотами, підводними човнами, водними мотоциклами та іншими принадами. І все це – в непотоплюваному корпусі.
Вийти в море: як вибрати яхту для купівлі
Фото Beneteau
Коли зрозуміло, для чого саме потрібна яхта, варто визначитися з новизною судна – прямо з верфі чи все ж б/у. Обидва сценарії мають свої плюси і мінуси. Новий корабель не треба лагодити. Він не скоро застаріє. У ньому – не тільки нові деталі й корпус, але і нові технології. Плюс човни нового покоління більш морехідні й комфортні. З мінусів – ціна (вища в порівнянні з вартістю не нової). А також витрачений час: яхту доведеться якийсь час чекати – краще замовляти човен на заводі, бачити, як її закладають, контролювати все.
Мінуси нової яхти – це плюси човна з досвідом. Не нову яхту не потрібно чекати, і обходиться вона часто дешевше – судно від п’яти років коштує приблизно на 20% дешевше, ніж човен з верфі. Зате для його огляду знадобиться ціла команда фахівців, які допоможуть розібратися, чи все добре з яхтою, «просвітять» її на предмет поломок і, в разі неполадок, підкажуть, у скільки обійдеться ремонт і наскільки затягнеться. До речі, при ремонті яхти незайвим буде найняти фахівця, який простежить за всіма етапами.
Вибір конкретного човна – найскладніший, він може затягнутися на кілька місяців, а то й років. Вартість нових яхт стартує від $100 000-200 000 до мільйонів.
Якщо мова йде про мас-маркет, тоді готовий проект зроблять за загальним зразком, і це обійдеться в $100 000 за яхту в 35 футів стандартній комплектації. Dufour і Beneteau – гідні представники даного класу.
Якщо є бажання, гроші й час придбати дизайнерський проект, то тут – безліч варіантів. Існує чимало знаменитих верфей, які пропонують човни класу «люкс», на кшталт Feadship, Lürssen, Heesen, Perini Navi, Trinity Yachts, Amels. А також невеликі верфі, які створюють ексклюзивні дизайнерські проекти. Наприклад, Doelker & Voges і Dykstra & Partners в морському дизайні. Або Philippe Starck і Christophe Leoni в інтер’єрному яхтовому стилі.
Вийти в море: як вибрати яхту для купівлі
Фото Trinity Yachts
Вартість люксового човна залежить від апетитів яхтсмена – чим більше ексклюзивності, додаткового тюнінгу та інших принад, тим човен дорожчий. Розмір судна також солідно впливає на бюджет.
Ексклюзивні човни з часом не дешевшають, а навпаки – зростають у ціні. Отже, з одного боку, яхта – пасив, на обслуговування якого доводиться щорічно витрачати близько 10% вартості судна, з іншого – актив, здатний примножити капітал її власника. З недавніх гучних публічних продажів – яхта італійської верфі Riva Aquarama Special «Lealena» (1974), яка пішла з молотка на торгах Sotheby’s за 448 000 євро.
Італійські бренди – гарні, правда, не завжди надійні. Американці, часом, створюють незграбні човни, але якісні. У англійців і французів часто оптимальне співвідношення ціни та використання нових технологій. Голландці – будують красиво і на століття. Німці не так досягли успіху у вітрильному спорті, як у виробництві автомобілів, проте винятки трапляються.
Багато яхтсменів кажуть, що орендувати часто зручніше, оскільки, по суті, ви не прив’язані до регіону, де стоїть судно. Або ж вам не потрібно ганяти човен, якщо є бажання досліджувати новий регіон. Вигідніше – вам не потрібно щороку витрачати згадані 10% вартості човна на її утримання. Плюс щорічно можна випробувати нові човни. Але! Не скрізь є можливість орендувати яхту: існують певні чартерні регіони, де орендувати яхту – не проблема.
А є, наприклад, Антарктида або Сомалі, де це проблематично зробити. Та що Сомалі – проблеми з орендою човна можуть виникнути і в благополучній Норвегії. Власна яхта дає абсолютну свободу пересувань. Плюс свій човен – це дім у будь-якій точці світу.
Андрій Іванов
За матеріалами:
Forbes.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас