Німецький бізнес через Трампа готується до торгової війни з Америкою — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Німецький бізнес через Трампа готується до торгової війни з Америкою

Світ
609
Ділові кола Німеччини серйозно стурбовані протекціоністським курсом Дональда Трампа і очікують реальних проблем для німецьких компаній. “Я рекомендую своїм колегам-підприємцям: будьте пильними”, – заявив в опублікованому в понеділок, 30 січня, інтерв’ю газеті Süddeutsche Zeitung Дітер Кемпф (Dieter Kempf), новий президент Федерального об’єднання німецької промисловості (BDI) – головного об’єднання промисловців і підприємців ФРН.
“Нам загрожує торгово-економічна війна з Америкою”, – попередив 29 січня зі сторінок Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung глава Німецького інституту економічних досліджень (DIW) в Берліні Марсель Фрацшер (Marcel Fratzscher). А найбільша німецька ділова газета Handelsblatt в минулі вихідні присвятила конфлікту, що насувається, багатосторінковий спеціальний додаток під загальною шапкою: “Америка: друг, який став чужим”.
Сигналом тривоги стали погрози на адресу німецького автопрому
Поки, щоправда, нова вашингтонська адміністрація ніяких конкретних дій проти німецьких і в цілому європейських фірм не робила. Однак Дональд Трамп уже пішов на різке загострення відносин з таким великим торговим партнером США, як Мексика, і розірвав угоду про транстихоокеанське партнерство (ТТП). Тому протекціоністський і антиглобалістський курс нового американського президента сумнівів не викликає. До того ж він уже недвозначно висловлював погрози на адресу Китаю та Німеччини – двох країн, у співпраці з якими у Сполучених Штатів особливо великий дефіцит зовнішньоторговельного балансу.
Найпізніше відтоді, як обраний президент США ще до вступу на посаду в опублікованому 16 січня інтерв’ю німецькій газеті Bild і британській The Times обрушився з критикою на одну з ключових галузей німецької економіки – автопром, ділові кола Німеччини активно б’ють на сполох.
У тому інтерв’ю Трамп пригрозив компанії BMW, що обкладе її продукцію 35-відсотковим імпортним митом, якщо вона побудує фабрику в Мексиці і звідти буде поставляти автомобілі на американський ринок. І поскаржився, що на 5-й авеню в Нью-Йорку біля кожного будинку стоять “Мерседеси”, а ось в Німеччині “Шевроле” зовсім не видно.
Німці готують аргументи і подумують про позови
У численних публікаціях німецьких ЗМІ, що з’явилися відтоді, відзначається, що американська корпорація General Motors в 2013 році сама прийняла рішення припинити продажі в Західній Європі марки Chevrolet, щоб не створювати зайвої конкуренції іншому своєму бренду – Opel. Вказується також, що по дорогах ЄС і, зокрема, Німеччини роз’їжджає досить велика кількість автомобілів іншого американського автобудівника – Ford. А німецькі автоконцерни, в свою чергу, активно випускають автомобілі на своїх заводах в США, створюючи на американській території численні робочі місця, чого і вимагає Трамп.
Однак і експерти, і представники бізнесу побоюються, що факти і раціональні аргументи в Вашингтоні не будуть сприйняті, а тому подумки готуються до найгіршого розвитку подій – і прораховують різні сценарії. Так, Дітер Кемпф в інтерв’ю Süddeutsche Zeitung нагадав, що вводити 35-процентні мита не дозволяють правила СОТ: “Середні митні ставки, які США можуть ввести, складають від 3 до 4 відсотків”.
А що, якщо Дональд Трамп проігнорує правила Світової організації торгівлі або, чого доброго, навіть піде на розрив з нею? “Тим самим він буде рубати сук, на якому самі ж США і сидять, оскільки жодна інша країна не використовує настільки інтенсивно правила СОТ для захисту своїх інтересів”, – підкреслив голова BDI. Газета Handelsblatt, в свою чергу, нагадала, що ЄС може подати проти США позови до СОТ і, якщо виграє відповідні розгляди, отримає право вводити відповідні мита на американську продукцію.
У нас є різні можливості реагувати, нагадав на сторінках Handelsblatt німецький політик Манфред Вебер (Manfred Weber), який очолює найбільшу в Європарламенті фракцію консерваторів: “Ми можемо поставити багато різних запитань, наприклад: а скільки взагалі податків платять в Європі американські фірми? Або: якщо концерн із США заробляє в Європі так багато грошей, чому він створює робочі місця не у нас, а в основному в Каліфорнії?”
Китай як поборник вільної торгівлі і новий ключовий партнер?
Але все це, констатує видання, призвело б до тієї самої торгової війни, якої ніхто в Європі не хоче і всі бояться. Однак “мова йде і про те, щоб показати Трампу: його влада не безмежна, а його політика в кінцевому рахунку шкодить економічним інтересам його власної країни”.
У цьому назріваючу протистоянні з США Німеччині і Євросоюзу в цілому знадобляться потужні союзники, і представник німецького великого бізнесу Дітер Кемпф прямо називає Китай. Посилаючись на промову, виголошену головою КНР Сі Цзіньпіном в середині січня на Всесвітньому економічному форумі в Давосі, президент BDI зазначив: “Одна велика держава несподівано відрікається від вільної торгівлі, інша її щосили рекламує”.
Але чи можна довіряти Пекіну, який досі теж був скоріше прихильником протекціонізму і останнім часом в основному скуповує в односторонньому порядку високотехнологічні німецькі фірми? “Китай хоче і повинен подужати дигіталізацію економіки, щоб перестати бути просто виробничим цехом. А це він зможе тільки з німецькою технологією”, – переконаний Дітер Кемпф. Якщо КНР, в свою чергу, дозволить німецьким і європейським фірмам стати повноправними власниками китайських компаній, то відкриються зовсім нові перспективи співпраці.
Зробити в нової обстановці ставку на Китай в ефірі радіостанції Deutschlandfunk запропонував 30 січня і професор Міхаель Хютер (Michael Hüther), голова Інституту німецької економіки (IW) в Кельні: “Німеччина – передбачуваний і справедливий партнер, а Китаю саме такий і потрібен. Німеччина і Європа могли б стати найважливішим партнером Китаю”.
Андрій Гурков
За матеріалами:
Deutsche Welle
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас