Фінтех-ринок в 2016-му: підсумки і цифри — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Фінтех-ринок в 2016-му: підсумки і цифри

Фінтех і Картки
1550
Найкращим показником активного зростання Фінтех-ринку в 2016 став звіт Американського Управління з контролю за валютами (US Office of the Comptroller of the Currency (OCC)). Наприкінці грудня його представники оприлюднили заяву: «Фінтех є прямою загрозою банківській системі США. Банки не в змозі змагатися з цією галуззю, яка розвивається». Фінтех поставили поряд з такими ризиками для банківської системи, як і скандали з рахунками в Wells Fargo і вихід Великобританії з ЄС.
Що ж змусило «американських банкірів» забити на сполох?
В першу чергу, цифри та показники ринку Фінтех-ринку в 2016 році. Інвестиції в галузь продовжують зростати. Так, в 2015 році глобальне фінансування FinTech склало $19 млрд, у порівнянні з $18 млрд за три квартали 2016 року (15 млрд за 2 квартали і 2,9 млрд за третій).
Фінтех-ринок в 2016-му: підсумки і цифри
Поки підсумки 4 кварталу тільки підраховують, можна назвати лише одну цифру – в кінці 2016-го Консорціум китайських державних і приватних компаній створив інвестиційний фонд вартістю 1,44 млрд доларів, який буде займатися злиттями і поглинаннями (Mergers and Acquisitions, M&A) у сфері фінансових технологій.
До фонду, який отримав назву FinTech Merger and Acquisition Fund of Funds, входять такі китайські компанії, як Credit China FinTech Holdings, Shanghai Xinhua Distribution Group, China Huarong International та інші. Ця новина підтверджує одну з основних тенденцій 2016.
1). Китай починає масивну експансію на ринку FinTech послуг
Створення фінтех-фонду – це ще одне підтвердження того, що Китай продовжує прагнути до статусу лідера на глобальному ринку фінансових технологій. Згідно з оцінками Credit China FinTech, інвестиції Китаю в сферу фінансових технологій з липня 2015 року по червень 2016 року досягли 8,8 млрд доларів.
Крім Китаю, конкуренцію традиційним гравцям світового FinTech складають нові компанії з Франції, Мексики, Південної Африки і Сінгапуру.
2). FinTech в банківському секторі. Підвищення лояльності споживачів
Крім інвестицій значно зросла лояльність споживачів до фінтех-компаній. В рамках дослідження «Millennials + money: The unfiltered journey» команда Facebook проаналізувала погляди і переконання 70 млн американців від 21 до 34 років.
Так, дослідження виявило, що 92% американських респондентів не довіряють традиційній банківській системі. 68% респондентів стверджують, що сучасні банки перестали бути ефективними і не повністю розуміють їхні потреби. 45% готові поміняти традиційні банки на альтернативні фінтех-сервіси.
Перший Digital-банк Ally був запущений в США в 2008 році і його послідовники Monzo, Тандем, N26 і Fidor в Європі, поряд з Digibank в Індії і B1NK в Казахстані стикалися з труднощами в залученні клієнтів. Вкладники віддавали перевагу добре відомим банкам з мережею стандартних відділень. Ця тенденція змінилася в 2016.
3). Цифровий банк зібрав депозити на суму £110 млн за місяць
Лояльність до цифрових банків продовжує зростати. Так, з моменту запуску в жовтні 2016 року обсяг депозитів у британському цифровому банку Atom Bank перевищив 110 млн фунтів стерлінгів.
У 2016 році Atom запустив додаток для IOS і Android, став єдиним британським банком, який потрапив у рейтинг 2016 Global KPMG 100 Top 10, впровадив технологію біометричної аутентифікації клієнтів: технологію розпізнавання обличчя і голосу, запустив цифрові іпотеки (Digital Mortgages) і кредитування для малого та середнього бізнесу.
До цього жодному банку (як віртуальному, так і реальному) не вдавалося за такий короткий термін залучити таку кількість клієнтів.
2016 став переломним у формуванні сприйняття віртуальних способів оплати, як надійних.
4). Зростання платежів за допомогою смартфонів
Одна з країн, де оплата за допомогою телефону витісняє готівку – Індія. Вже зараз сума транзакцій, здійснених за допомогою смартфонів, перевищила $3 млрд. У квітні 2016 року Національна корпорація Платежі Індії (NPCI) запустила нове покоління програми UPI – сервіс мобільних платежів, який дозволяв миттєво переказувати гроші у будь-який банк по всій Індії, одержувати всі види соціальних допомог, безпроцентно розплачуватися за всіма комунальними та іншими рахунками.
На сьогоднішній день на 1,3 мільярда населення в Індії припадає 1 мільйон користувачів смартфонів. З них 30% вже використовують смартфон для оплати товарів і послуг.
В Україні зростання не настільки стрімке, але за 2016 рік частка заходів/операцій на фінансових онлайн-сервісах зі смартфонів зросла на 15-25% порівняно з попереднім роком. За умови, що кількість користувачів смартфонів незмінно зростає, прогноз більш ніж оптимістичний.
5). Insurtechs розквітає
Фінансування insurtechs зросло на 225% в період з 2014 по 2016 рік, що зробило його одним з найактивніших сегментів в FinTech.
Insurtechs діляться на дві категорії: підривний і стимулюючий. Підривні insurtechs мають ліцензії на андеррайтинг і диктують свої власні правила. Такі компанії, як, наприклад, Oskar здатні переймати бізнес у традиційних гравців.
Zhong An – перша і поки єдина велика цифрова страхова компанія Китаю, вже оформила понад 630 мільйонів полісів.
Insurtechs, тим часом, впроваджується у все більшу кількість компаній: оптимізуючи операції традиційних учасників ринку і допомагаючи залучити клієнтів за рахунок нових каналів збуту.
6). Криптовалюти
Курс Bitcoin і інших криптовалют продовжує рости і залучає інвесторів. Але тепер гроші вкладають в блокчейн-стартапи, тому що ця технологія більш зручна для використання у сфері фінансових послуг. Блокчейн може прискорити і автоматизувати операції, створювати кілька копій бухгалтерської книги одночасно, а також підвищити безпеку транзакцій.
7). Платіжні системи в FinTech
FinTech компанії, які спеціалізуються в галузі платіжних систем, найбільш затребувані та інвестиційно привабливі.
Ринок платіжних послуг вважався практично закритим – адже всього кілька компаній, в даний час, контролюють галузь.
PayPal є безперечним лідером в сфері цифрових платежів у Європі і США, в той час як Apple, Pay і Android-Pay захопили перші місця на ринку мобільних платежів. І, нарешті, Alipay і WeChat утримують лідерство в Китаї.
І втім, деяким fintech-компаніям вдалося нав’язати боротьбу мастодонтам ринку. Адже сегмент бізнес-бізнес ще не досяг свого повного насичення. Величезні можливості для впровадження B2B платіжних платформ були використані в різних країнах світу.
У 2016 з’явилися компанії, які вже готові зайняти вільну нішу. TransferWise (грошові перекази), Stripe (платіжні шлюзи) і Mobikwik (мобільні платежі) та безліч інших компаній у сфері платіжних послуг отримали повне фінансування в перші дні після презентації стартапів і вже почали роботу.
8). Робо-радники
Робо-консультанти швидко стають великими гравцями в інвестиційному та фондовому просторі. BI Intelligence прогнозують, що Робо-консультанти принесуть $8 трильйонів активів до 2020 року.
Робо-радники працюють на основі трьох різних моделей, але всі вони мають ту ж мету. Перші компанії, що використовують алгоритми (робо-консультант), щоб рекомендувати акції і управляти портфелями.
Ці компанії часто націлені на дрібних споживачів, які не вкладають значні кошти в акції. Такі робо-консультанти часто мають мінімальний прибуток і символічні збори.
Гібридні Робо-консультанти поєднують комп’ютеризовані рекомендації з рекомендаціями від людини. Vanguard зазвичай пропонує такі продукти, як додаткову послугу для існуючих інвесторів.
І, нарешті, сучасні автономні робо-консультанти використовують більш складні алгоритми для створення й активного управління портфелем. Такі компанії, як Scalable Capital, використовують цю модель для найбагатших інвесторів.
***
Усі нововведення на ринку Фінтеху доводять, що якщо традиційна банківська система не почне змінюватися і не використовуватиме новітні розробки вже в новому році, до 2025-го банки можуть стати рудиментом. Тому глава Американського Управління з контролю за валютами (US Office of the Comptroller of the Currency (OCC) заявив, що з 2017 року Фінтех-компанії будуть залучені для роботи з уже існуючими банками або як самостійні гравці у фінансовому секторі.
Артем Тимошенко, СЕО Maxpay
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас