Володимир Коварж, засновник Unicorn Systems: Україна - країна, яка потребує розвитку програмного забезпечення — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Володимир Коварж, засновник Unicorn Systems: Україна - країна, яка потребує розвитку програмного забезпечення

Технології&Авто
1304
Компанія Unicorn Systems була створена в 1990 році. Ось уже протягом 26 років ця провідна європейська компанія створює успішні і найбільші інформаційні системи і рішення в галузі інформаційних технологій. Шість років тому Unicorn Systems зарекомендувала себе в Україні. Наразі реалізує масштабний і єдиний у своєму роді проект спільно з державною установою Укренерго. Минулого тижня компанія відкрила офіс в Києві, в якому розмістилися понад 50 осіб. Крім столиці, є філія в Тернополі. У майбутньому компанія має намір розширювати свої філії по всіх великих містах України. У бесіді з порталом Finance.UA власник компанії Unicorn Володимир Коварж, генеральний директор компанії Unicorn Systems a.s. Ян Ярош, і генеральний директор компанії Unicorn Systems UA Володимир Погойда розповіли, на яких принципах базується робота компанії і що ж підштовхнуло таку провідну європейську компанію, як Unicorn Systems, зайти на український ринок.
– Ось уже шість років ви працюєте в Україні. Скажіть, що ж спонукало вас звернути увагу на український ринок?
Володимир Коварж: Unicorn Systems вже кілька років займається розробкою програмного забезпечення, і ми бачимо потенціал розвитку програмного забезпечення тут, в Україні, тому і працюємо тут з 2010 року. На наш погляд, Україна – країна, яка просто потребує розвитку програмного забезпечення. Все тому, що у неї є ті самі переваги для розробки програмного забезпечення, що і в Чехії та Словаччині.
Також в Україні прекрасні погодні умови: не дуже спекотно і не дуже холодно. Наприклад, ми хотіли відкрити філію фірми в Хорватії, але не стали, бо там нестерпно спекотно – людині складно думати.
Володимир Погойда: Я хочу додати ще одну причину, чому ми працюємо в Україні. Річ у тому, що Україна рухається у схожому напрямку, у якому рухалася та ж Чехія і Словаччина.
У нас за плечима вже є досвід розвитку в Чехії і Словаччині. Ми бачили, як наші клієнти проходять певні процеси: в енергетиці – лібералізація енергетичного ринку; в банківському секторі – констеляція, агрегація, прискорення процесів; в страхом бізнесі – спрощення.
Unicorn брав участь в розробці цих рішень. Тому ми вважаємо, що можемо використовувати знання і досвід тут, в Україні. Можемо допомогти новим нашим українським клієнтам уникнути якихось проблем або зайвих кроків, які здійснювали схожі компанії центральної Європи.
За 6 років роботи в Україні хто став вашим найбільшим українським замовником? З клієнтами з яких сфер бізнесу вам вже вдалося попрацювати?
Володимир Погойда: У нас були проекти в банківському секторі, страховому, енергетичному. Наш найбільший – проект з Укренерго, тому що це державна структура, платформа, яка буде використовуватися не тільки в межах всієї країни. За її допомогою будуть проходити аукціони для пропускної здатності на всіх кордонах України, крім Росії.
Протягом останніх трьох років Україна перебуває в економічній кризі. Як ваша компанія справляється з цим? Чи легко втримати замовника під час кризи?
Володимир Коварж: Наша ситуація дуже проста, і вона зовсім не сконцентрована на одній меті – знайти клієнта. Ми хочемо розвивати програмне забезпечення тут. У нас дуже багато клієнтів, які прийшли з різних секторів бізнесу.
Є дві причини, що пояснюють, чому ми можемо вижити тут: перша – продовжувати продавати наші послуги, друга – розвивати програмне забезпечення для клієнтів в усьому світі. Це не тільки відноситься до роботи Unicorn в Україні, а й стосується всіх, хто потребує розвитку свого бізнесу.
Ян Ярош: Іншими словами, якщо економіка країни перебуває не в найкращому стані, в такому випадку ми можемо імпортувати проекти з інших країн.
Володимир Погойда: Тому, щоб відповісти на ваше запитання, у нас завжди є можливість переорієнтуватися. Якщо у нас тут дуже багато роботи, багато проектів, а у нас не вистачає людей, то ми можемо попросити колег з іншої країни, щоб вони нам допомогли.
Так само, якщо у нас тут є зайві люди, а там у нас багато проектів – то ми можемо використовувати наших людей з України для реалізації проектів в Європі.
Звичайно, ми втратили якихось клієнтів, але тим не менш у нас є запас міцності, який дозволяє витримати кризу.
Розкажіть більш детально нашим читачам про послуги, які ви пропонуєте сьогодні бізнесу? На чому базувався вибір послуг?
Володимир Коварж: Оскільки я створював компанію з нуля, ідея була дуже проста – я хотів створювати якісне ПЗ для компаній. ПЗ, яке приносило б додаткову вартість. Спочатку я орієнтувався на тих замовників, у яких є гроші, в основному це були клієнти з банківської та енергетичної сфери.
Володимир Погойда: Як приймалися рішення? Подивитися, на що здатний клієнт в фінансовому плані, і яку ми можемо принести користь. Що ми можемо зробити для них, що вони (клієнти, – ред.) можуть зробити самостійно.
Ян Ярош: Unicorn – компанія, яка розробляє ПЗ, і ми пропонуємо усі послуги (сервіси) в ПЗ. Найчастіше ми консультуємо наших клієнтів, розповідаємо, як можна вирішити їхні проблеми за допомогою програмного забезпечення. Ми завжди вирішуємо якісь неполадки в роботі ПЗ, підтримуємо роботу ПЗ, розповідаємо, як використовувати ПЗ.
Володимир Коварж: Іноді бувають моменти, коли ми починаємо роботу з продуктом, створеним раніше.
Володимир Погойда: Також є схема “передачі”: ми можемо взяти продукт, над яким вже працюють, але потім клієнти хочуть цей продукт комусь передати далі.
Наприклад, в бюджеті не вистачає грошей для того, щоб утримувати свій підрозділ IT. І вони кличуть нас. В Європі це дуже популярно.
Деякі комерційні компанії також можуть просто віддати підтримку і розвиток своїх інформаційних систем нам. Ми дивимося, що у них є, документуємо, створюємо документацію користувачів, розробників, і далі вже можемо самі розвивати ці системи.
Володимир Коварж: Головною перевагою Unicorn є систематичність роботи. Ми дуже суворі і методичні в своїй роботі.
Володимир Погойда: У нас є певна методологія, намагаємося все робити правильно – дотримуватися точних процесів. Намагаємося вчити і мотивувати наших клієнтів тим, щоб вони також дотримувалися певних процесів та методології. І якщо клієнт не може або не хоче дотримуватися, то ми можемо відмовитися від таких проектів, бо знаємо, що вони не закінчаться нічим хорошим.
Які системи ви використовуєте для управління бізнес-процесами?
Володимир Погойда: Методологія роботи нашої компанії побудована на трьох основних інструментах – Unicorn Universe Process, Unicorn Information System, Unicorn Universe Business Modeling Language.
У нас є одна центральна інформаційна система, де ми зберігаємо всю інформацію. По-перше, зберігаються всі завдання, які одні наші колеги призначають іншим, відстежується їх виконання. Там знаходяться всі наші контакти, обмін інформацією, вся проектна документація.
У центральній інформаційній системі ми зберігаємо все по поличках. Це не працює за принципом e-mail, тому що e-mail часто зламують, можуть видалити інформацію.
Це щось на кшталт хмарних систем?
Володимир Погойда: Звичайно, ми зберігаємо все в хмарі. Завжди є доступ з будь-якої точки світу.
Володимир Коварж: Ви знаєте, у нас все це зберігалося в хмарі, навіть коли ще самого поняття “хмара” не існувало. (Сміється, – ред.)
З якими проблемами ви стикаєтеся найчастіше під час своєї роботи?
Володимир Погойда: Вважаємо, що основний напрямок, над чим ми працюємо, полягає в стандартизації. Річ у тому, що зараз дуже багато різних технологій, і їх стає дедалі більше.
Проблема полягає в наступному: якщо компанія працює з однією технологією, то вона може бути не зовсім сумісна з іншою, або в рамках однієї компанії у нас можуть бути 20 різних технологій.
Якщо у нас є проект, то важко знайти людей, бо існують унікальні знання. Зараз пробуємо об’єднати унікальні знання в мінімальну кількість стандартизованих технологій, стандартизованих рішень, щоб це дозволяло нам будувати більше систем з використанням меншої кількості нових технологій.
Те, що ви описали, існує не тільки в Європі, якщо я вас правильно зрозуміла, але і в Україні?
Володимир Погойда: Абсолютно вірно. Як я вже говорив раніше, Україні вдається «перестрибнути» якісь речі. Центральна Європа з точки «А» в точку «Б» зробила 10 кроків, Україна зробила 4 кроки. У деяких нюансах Україна вже наздогнала, а в деяких навіть перегнала Європу. Речі, про які ми говоримо – бачимо в усьому світі.
Володимир Коварж: У нас в компанії існує таке поняття, як “кікоф” – загальні збори працівників. На них ми намагаємося консолідувати наші кроки і рішення. Всі збираються в Празі, і кожен з директорів розповідає про плани на рік. Також двічі на рік ми проводимо відео-конференції (в кожному офісі є можливість підключитися до будь-якого відділення компанії).
Це допомагає нам «перестрибувати» якісь проблеми в різних країнах.
Ви співпрацюєте з багатьма сферами (банківський сектор, енергетичний, страховий бізнес). За час співпраці, на ваш, погляд, в якій сфері є найбільша потреба в ваших рішеннях і чому?
Володимир Погойда: В Україні найбільш актуальна для нас галузь – енергетика. Тому що в енергетиці є конкретні зобов’язання, які на себе взяла Україна. І є компанії, яким потрібно впровадити рішення, що пропонуються Unicorn.
Також є люди, які лобіюють прийняття певних рішень. Ми бачимо, що лібералізація енергетичного ринку – процес, який вже запущений.
У банківській сфері стався банкопад, багато банків збанкрутували, багато хто пішов з ринку. Ті, хто залишився, у них зараз інші проблеми – вони борються за виживання. Зараз їм не до нас, не до модернізації.
Володимир Коварж: На сьогоднішній день банки хочуть пропонувати своїм клієнтам самообслуговування, тому що воно дешевше. І ми повинні бути до цього готові.
Чи складно працювати з держструктурами?
Володимир Погойда: І складно, і просто (сміється, – ред.)
Складнощі виникають, мабуть, тому, що є прогалини в українському законодавстві?
Володимир Погойда: Так. Ми бачимо, що є люди з держструктур (в Укренерго, Міністерстві енергетики тощо), які на нашому боці. Вони повністю вболівають за те, щоб всі речі впровадилися. Але навіть їм складно працювати через те, що закони старі, вони не передбачають нових змін, нових технологій.
Проблеми є. Україна як держава взяла на себе зобов’язання, і ці речі фінансуються частково бюджетом, частково міжнародними донорами. Відповідно, це не компанія, якій необхідно виживати і зі своєї кишені витягати кошти. Гроші на великі проекти у держави є.
Давайте підіб’ємо певний підсумок, виходячи з вищесказаного: яка основна мета вашої компанії?
Володимир Погойда: Основна мета – створювати зручний інтерфейс.
Повертаючись до ваших замовників: які основні вимоги часто вони висувають компанії?
Володимир Погойда: Вимоги до інформаційних систем більш-менш стандартизовані. Якість інформаційних систем вимірюється в часі реакції.
Наприклад, система повинна видати результати до однієї секунди. Або час, за який система повинна працювати без збоїв, наприклад, 24 години 7 днів на тиждень.
Володимир Коварж: Або ж коли одна система функціонує для іншої.
Володимир Погойда: У нас в Словаччині був один випадок (пов’язаний з банком): для кожного процесу існувала окрема система. І в кожній системі є база даних клієнтів банку.
Одного дня співробітники банку спробували в одну систему зібрати всіх клієнтів. Через те, що клієнти по-різному були зареєстровані, наприклад: в банк прийшла жінка, яка нещодавно вийшла заміж, вона звернулася до співробітника банку для зміни прізвища на платіжній картці, і в системі, яка обслуговує картки, все було виправлено, а в інших ні. Так от, через те, що дані в усіх системах не збігалися, коли клієнти потрапили в одну базу, вийшло так, що у банку виявилося клієнтів більше, ніж громадян країни.
Володимир Коварж: І ми вирішили цю проблему за один рік.
Рік – це маленький чи великий термін?
Володимир Погойда: Ми завжди намагаємося, щоб наші проекти не тривали більше ніж два роки. Ідеально – півроку, рік. Бо якщо проект триває більше 2-х років, вимоги у клієнтів змінюються так часто, що результату немає.
Володимир Коварж: Це означає, що великі проекти краще ділити на етапи.
Охарактеризуйте вашу компанію для наших читачів трьома словами?
Володимир Коварж: Імідж, якість, ефективність. Під іміджем я маю на увазі одне – клієнт повинен залишитися задоволеним кінцевим продуктом.
Володимир Погойда: Завжди, коли говорять про Unicorn, кажуть тільки в позитивному ключі, тому що завжди, коли ми беремося за проекти, ми робимо все, щоб клієнт залишився задоволеним.
Який основний критерій ви висуваєте кандидатам при прийомі на роботу в компанію?
Володимир Коварж: Людина повинна бути не тільки розумною, але й мати велике бажання працювати, розвиватися.
Щодо вашого іміджу. Чи був у вашій компанії вкрай складний випадок, який міг би підірвати ваш імідж? Можливо, був комічний випадок? І як ви виходили з подібних ситуацій?
Володимир Коварж: Завжди найважче те, над чим ми зараз працюємо. Коли проект успішно закінчився, з відступом часу, проект нам здається абсолютно нескладним (сміється, – ред.). Намагаємося приймати рішення таким чином, щоб навіть в разі помилки ми могли б її виправити. Не треба спалювати мости.
Нам взагалі не подобаються бізнес-сюрпризи, намагаємося все скрупульозно планувати і бути готовими до будь-якої ситуації. Тому завжди, кожного разу, коли нас наздоганяє проблема (таких випадків, звичайно ж, дуже багато), у нас завжди є можливість виправити помилки. Звичайно ж, в деяких випадках це означало, що ми йшли в нуль і не заробляли.
Щодо комічного випадку. Це був випадок в Чехії, у нас було велике замовлення (проект) від великого банку, де ми впроваджували технології однієї відомої ірландської компанії.
Я приїхав в цю компанію, і на місці виявилося, що у них 200 осіб, а з них 140 працювали у відділі маркетингу. З 200 реально 10 осіб робили роботу. Під час роботи з’ясувалося, що вони були відомі в усьому світі, а у них було всього одне успішне впровадження в маленькому банку в Сіднеї.
Я повернувся в чеський банк, який замовив проект, і сказав, що краще було б, якщо б замість ірландської компанії ми зайнялися замовленням. Вони відмовили. Причину відмови пояснили тим, що у Unicorn немає такої міжнародної слави, мовляв, Unicorn – всього лише маленька чеська компанія.
На той момент у нас в компанії працювало вже 400 осіб, за час, поки проект дороблявся, а Unicorn зростав, ірландську компанію встигла викупити інша компанія – Siebel, а компанію Siebel – компанія Oracle.
Згадався ще й один складний контракт, в якому фігурувало три суб’єкти: клієнт, Unicorn і компанія IBM. Ми сподівалися, що у великій міжнародній компанії IBM ми наберемося досвіду.
Через півроку мені в руки потрапили проміжні результати проекту, і тоді я побачив, що результати погані. На це також звернув увагу банк. Розгорівся великий конфлікт. З німецького офісу IBM приїхали представники компанії зі звинуваченнями на нашу адресу. Мотивували вони своє звинувачення тим, що у нас занадто молоді фахівці, мовляв, ми не працюємо у вихідні дні тощо.
Я морально приготувався до складних переговорів, вранці перед зустріччю взяв у дружини туш для вій, намалював на обличчі індійські орнаменти, і прийшов в такому вигляді на переговори. Взяв матеріали, звернувся до всіх присутніх на зустрічі, і сказав, що у нас є одна функція, яку необхідно реалізувати.
Я запитав у колег: “Хто знає, що нам з цією функцією робити?”. Виявилося, що ніхто мене не розумів. Наступним питанням було: “У кого з вас, хто брав участь в цьому проекті, є 70 млн?”.
Ніхто, звичайно ж, не відповів (сміється, – ред.). Потім я попросив у всіх 15 хвилин, щоб розповісти, що необхідно зробити. І весь цей час на моєму обличчі були індійські орнаменти (сміється, – ред.).
Через 15 хвилин після мого виступу головний представник компанії IBM запросив мене на тет-а-тет. Після розмови проект повністю передали на розробку нам в компанію.
За матеріалами:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас