Чим українські курорти приваблюють туристів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Чим українські курорти приваблюють туристів

Казна та Політика
1243
Українські регіони підбивають підсумки туристичного сезону. Про кількість прийнятих влітку гостей вони поки говорять обережно, але представники всіх без винятку областей хваляться, що цього року їх було, як мінімум, не менше, ніж минулого.
Чорне море: робота над помилками
В Одесі минулий рік був хітовим. Після анексії Криму і на тлі стрімкого здешевлення вітчизняної валюти перлина біля моря просто не мала альтернатив. Як наслідок — ажіотаж, стрибок цін і вал скарг від туристів, які розчарувалися в місцевому сервісі.
Цього року ситуація видалася спокійнішою. Частина українців все ж вирішила відпочивати в Туреччині, тим більше, що часто це було навіть дешевше.
“У травні одеські тризіркові готелі пропонували двомісний номер за 800 грн/добу, в червні підняли ціни вдвічі, до 1600 грн/день. Не дивно, що такі заклади стояли напівпорожніми, тим більше море в цей час в Одесі холодне. Вал замовлень пішов приблизно з 10 липня”, — розповіла керівник департаменту внутрішнього туризму New Logic Тетяна Менендес.
Однак у самій Одесі стверджують, що за підсумками сезону падіння турпотоку все ж не було. Ціни регулює сам бізнес, зате частину недоліків, виявлених минулого літа, місцевій влади вдалося ліквідувати або принаймні мінімізувати.
“Влітку 2015 Одеса несподівано для себе прийняла рекордну кількість гостей, і інфраструктура і сервіс до цього були не готові. До нас надходило багато скарг. Основні — низький сервіс, відсутність вказівників англійською мовою, перевантажений транспорт… В цьому сезоні схему руху громадського транспорту вдалося так налагодити, що скарг на нього не надходило. Плюс встановили нову системи навігації з написами англійською”, — розповіла директор КП “Туристичний інформаційний центр міста Одеси” Катерина Лещова.
У Миколаївській області завантаження готелів підвищилося на 12%, повідомила голова тамтешньої Асоціації лідерів турбізнесу Оксана Руденок.
“Статус найпопулярнішого курорту зберегло Коблево, але суттєве зростання дала Рибаківка, насамперед за рахунок фестивалів, які там проходили”, — розповіла вона.
А ось родзинки області, які б могли дати поштовх цілорічному туризму, поки що малодоступні.
“До Ольвії дорога жахлива. Зараз проведено тендер, і начебто її повинні привести в порядок, але вона не одна така. Ось сьогодні везу групу в Єланецький степ, і це смуга перешкод. Тому якщо ми і організовуємо сюди тури, тільки за спецзаявками”, — поскаржилася Руденок.
Азов: бракує гостинності
За спостереженнями Тетяни Менендес, Азовське море в цьому році втратило частину внутрішніх туристів через напружену ситуацію в зоні АТО.
“Туди їхали за звичкою жителі Дніпропетровської, Запорізької областей, решта все ж вибирали Одесу”, — говорить вона.
Із спільних недоліків всіх “морських” курортів вона відзначила сервіс.
“Це щоразу дивує в наших приморських готелях. На сезон набирають недосвідчений персонал, навчають по ходу, і вони тільки до серпня більш-менш розуміють, що і навіщо роблять. На початку сезону фахівці деколи навіть не вміють скасувати бронь. Тут питання, безумовно, до менеджменту, мотивації і оплати праці, але ніякого навіть мінімального стандарту сервісу ми не можемо гарантувати. Це кожен раз рулетка”, — констатувала Менендес.
Вона відзначила і приємні, але поки точкові, історії, коли зароблені за сезон кошти вкладаються у розвиток бізнесу і поліпшення сервісу: “Наприклад, “Рута” у Затоці. Навіть неспеціалісту помітні інвестиції — було чотири корпуси, зараз 16 сучасних”.
Карпати: дороги плюс сервіс
Зате санаторії і готелі Карпат, можливо, завдяки більш-менш цілорічному завантаженню, цінують свій персонал.
“Як Прикарпаття з Моршином та Трускавцем, так і Закарпаття з Поляною, Береговим можуть похвалитися непоганими фахівцями. Це молоді люди, до 30 років, які навіть візуально задоволені своєю роботою й оплатою”, — визнає Менендес.
Як розповів депутат Закарпатської облради Денис Ман, в першому півріччі тут прийняли 0,5 млн. осіб, що в 2,5 рази більше, ніж за аналогічний період минулого року.
“Цього вдалося досягти завдяки відремонтованій ділянці дороги до Синевиру. Хороша дорога — і відразу зростання гостей у Колочаві, на термальних курортах”, — пояснив Ман.
Обласна влада ставить амбітні цілі привести всі дороги в порядок за рік-два. Ще один пункт програми-максимум — запуск авіасполучення. “Це питання під постійним контролем. Все що в наших силах, а саме частковий ремонт — ми робимо”, — говорить Ман.
Але тільки інфраструктурними питаннями робота не обмежується.
“На останній сесії ми затвердили туристичний бренд області “Земля, наближена до неба”, і маємо намір його популяризувати, беручи участь у туристичних виставках (з найближчих – Львів, Краматорськ, Херсон). Поки що зосередимося на внутрішньому туризмі. Коли приведемо в порядок інфраструктуру — будемо кликати і гостей з-за кордону”, — пояснив Ман.
Оксана Гришина
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас