10 міфів про законопроект щодо регульованих ринків і деривативів № 3498 (інфографіка) — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

10 міфів про законопроект щодо регульованих ринків і деривативів № 3498 (інфографіка)

Фондовий ринок
550
В Україні прийнятий пакет законопроектів щодо регульованих ринків і деривативів. Розглянемо 10 найрозповсюдженіших міфів щодо законопроекту № 3498.
Міф № 1. Закон призведе до закриття фондових бірж
Закон вводить термін «оператор ринку капіталу» натомість терміну «фондова біржа», але суть біржової діяльності не змінюється. Вид професійної діяльності «організація торгівлі на фондовому ринку» розширюється на 4 нові підвиди залежно від фінансового інструменту. Перехід до термінології директив ЄС не потребуватиме переліцензування. Фондові біржі продовжать торгувати тими ж інструментами, якими вони торгували до прийняття Закону.
Міф № 2. Закон закладає принципи, які не використовуються в цивілізованих країнах
Норми закону розроблені на підставі останніх законодавчих змін в Європі, євродирективи MiFID II, регламентів MiFIR та EMIR, принципів IOSCO, в частині регулювання та нагляду за ринками товарних деривативів, а також рекомендацій ISDA.
Міф № 3. Директиви для імплементації обираються не системно, вибірково
В рамках підписаної Україною Угоди про асоціацію з ЄС та Угоди про вільну торгівлю потрібно імплементувати близько 50 евродиректив в сфері регульованих ринків. Спочатку до законодавства мають бути закладені базові терміни та визначення, а потім описані деталі окремих процесів. В Україні навіть базові визначення відрізняються від європейських, оскільки ринок розвивався ізольовано протягом 20 років.
Міф № 4. Закон створює можливості для корупції, відсутня відповідальність Комісії
Законом прямо передбачена відповідальність Комісії та її фахівців за шкоду, яка може буде заподіяна рішеннями, діями або бездіяльністю регулятора. Крім того, Закон встановлює відповідальність за неправомірне розкриття інформації. Законом вводиться Кодекс етики НКЦПФР.
Міф № 5. Передача функції Мін’юсту по реєстрації актів зробить Комісію неконтрольованою
Відмова від реєстрації регуляторних актів загальної дії не зробить Комісію не контрольованою. Закон не відміняє процедуру попереднього погодження актів, зокрема з державними органами. За законом Комісія нестиме повну відповідальність за наслідки своїх рішень.
Міф № 6. Достатньо було врегулювати законом лише сферу деривативів
Запровадити новий фінансовий інструмент без встановлення чітких правил торгівлі цим інструментом, правил роботи з ним торгових майданчиків, вимог до торгових майданчиків, вимог до посередників, повноважень регулятора по регулюванню та нагляду за використанням цього інструменту, небезпечно. Відсутність в законодавстві будь-якого з цих елементів є загрозою повторення фінансової кризи 2008 року.
Міф № 7. Закон не передбачає механізмів торгівлі на біржах позалістинговими інструментами
У європейському законодавстві існують терміни «регульований ринок» і «допуск до торгів на регульованому ринку». Для інструментів, які не можуть відповідати вимогам допуску до торгів на регульованому ринку, «оператори ринку» зможуть організувати торгівлю зі спрощеними умовами допуску.
Міф № 8. Реалізація концепції MTF в більшості європейських країн зазнала невдачі
В європейських країнах та США тривалий час успішно працюють альтернативи основним біржовим майданчикам – Multilateral Trading Facility (MTF) – зі спрощеними умовами залучення капіталу. Серед найбільш відомих – AIM на Лондонській фондовій біржі, Open Market на Франкфуртській, Alternext на NYSE Euronext, First North на OMX, NewConnect на Варшавській біржі. Всі вони знаходяться під управлінням «операторів ринку», що свідчить про життєздатність запропонованої моделі.
Міф № 9. Закон вимагатиме переліцензування для всіх учасників ринку
У прикінцевих положеннях визначено перелік ліцензій, які вважатимуться автоматично переоформленими після прийняття Закону. Це стосується всіх існуючих видів діяльності. Отримання нових ліцензій потрібно буде лише для нових видів діяльності, які запроваджуються Законом, та нових фінансових інструментів.
Міф № 10. НКЦПФР самостійно і безконтрольно визначає зміст законів
НКЦПФР не є суб‘єктом права законодавчої ініціативи, а може лише брати участь у розробці проектів законодавчих актів, які стосуються її сфери регулювання.
10 міфів про законопроект щодо регульованих ринків і деривативів № 3498 (інфографіка)
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас