Концесія в Україні: Парковку в "Борисполі" пропонують урізати — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Концесія в Україні: Парковку в "Борисполі" пропонують урізати

Казна та Політика
938
З 24 травня в Україні починають працювати оновлені закони про концесію та державно-приватне партнерство.
І вже за новими правилами планують запустити пілотні проекти цього року. У трійці найбільш актуальних чиновники називають добудову парковки в аеропорту “Бориспіль”.
На добудову парковки, за словами радника міністра інфраструктури Олександри Клітіної, потрібно $10,8 млн. І дві іноземні компанії вже зацікавилися цим об’єктом.
“Є підтвердження від оператора парковок номер один у Швеції, плюс на нас вийшла ще одна компанія”, – повідомила Клітіна. Після набрання чинності нового закону щодо державно-приватного партнерства буде проведено тендер на техніко-економічне обґрунтування, де пропишуть вимоги до потенційного інвестора.
Але у міністерства не стоїть мета знайти саме іноземців, запевняють чиновники. “Ми нікого не дискримінуємо, якщо кращі умови запропонує українська компанія – вона і буде керувати парковкою”, – говорить Клітіна. Правда, при цьому додає: “Питання навіть не в грошах – питання в сервісі. В Україні достатньо інвесторів, але чи зуміють вони створити необхідну інфраструктуру для пасажирів?”
У “Борисполі” переконані, що приватний інвестор зможе керувати їхніми активами ефективніше, ніж саме держпідприємство.
“Парковка – не профільна діяльність для аеропорту. Ми раді були б заробляти гроші самі, але я не впевнений, що зуміємо побудувати таку систему контролю, як приватний інвестор. Але в будь-якому випадку на світові показники (третина всіх доходів від парковки) ми не розраховуємо. У “Борисполі” година парковки коштує 30 грн, а в європейських аеропортах усереднений тариф – 4 євро на годину. Різниця в ціні, як бачимо, суттєва, хоча інвестиції однакові”, – пояснив гендиректор “Борисполя” Євген Дихне.
На думку Дихне, існуючий проект треба суттєво коригувати. “Я не бачу можливості експлуатації 2036 паркомісць за нинішньої завантаженні аеропорту. Ми сьогодні з усіма парковками (і погодинною, і на більш тривалий час) заповнюємо в самий пік трохи більше 600 місць. Запускати проект, у якого ємність в чотири рази вища від нинішньої – величезний ризик”, – вважає експерт. Коли аеропорт пропонував міністерству добудувати парковку в 2016 році своїми силами, малася на увазі лише половина об’єкта. А це явно не поліпшило б візуальне сприйняття аеропортівської “картинки”.
“Логічніше було б, щоб інвестор сам запропонував варіанти, і ніс фінансові витрати та відповідальність за результат”, – говорить Дихне. Щоб об’єкт не пустував, експерти пропонують крім парковки розмістити там пункт прокату авто і мийку. Ще один варіант – частину будівлі віддати під офісні, торговельні приміщення.
Але в будь-якому разі аеропорт хоче отримати від майбутнього інвестора компенсацію тих витрат, які вже поніс, а це близько 240 млн грн.
“Щоб держпідприємство було зацікавлене в концесії, необхідно передбачити зміни в законодавстві”, – каже Клітіна. Зараз концесійні платежі йдуть безпосередньо в держбюджет, але передбачається, що частина з них буде направлятися в держкомпанії.
За матеріалами:
УБР
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас